2023-12-05, 00:07
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Förstår att Anna är stolt över sina barns karriärer.
En servitris, en snickare som inte ens lyckas få jobb som sån och nu den yngsta som skulle bli mäklare men sitter på ett call center i Spanien för att hon inte dög till annat. Jösses vilken familj.

https://cdn.instanavigation.com/?aHR...9zaWQ9ZDhkMDJi

Det värsta är väl ändå karln som just pga sin familjs "unika egenheter och personligheter" inte kan komma upp i karriären utan är fast med att vakta klockor hela livet. Jag vet inte men om det var jag hade jag troligen rymt en natt och inte sett mig tillbaka. Just nu har han ett andningshål pga jobbet men sedan då när han gått i pension och ska stå ut med stolleriet 24/7 tills han dör? Han kanske smugglar med ett vapen hem sista dagen på jobbet...... (visslar temat till Falling down)
Senast redigerad av Gabriel Knight 2023-12-05 kl. 00:13.
Citera
2023-12-05, 14:13
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Det värsta är väl ändå karln som just pga sin familjs "unika egenheter och personligheter" inte kan komma upp i karriären utan är fast med att vakta klockor hela livet. Jag vet inte men om det var jag hade jag troligen rymt en natt och inte sett mig tillbaka. Just nu har han ett andningshål pga jobbet men sedan då när han gått i pension och ska stå ut med stolleriet 24/7 tills han dör? Han kanske smugglar med ett vapen hem sista dagen på jobbet...... (visslar temat till Falling down)
Det finns nog inte så många karriärmöjligheter inom den yrkesgruppen och att vakta en klockbutik hela dagarna är ju en trådsanning. Han har ju bl.a. varit dörrvakt åt svenska akademien. Roberto är nog ganska klanderfri som människa även om han nog inte är särskilt vass på korsord och förmodligen helt fel man för att ryta ifrån när Anna eller barnen gått för långt.
Citera
2023-12-05, 14:38
Medlem
TPLs avatar
Har hon gett upp det där med filter nu äntligen?

Citera
2023-12-05, 14:49
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Det finns nog inte så många karriärmöjligheter inom den yrkesgruppen och att vakta en klockbutik hela dagarna är ju en trådsanning. Han har ju bl.a. varit dörrvakt åt svenska akademien. Roberto är nog ganska klanderfri som människa även om han nog inte är särskilt vass på korsord och förmodligen helt fel man för att ryta ifrån när Anna eller barnen gått för långt.

Visst ok det kan jag till viss del köpa men med tanke på att han har jobbat så länge borde han ju teoretiskt sett vara någon form av säkerhetskonsult med egen firma vid det här laget vilket han inte är och troligen hade varit i en parallell värld utan sin "unika familj". Som sagt kan det "snappa" den dagen han inte får gå på jobbet mer och tvingas klättra hemma på väggarna dagarna i ända. Karln verkar ju inte ha vare sig hobbies eller kompisar i någon större utsträckning. Anna räknas inte som en hobby.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2023-12-05 kl. 14:53.
Citera
2023-12-05, 14:53
Citat:

Kanske Robertas filmning? Han ser förövrigt ut som Günter som pensionär...

Jag undrar hur Donnan sitter i flygplansstolar, annat än stadigt? En liten tripp hit en liten tripp dit.
Operationen har hon väl inte omnämnt någonting mer?
Citera
2023-12-05, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
"Påslaget får inte överstiga 15% av hyran som uthyraren skulle betalat i avgift"

Var får du allt ifrån?

Eftersom jag själv hyr ut min bostadsrätt så har jag lite på benen faktiskt. AVGIFT TILL BRF-FÖRENINGEN glömde jag skriva i
mitt tidigare inlägg.
Citera
2023-12-05, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Visst ok det kan jag till viss del köpa men med tanke på att han har jobbat så länge borde han ju teoretiskt sett vara någon form av säkerhetskonsult med egen firma vid det här laget vilket han inte är och troligen hade varit i en parallell värld utan sin "unika familj". Som sagt kan det "snappa" den dagen han inte får gå på jobbet mer och tvingas klättra hemma på väggarna dagarna i ända. Karln verkar ju inte ha vare sig hobbies eller kompisar i någon större utsträckning. Anna räknas inte som en hobby.
Om Anna fortsätter att äta som hon gör nu och öka i vikt så finns det stor risk att hon kommer att dö innan hon blir pensionär så Roberto kommer att få tillbringa sina pensionärsdagar ensam eller med någon ny.
Citera
2023-12-05, 15:35
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Varför menar du att det är en trådsanning? Jag har gått förbi ganska många gånger och där står han... jag har även varit inne i butiken och kollat olika modeller, några gånger har även han eller kollegan varit inne i butiken

Iofs inte varit i Skäraton på nåt halvår nu
Citera
2023-12-05, 15:48
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NY2020
Eftersom jag själv hyr ut min bostadsrätt så har jag lite på benen faktiskt. AVGIFT TILL BRF-FÖRENINGEN glömde jag skriva i
mitt tidigare inlägg.
Folk tar precis vad som helst i hyra ändå.
Normalt lägger sig inte brf i vad man tar. Däremot får man inte hyra ut längre än ett år. Men folk skiter i det också. Dock kan man bli av med lägenheten om man en hyresgäst bor där mer än två år. Då har man besittningsrätt. Det kan bli kul.
Citera
2023-12-05, 16:30
Medlem
MercedesDeAcostas avatar
När Stoppa Pressarna introducerade "Skräckkändisarnas julkalender" hittade vi ingen mindre än Märstas självutnämnda ambassadör under lucka 1. Känner hon sig smickrad?

https://stoppapressarna.se/svenskt/s...ender-lucka-1/
Citera
2023-12-05, 16:34
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Bostadsrätter i dom kvarteren brukar inte ha jättehög hyra. En liten 2:a på Skeppargatan kostar ca 1500/månad i avgift till föreningen.
Räntor och lån tillkommer förstås.

Det är isf till ockerpris dom hyr ut den.
Hon skulle kunna åka på en riktig skattesmäll hehe 😎
Påslaget får inte överstiga 15% av hyran som uthyraren skulle betalat i avgift 😅

Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
"Påslaget får inte överstiga 15% av hyran som uthyraren skulle betalat i avgift"

Var får du allt ifrån?

Citat:
mitt tidigare inlägg.

Nej det har du verkligen inte, du kan över huvud taget ingenting om ämnet. Något 15% påslag på avgiften existerar inte och skatten har ingenting att göra med vilken hyra uthyraren får ta ut enligt privatuthyrningslagen.
Läs på:

https://www.riksdagen.se/sv/dokument..._sfs-2012-978/

https://www.domstol.se/amnen/hyra-bo...hyrningslagen/

"Kapitalkostnaden ska beräknas som en skälig, årlig avkastningsränta på bostadens marknadsvärde. "

https://www.skatteverket.se/privat/f...800033479.html
Senast redigerad av trottwell 2023-12-05 kl. 16:45.
Citera
2023-12-05, 18:21
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:

Vem är det som står i bakgrunden? Nån stackare som råkade gå förbi när selfien togs? Ser lite för smal/normal ut för att vara nån av döttrarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in