2024-11-12, 06:33
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mussli
Oj, nu vill Anna vara med i tidningen och drar tycksyndommig-kortet.
Hon har åkt ambulans igen.
https://postimg.cc/vcKLVvBz

Så har Tunnan uppdaterat kring sitt livshotande tillstånd? Var det Mpox eller böldpest?
Citera
2024-11-12, 06:55
Medlem
Musslis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Så har Tunnan uppdaterat kring sitt livshotande tillstånd? Var det Mpox eller böldpest?
Det var gallstensanfall som dem ev. vill operera bort.
Det här var alltså förra veckan men tillräckligt viktigt att tala om för oss en vecka senare tydligen. Det kan ju ge mer klick.
https://postimg.cc/jLRV39pM
Senast redigerad av Mussli 2024-11-12 kl. 06:57.
Citera
2024-11-12, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll

Hon fick ett gallstensanfall. Vanligt vid övervikt och om man äter fet mat.
Ovanligt är väl att man ringer ambulans 🤦‍♀️
Citera
2024-11-12, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mussli
Oj, nu vill Anna vara med i tidningen och drar tycksyndommig-kortet.
Hon har åkt ambulans igen.
https://postimg.cc/vcKLVvBz
Herregud
"Livet är skört"... Att hon inte själv känner hur fånigt det är att uttrycka sig så när det i efterhand visat sig bara vara ett gallstensanfall, som är ett helt ofarligt om än smärtsamt tillstånd.
Som hon dramatiserar det kan man ju tro att hon åkt in akut för brusten blindtarm eller komplicerat tarrmvred.
Jag skulle ha skämts över att erkänna att jag belastat ambulansen i onödan med något så trivialt.
Citera
2024-11-12, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somone
Hon fick ett gallstensanfall. Vanligt vid övervikt och om man äter fet mat.
Ovanligt är väl att man ringer ambulans 🤦‍♀️
Det har jag aldrig hört, men däremot om man har gjort en snabb viktnedgång.
Citera
2024-11-12, 08:52
Medlem
TPLs avatar
"Titta så bra mitt hår återhämtat sig efter nästan 30 år med konstant användande av extensions 🫢 Helt otroligt skönt att inte vara beroende av det längre och att jag nu varit utan löshår i över 2 år 👏👏👏
Tack också för snygg bottenfärgning idag finaste @stylistagenten och för att du klipper mig så bra ~ du är bäst Angelica 💫💫💫 😘
"

Bottenfärgning får mig att tänka på underredet på båtar.
Citera
2024-11-12, 09:45
Citat:
Ursprungligen postat av helpantad
Herregud
"Livet är skört"... Att hon inte själv känner hur fånigt det är att uttrycka sig så när det i efterhand visat sig bara vara ett gallstensanfall, som är ett helt ofarligt om än smärtsamt tillstånd.
Som hon dramatiserar det kan man ju tro att hon åkt in akut för brusten blindtarm eller komplicerat tarrmvred.
Jag skulle ha skämts över att erkänna att jag belastat ambulansen i onödan med något så trivialt.
Det kan absolut vara påkallat med ambulans vid gallstensanfall.
Men med tanke på Annas historik så känns det ju inte det minsta osannolikt att hon skulle ta i från tårna.
Citera
2024-11-12, 10:30
Medlem
MaeWests avatar
Har magen spruckit igen? Inte bra att sluka allt som erbjuds. Det går att tacka nej till kakor, godis o annat som svischar förbi ögonen...det är inte dödstraff på att låta bli att äta skräp, däremot kan det bli döden av för mycket smörja hon stoppar i sig...vilket tydligen nu börjat att ske...?

Kanske inte är helt bra att laborera med bantningspreparat när man opererat magen som hon gjort. Är det TVÅ gastric bypass/sleeve hon gjort? (Felicia har väl även hon opererat sig för övervikt?)
Hon har ju, enligt henne själv, ett nät inopererat i magen för att hålla allt på plats.

Håller med i det, at oavsett hur döende hon var, så orkade hon ta minst en selfie o efter skriva ett inlägg där hon rabblat upp allt hon påstås ha sett rulla förbi. Smyckena var tydligen viktigt att nämna...udda person.

Hoppas hon lägger om mathållningen, nu då, så Roberto slipper ligga i en säng där Annas sida gapar tom...

Edit: Gallstensanfall...mycket fet mat, ett osunt leverne o misskötsel av sin kropp. Om anfallet var för en vecka sedan, så har hon efter det varit hos frissan o glufsat i sig minst en bulle o 3-4 chokladbitar...Hon går helt säkert på bantningssprutor, hon med....
Senast redigerad av MaeWest 2024-11-12 kl. 10:35.
Citera
2024-11-12, 10:47
Medlem
TPLs avatar
😱 Stoppa pressarna! Dottern skulle baka! Hoppas all sjukvårdspersonal tog hänsyn till det och såg till att hon kom till jobbet.
Varför ringde inte Anna själv 112? Konstigt att Anna och Felicia inte sett detta komma i tarotkorten. Dags för flera stenar och kristaller som skydd.

"Livet är skört... Förra veckan insjuknade jag hastigt & mycket olustigt från en minut till den andra. Det gick från att jag mått bra & städat hela hemmet, jag hade duschat, städat kylskåpet & satt för att göra mig redo för att åka med min dotter till jobbet där hon skulle baka... Men plötsligt drabbades jag av en fruktansvärd smärta i magen & det eskalerade snabbt... Jag ringde på Felicia, som ringde 112 & dem i sin tur skickade akut en ambulans. Det som sedan hände i ambulansen var overkligt, för jag upplevde ren dödsångest & på riktigt kändes det som jag var på väg att lämna min kropp 🥺 Jag kommer aldrig någonsin glömma den känslan & rädslan jag kände, jag tänkte. Är det så här det känns att dö? Är allt slut nu? Kommer jag aldrig mer att få se mina barn & min man? Det kändes verkligen som att jag var påväg att dö & varje gång jag tänker tillbaka så börjar jag gråta, likaså nu 😢 Jag såg mig själv gå igenom huset, såg mina saker, såg tvätten jag nyss hängt på tork, mina kläder & skor som är i garderoben, mina smycken och min sida av sängen tom & Roberto liggandes där ensam 💔 & det kändes som att NU TAR ALLT SLUT...är det så här det känns att dö & inte hinna säga adjö, eller att säga att jag älskar dem en sista gång? DET var fruktansvärt på riktigt & jag känner att det har påverkat mig så mycket sista veckan 😢 "
Citera
2024-11-12, 10:52
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
😱 Stoppa pressarna! Dottern skulle baka! Hoppas all sjukvårdspersonal tog hänsyn till det och såg till att hon kom till jobbet.
Varför ringde inte Anna själv 112? Konstigt att Anna och Felicia inte sett detta komma i tarotkorten. Dags för flera stenar och kristaller som skydd.

"Livet är skört... Förra veckan insjuknade jag hastigt & mycket olustigt från en minut till den andra. Det gick från att jag mått bra & städat hela hemmet, jag hade duschat, städat kylskåpet & satt för att göra mig redo för att åka med min dotter till jobbet där hon skulle baka... Men plötsligt drabbades jag av en fruktansvärd smärta i magen & det eskalerade snabbt... Jag ringde på Felicia, som ringde 112 & dem i sin tur skickade akut en ambulans. Det som sedan hände i ambulansen var overkligt, för jag upplevde ren dödsångest & på riktigt kändes det som jag var på väg att lämna min kropp 🥺 Jag kommer aldrig någonsin glömma den känslan & rädslan jag kände, jag tänkte. Är det så här det känns att dö? Är allt slut nu? Kommer jag aldrig mer att få se mina barn & min man? Det kändes verkligen som att jag var påväg att dö & varje gång jag tänker tillbaka så börjar jag gråta, likaså nu 😢 Jag såg mig själv gå igenom huset, såg mina saker, såg tvätten jag nyss hängt på tork, mina kläder & skor som är i garderoben, mina smycken och min sida av sängen tom & Roberto liggandes där ensam 💔 & det kändes som att NU TAR ALLT SLUT...är det så här det känns att dö & inte hinna säga adjö, eller att säga att jag älskar dem en sista gång? DET var fruktansvärt på riktigt & jag känner att det har påverkat mig så mycket sista veckan 😢 "

Skickar verkligen 112 en ambulans akut för att någon har ont i magen. Bra dock att hon han duscha och fixa tvätten innan hon var så nära döden. Det är synd att jag är blockad för jag hade så gärna velat läsa kommentarerna från hennes följare som faktiskt köper hennes historier rakt av
Citera
2024-11-12, 10:59
Medlem
TPLs avatar
"Jag drabbades av ett gallstensanfall och eventuellt vill dem operera bort den. Jag mår bättre, och det känns bra med vidare utredning innan beslut om operation tas 🙏🌹🍃 Jag väntar just nu på en magnetröntgen så ser vi vad som behöver göras. Jag var inlagd för observation och fick bra intravenös smärtlindring & dropp."

Mums med smärtlindring! 😋
Undrar vad Anna uppgav att hon brukar äta? Fisk och grönsaker som vanligt?

Blir det MRI med kontrast önskar jag lycka till den stackare som ska fixa infart.
Senast redigerad av TPL 2024-11-12 kl. 11:02.
Citera
2024-11-12, 11:52
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
"Jag drabbades av ett gallstensanfall och eventuellt vill dem operera bort den. Jag mår bättre, och det känns bra med vidare utredning innan beslut om operation tas 🙏🌹🍃 Jag väntar just nu på en magnetröntgen så ser vi vad som behöver göras. Jag var inlagd för observation och fick bra intravenös smärtlindring & dropp."

Mums med smärtlindring! 😋
Undrar vad Anna uppgav att hon brukar äta? Fisk och grönsaker som vanligt?

Blir det MRI med kontrast önskar jag lycka till den stackare som ska fixa infart.

Menar hon att de funderar på att operera bort gallblåsan? Eller menar hon att de funderar på att plocka bort stenarna?
Om gallblåsan ska bort, så säger jag: Herregud, hur ska Anna klara av det? Minsta lilla fettintag, så går det åt häcklefjäll. Tror inte Anna är speciellt insatt i vad gallans syfte är.

Om även hon har gått på tramset med att bli smal med hjälp av fetma-sprutor, så hoppas jag att hon blev informerad om att det kan bli ganska allvarliga biverkningar. Tarmar o magsäck kan tydligen "slås ut" då folk missbrukar sprutorna i syfte att gå ner snabbt. Kroppens funktioner ballar ur, o frågan är, hur det om några år kommer att se ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in