Citat:
Ursprungligen postat av
P55
Det betyder med all säkerhet att bakom de vita plastgarnityren är det bara skräptänder.
Hon går ju mot de 60!
Jag brukar sällan kommentera folks utseende. Det är sällan intressant. Men när det kommer till bullmamma Book finns anledning.
1. Det mesta hon gör kretsar kring hennes utseende. Hon kommer aldrig bli nöjd. Jag minns henne som en studsande köttbulle med pattar när hon slog igenom. Även om hon var barn så handlade ju ABC om sex. Till skillnad från Carol tex hade hon ofta generösa urringningar. Men de tuttarna berodde på att hon var en tjockis. Nu är det ju ingenting kvar av de gamla tuttarna och hon är för gammal för att ägna dem någon tid. Istället ägnar hon timmar varje dag åt att korrigera och försköna verkligheten. Bakom alla filter och retouch skulle ingen känna igen henne längre. Det är en slags virtuell Anna hon skapat.
2. I 40 år har hon reparerat det mesta på kroppen. Hon knarkbantade och vann Biggest Looser, men såg samtidigt ut som en orange skräcködla. Men det dög inte heller. Ett par år senare var det gamla runda Anna igen. Hon börjar på olika projekt och metoder för att förbättra än det ena än det andra. Men slutför aldrig något.
3. Idag såg jag bilderna på Anna i de mest osexiga glasögon jag någonsin sett. Hon hade någon slags frågestund där hon som vanligt svarade sig själv. Särskilt ville hon lyfta fram en brevskrivare som var tacksam över att ha fått lära känna Anna IRL och att hon är en "heeeeeeelt" annan (och underbar naturligtvis) person än hon läst om i media. Vilket är märkligt eftersom Annas nyfunna vänner brukar dra som en avlöning när de väl lärt känna henne. Men det var länge sedan jag såg en så inte väldigt filtrerad bild på henne och jag insåg, herregud, hon har blivit en tant. En sån där riktigt go och rund bullmamma. Och mitt i det där myspysiga rödrosiga fejset skiner en uppsättning kritvita tänder. Jag tyckte hon sa nyligen att hon var tacksam att tänderna inte var för vita, utan naturligt vita. Allt är ju relativt men steget vitare än Annas tänder är ju självlysande. Det ser inte klokt ut på en gammal kärring helt enkelt.
Som referens kan jag säga att jag häromdagen såg en äldre dam dansa, på en bar. Hon var i sällskap med kanske sina barn? Hon var kanske 70 och precis allt skvallrade om det. Rynkig, dålig hållning, gäddhäng på armarna och påsar i ansiktet. Men tuttarna! De måste ha kostat en förmögenhet 1985. Hoppas hon haft glädje av dem, för de där strutarna stod rakt ut, största storleken. Jag förstod inte hur hon orkade. Det såg inte klokt ut. Ungefär som Anna, när hon väl är klar med tänderna kommer nästa operation. Blir det rumpan eller ridbyxlåren? Stackars Roberto som får leva med en konstgjord människa.