Citat:
Ursprungligen postat av
flugornas
Om man inte har Spotify hur hittar vi vart kan man då lyssna på denna fanatiska låt skatt?
Länk saknas och min väna moder och jag har sökt på hela Internet med orden "Anna och Kalle Möller" men vi hittar den inte någonstans.
Vem är mest känd att söka på Kalle Möller eller Anna Book?
Det är väl självklart att hon tjänar pengar på detta, men hur gör hon det om jag inte kan spela den och lyssna med min mamma?
Som älskar allt Anna givit ut, ja ja hon är också tondöv.
Spotify räknar hur många spelningar en låt har. Detta rapporteras till Stim som sedan får betalt av Spotify. Stim betalar i sin tur pengar per spelning till den/de som skrivit låten. Det är i genomsnitt cirka 30-40 öre per spelning. Beroende på hur lång låten är. Om artisten inte skrivit låten själv så bör artisten ha fått betalt en klumpsumma av skivbolaget då låten spelades in. Varje gång låten sen spelas i radio, tv eller på Spotify får alltså låtskrivaren (som äger sången) betalt. Artisten får ingenting. I det här fallet är låten skriven av Ingela Pling Forsman och någon till. De får alla pengar låten spelas i media. Anna fick sin slant för 40 år sedan…