2023-11-20, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muminflickan
Det finns massor med bilder i aftonbladet har expressen på alla kändisar som är där men ingen Anna.
Jag läste att de skickade inbjudningskort vilka som fick komma på begravningen.

Missad inbjudan är inget som har stoppat Anna innan!! 😂
Citera
2023-11-20, 21:26
Medlem
Vad hände med låtsläppet med Kalle Möller
Blev det succe
Citera
2023-11-20, 21:47
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pluttman
Vad hände med låtsläppet med Kalle Möller
Blev det succe

Googlar man på karln verkar bara låten Klaustrofobi vara förknippad med honom samt står det om hans medverkan i Paradrätten. Han verkar inte vara lika ökänd som Anna åtminstone hehe
Citera
2023-11-21, 14:15
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Googlar man på karln verkar bara låten Klaustrofobi vara förknippad med honom samt står det om hans medverkan i Paradrätten. Han verkar inte vara lika ökänd som Anna åtminstone hehe
Den har lite drygt 1000 lyssningar på Spotify. Det är en bit kvar till att undvika fiasko. Just nu är det 0 kronor till artisterna och en tjuga till Pling Forsman.
Citera
2023-11-21, 14:56
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Den har lite drygt 1000 lyssningar på Spotify. Det är en bit kvar till att undvika fiasko. Just nu är det 0 kronor till artisterna och en tjuga till Pling Forsman.
1000 på 5 dagar. Undrar hur många gånger Anna och hennes familj lyssnat? 900?
Citera
2023-11-21, 21:00
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
1000 på 5 dagar. Undrar hur många gånger Anna och hennes familj lyssnat? 900?
Skulle tro det. Hon har antagligen fortfarande inte förstått att det är låtskrivarna och inte artisterna som får betalt av Stim.
Citera
2023-11-21, 23:24
Medlem
flugornass avatar
Om man inte har Spotify hur hittar vi vart kan man då lyssna på denna fanatiska låt skatt?
Länk saknas och min väna moder och jag har sökt på hela Internet med orden "Anna och Kalle Möller" men vi hittar den inte någonstans.

Vem är mest känd att söka på Kalle Möller eller Anna Book?

Det är väl självklart att hon tjänar pengar på detta, men hur gör hon det om jag inte kan spela den och lyssna med min mamma?
Som älskar allt Anna givit ut, ja ja hon är också tondöv.
Citera
2023-11-21, 23:42
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Om man inte har Spotify hur hittar vi vart kan man då lyssna på denna fanatiska låt skatt?
Länk saknas och min väna moder och jag har sökt på hela Internet med orden "Anna och Kalle Möller" men vi hittar den inte någonstans.

Vem är mest känd att söka på Kalle Möller eller Anna Book?

Det är väl självklart att hon tjänar pengar på detta, men hur gör hon det om jag inte kan spela den och lyssna med min mamma?
Som älskar allt Anna givit ut, ja ja hon är också tondöv.
Spotify räknar hur många spelningar en låt har. Detta rapporteras till Stim som sedan får betalt av Spotify. Stim betalar i sin tur pengar per spelning till den/de som skrivit låten. Det är i genomsnitt cirka 30-40 öre per spelning. Beroende på hur lång låten är. Om artisten inte skrivit låten själv så bör artisten ha fått betalt en klumpsumma av skivbolaget då låten spelades in. Varje gång låten sen spelas i radio, tv eller på Spotify får alltså låtskrivaren (som äger sången) betalt. Artisten får ingenting. I det här fallet är låten skriven av Ingela Pling Forsman och någon till. De får alla pengar låten spelas i media. Anna fick sin slant för 40 år sedan…
Citera
2023-11-22, 06:56
Medlem
Musslis avatar
Sök Kalle Möller Det finns en morgondag på Youtube.
Citera
2023-11-22, 06:56
Medlem
Undrar om hon var på Berghagens begravning.
Citera
2023-11-22, 07:13
Medlem
Blev tvungen att återse Anna Books framförande av ”Det finns en morgondag” från mellon 87 igen. Det ser verkligen konstigt ut hur hon halvvägs i låten går fram till scenkanten och stirrar vädjande/hotfullt mot juryena. Typiskt Anna att tro att hon kan påverka dom genom att tigga. Säker ett tips från mamman.
Citera
2023-11-22, 09:51
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mussli
Sök Kalle Möller Det finns en morgondag på Youtube.

https://www.youtube.com/watch?v=qzYL9BuOaHU

89 (90 antar jag nu) visningar! Det går framåt för Anna. Nu är den stora showen på Globen nära.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in