2022-07-17, 15:29
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Hon är på väg in i nåt mörkt igen. Åker bil och filmar ut genom fönstret. Säger inget, skriver inget.
Äh, hon filmade halva resan på E4 mellan Stockholm och Hudiksvall. Annas favoritmotiv är svenska vägar och Anna Book.
Hon kanske ska till nån herrgård eller spa för att vila upp sig efter allt slit och släp.
Senast redigerad av TPL 2022-07-17 kl. 15:33. Anledning: Tillägg.
Citera
2022-07-17, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Det ska bli minst sagt intressant att se om de gjort upp med BRF:en eller om de försöker med svartkontrakt. Hade jag haft en stor skvallertråd på Flashback så hade nog jag försökt göra allt öppet och enligt reglerna, men eftersom Anna är Anna så kan vi nog räkna med drama på den fronten.
Jag kollade regler och där står det att om man skall betala skatt på allt över 40000 kr per år när man hyr ut. Dessutom får man inte ta en hyra som är jättemycket mer än vad hyran är för lägenheten. Månne hon och Roberto kommer att följa reglerna?
Citera
2022-07-17, 17:02
Medlem
Musslis avatar
Jag måste tyvärr erkänna att jag blir glad av att Anna är tillbaka i gammal god form. Miljoner inlägg med citat på engelska och mängder med storys med skog och musik i bakgrunden, filmat från en bil.
VARFÖR följer jag (och blir glad av inläggen) denna katastrof??
Citera
2022-07-17, 19:05
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mussli
Jag måste tyvärr erkänna att jag blir glad av att Anna är tillbaka i gammal god form. Miljoner inlägg med citat på engelska och mängder med storys med skog och musik i bakgrunden, filmat från en bil.
VARFÖR följer jag (och blir glad av inläggen) denna katastrof??

Jag ser absolut fram mot de kommande årens storylines nu när Anna tillfälligt lyckats bli "rik" - jag tror vi kommer att få se massor av spenderande och kroppsrenoveringar. Sedan så har vi det kommande dramat när Anna "råkar" glömma att betala skatter och annat på precis allt och hur allt och alla är elaka mot henne.

Drama, drama, drama.
Citera
2022-07-18, 08:59
Medlem
Gabriel Knights avatar
Hur är det nu med andrahandsuthyrningar? Några har skrivit att Anna kan få problem med uthyrningen av svärfaderns lägenhet pga regelverk mm. Riskerar de att tappa bostaden eller vad kan hända?
Citera
2022-07-18, 09:14
Medlem
Pearsagas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Hur är det nu med andrahandsuthyrningar? Några har skrivit att Anna kan få problem med uthyrningen av svärfaderns lägenhet pga regelverk mm. Riskerar de att tappa bostaden eller vad kan hända?
Hm..var de inte ner för ett tag sedan (månader) och sålde svärfars lägenhet?
Citera
2022-07-18, 09:19
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pearsaga
Hm..var de inte ner för ett tag sedan (månader) och sålde svärfars lägenhet?

Lägenheten i Spanien, ja. Han hade också en lägenhet i Stockholm som de har kvar tills vidare.
Citera
2022-07-18, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khun-T
Nu ska degen in! Hyr av Stolledanos. på Östermalm.

Ladugårdsgärdet - 2rok - 12mån - 19.550kr/mån
Artillerigatan 76, 115 30 Stockholm

https://www.samtrygg.se/RentalObject...8wBugcgqP9mZ1x

Priset går ner! Anna gråter och känner sig lurad !

Ladugårdsgärdet - 2rok - 12mån - 18.400kr/mån
Citera
2022-07-18, 12:20
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khun-T
Priset går ner! Anna gråter och känner sig lurad !

Ladugårdsgärdet - 2rok - 12mån - 18.400kr/mån
Mmm. Såg den nu. Möblerad med gamla sunkiga möbler.
https://www.blocket.se/annons/stockh...holm/101322175
Citera
2022-07-18, 12:23
Medlem
Dennos avatar
Måste fråga. Är det där priset för en lägenhet i stockholm rimligt? Låter ju svindyrt.
Citera
2022-07-18, 12:23
Medlem
TröttSvensks avatar
Vilket rövarpris.
Hon verkar inte begripa att det inte är tillåtet med ockerhyra när man hyr ut i andra hand.
Vet BRF om att hon hyr ut ?
Citera
2022-07-18, 12:52
Medlem
TröttSvensks avatar
Ser att en trerummare i föreningen har styvt 3 000 kr i månadsavgift. Så säg att denna tvåa har kanske 2 500 i månadsavgift.
Tunnan vill ha typ 18 000 - 19 000 kr !
Brottsligt !

Hur hög får andrahandshyran vara?

Förstahandshyresgästen får inte ta ut en högre hyra än vad han eller hon själv betalar. För en möblerad lägenhet får man dock göra ett påslag om högst 15 procent av hyran. Tillägg för andra nyttigheter som ingår i uthyrningen, till exempel bredband, är tillåtna men får inte överstiga förstahandshyresgästens kostnader för dem.

Om en hyresgäst hyr ut i andra hand till en för hög hyra riskerar han eller hon att bli av med sin lägenhet eftersom det är en förverkandegrund enligt hyreslagen. Dessutom kan andrahandshyresgästen vända sig till hyresnämnden och begära återbetalning av otillåtet hög hyra för två år tillbaka i tiden.

BRF uthyrning:

Den som hyr en bostadsrätt i andra hand kan få betala en kostnadsbaserad hyra. En kostnadsbaserad hyra får inte vara högre än summan av uthyrarens kapitalkostnad och driftskostnad. Detta innebär i princip uthyrarens boendekostnader inklusive kostnader för eventuella bolån.
Senast redigerad av TröttSvensk 2022-07-18 kl. 12:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in