"Det har nu gått 4 dagar sedan jag opererade mig & jag blev med ett nytt knä. Jag har fått en hel knäprotes, detta är något jag väntat på väldigt länge & skjutit på in i det längsta, nu gick det inte att vänta längre. Mitt naiva jag tänkte att det skulle vara okej att dela min resa lite, för alltid hjälper det någon som står inför samma op. Operationer utförs det 100tusentals varje dag i Sverige & övriga världen, så det här är ingen unik sak. Men alla vi människor har väl rätt till våra personliga känslor, tankar & upplevelser? Jag opererades tidigt & bara ett par timmar senare var jag uppe & gick från toaletten på uppvaket. Kom sedan till avd. på eftermiddagen, gick då i korridoren & gick igenom övningar med sjukgymnasten.Jag låg EN natt på sjukhuset, sen hem efter lunch dagen efter som brukligt för de flesta. Nu hemma, gör jag min rehab 2-3 ggr/dag ensam - övar i trappor varje dag, tar korta "promenader" ute på vårt stora trädäck för att fylla lungorna med frisk luft 5-10 minuter i stöten, bokat rehab med sjukgymnast, återbesök inbokat, har tid klart för att ta bort agrafferna i operationssåret. Har inga hjälpmedel mer än mina kryckor & ett isbandage som hjälper mycket mot smärta & svullnad. Det tar absolut längre tid att klä mig & är något trixigare såklart - men inget jag inte hanterar 🙂 Mår över lag bra, men har ont & självklart känner man sig ynklig i kortare stunder då man har extra ont, man är ju rätt ensam & utlämnad när man är nyopererad, så visst gnäller jag lite korta stunder det trodde naiva jag, att alla gör. Men redan nu har jag fått tillräckligt med påhopp & helt felaktiga påståenden, skickade till mig så jag kliver åt sidan lite. Det är absolut & under inga omständigheter alls synd om mig, jag är inte unik eller speciell. Men jag är människa. Alla går igenom mycket på olika sätt, jag tar inget ifrån någon. Men jag är trött på lögner & fula påhopp, säger bara OM man/du/ni visste... Så VILL mitt naiva jag TRO att fler skulle skämmas. Jag gillar inte allt jag ser,jag rynkar på näsan, MEN jag går inte på personer, ljuger om dem,kränker & hånar. Så eftersom det provocerar,så kommer jag ta det lugnt här & istället posta på min privata Instagram istället när jag gör framsteg eller behöver gråta en skvätt i uppförsbackarna 😄🩼🦵💪 Så ses vi här när vi ses helt enkelt - det blir när andan faller på. Trevlig helg nu & var rädda om er själva - stor KRAM Anna."
https://cdn.instanavigation.com/?aHR...9zaWQ9ZDhkMDJi
Sådärja. Nu får vi se hur länge hon kan hålla sig.🍿😁
Fick hon inte styrkekramar i den omfattning hon förväntat sig och därför surar nu. Hon får det att låta som att hon är helt isolerad men dottern i lekstugan är ju också "sjukskriven" så dom kan hålla varandra sällskap.
https://cdn.instanavigation.com/?aHR...9zaWQ9ZDhkMDJi
Sådärja. Nu får vi se hur länge hon kan hålla sig.🍿😁
Fick hon inte styrkekramar i den omfattning hon förväntat sig och därför surar nu. Hon får det att låta som att hon är helt isolerad men dottern i lekstugan är ju också "sjukskriven" så dom kan hålla varandra sällskap.
Senast redigerad av TPL 2024-01-19 kl. 20:46.
Senast redigerad av TPL 2024-01-19 kl. 20:46.