2022-02-22, 21:59
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Nej något bolag har hon inte.
Skulle vara spännande att veta vilket arbetsträningsprogram hon är med i! Orkar hon verkligen sånt?
Hon har inget företag så vitt jag kunde se iaf. Det var väl länge sen det avregistrerades

PS citerade fel inlägg men var ju tvåa på bollen iaf :-)
Citera
2022-02-22, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caaroliiine
https://www.bildtagg.se/file/eod37afvfv50k538cevvh7aa

Patetisk uppdatering av beskrivningen på IG

Befarar att hon dyker upp i mello på lördag...
Citera
2022-02-22, 22:37
Citat:
Ursprungligen postat av PerPersonen
Vad skulle hon göra där?
Hon är ju redan med i "hall of fame"
Citera
2022-02-22, 23:48
Medlem
Hon har rensat sin Instagram, alla bilder på sonen är borta, bla hans student.
Man kan undra varför. Tror hon att hans kriminalitet blir mindre ifrågasatt om hon tar bort hans bilder?
Förresten kommer ingen våga ifrågasätta ändå.
Citera
2022-02-23, 00:51
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Aha så flummigt alltså. Jag trodde det var arbetsträning till ett specifikt yrke.
Frågan är ju varför hon gör detta, om det är sant? Arbetsträna gör man väl bara för att typ få en ny period att stämpla men hon har ju inte stämplat, det har hon inte varit kvalificerad för.
Hmmm. Spännande värre!
Arbetsträning i detta fall innebär väl mer ta sig upp på morgonen komma i tid, lära sig skriva cv och ansökningar. Lära sig söka jobb på hemsidor osv.

Ja, finns en drös företag som gör bra pengar på detta, har vänner som driver två st sådana. Lönsamt trots de halverat pengen för varje kursdeltagare.
Citera
2022-02-23, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Nej hon har inget bolag registrerat, det är därför hon är inskriven på AF.
Det ryktet har jag också tagit del av, alltså ett arbetsträningsprogram via arbetsförmedlingen men inte inom vilket yrke hon tränar.
Kan det vara hygientekniker ?
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Arbetsträning i detta fall innebär väl mer ta sig upp på morgonen komma i tid, lära sig skriva cv och ansökningar. Lära sig söka jobb på hemsidor osv.

Ja, finns en drös företag som gör bra pengar på detta, har vänner som driver två st sådana. Lönsamt trots de halverat pengen för varje kursdeltagare.
Vet inte hur det fungerar om man ska undersöka om hon ens har någon arbetsförmåga. Tänkte att hon kanske ska bli sjukpensionär eller vad det heter nu för tiden. Hennes kroppshydda samt värk och trötthet kan ju göra det svårt för henne att jobba. Det vore säkert en bra lösning för henne. För hon slipper mental stress på köpet.

Tror att man kan jobba några strötimmar ändå fast man är sjukpensionär. Men jag är inte tvärsäker på detta. Kanske någon annan vet mer?

Citat:
Ursprungligen postat av Andrealene
Hon har rensat sin Instagram, alla bilder på sonen är borta, bla hans student.
Man kan undra varför. Tror hon att hans kriminalitet blir mindre ifrågasatt om hon tar bort hans bilder?
Förresten kommer ingen våga ifrågasätta ändå.
Fullständigt begripligt. Folk kommer förstås att fortsätta diskutera honom och ifrågasätta, men att ta bort gör så att det blir färre bilder som delas och annat.

Är till och med bilden där hon kysser sonen borta? Det är ju troligt, är det någon som har den?
Citera
2022-02-23, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Vet inte hur det fungerar om man ska undersöka om hon ens har någon arbetsförmåga. Tänkte att hon kanske ska bli sjukpensionär eller vad det heter nu för tiden. Hennes kroppshydda samt värk och trötthet kan ju göra det svårt för henne att jobba. Det vore säkert en bra lösning för henne. För hon slipper mental stress på köpet.

Tror att man kan jobba några strötimmar ändå fast man är sjukpensionär. Men jag är inte tvärsäker på detta. Kanske någon annan vet mer?

Fullständigt begripligt. Folk kommer förstås att fortsätta diskutera honom och ifrågasätta, men att ta bort gör så att det blir färre bilder som delas och annat.

Är till och med bilden där hon kysser sonen borta? Det är ju troligt, är det någon som har den?
Det som då hette sjukpension är idag ersatt av sjukersättning och man kan få på heltid eller deltid. Och även med heltid kan man jobba ett litet antal timmar om inte inkomsten överstiger en viss gräns men det rör sig om ytterst lite med dagens regler. Alla möjligheter att rehabiliteras tillbaka i arbetslivet (mediciner, fysioterapi, andra arbeten, anpassningar på arbetsplatsen, livsstilsanpassningar m m) ska vara uttömda och arbetsförmågan ska anses nedsatt för ALL överskådlig framtid på HELA arbetsmarknaden. Anna har inte ens tänkt sig bortom sitt ”vanliga” jobb, har knappast gjort vad som kan göras för att förbättra hälsan och har väl inte ens varit sjukskriven och därmed inte haft nån dokumenterad nedsatt arbetsförmåga hittills. Tro mig, ingenting av det hon visat från sitt liv visar att hon skulle vara i närheten av att uppfylla kraven för sjukersättning.
Citera
2022-02-23, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Det som då hette sjukpension är idag ersatt av sjukersättning och man kan få på heltid eller deltid. Och även med heltid kan man jobba ett litet antal timmar om inte inkomsten överstiger en viss gräns men det rör sig om ytterst lite med dagens regler. Alla möjligheter att rehabiliteras tillbaka i arbetslivet (mediciner, fysioterapi, andra arbeten, anpassningar på arbetsplatsen, livsstilsanpassningar m m) ska vara uttömda och arbetsförmågan ska anses nedsatt för ALL överskådlig framtid på HELA arbetsmarknaden. Anna har inte ens tänkt sig bortom sitt ”vanliga” jobb, har knappast gjort vad som kan göras för att förbättra hälsan och har väl inte ens varit sjukskriven och därmed inte haft nån dokumenterad nedsatt arbetsförmåga hittills. Tro mig, ingenting av det hon visat från sitt liv visar att hon skulle vara i närheten av att uppfylla kraven för sjukersättning.

Okej, jag tror dig. Tack för ett utförligt svar! Det kanske görs en utredning om vilka jobb hon skulle kunna klara av?

Är deras ekonomi i botten, eller känner Anna att hon vill jobba med något nu när barnen är så stora, även om de bor hemma en del av dem. Jag tror hon skulle må bra av det, men vem skulle anställa henne egentligen? Hur som helst så måste ju söka jobb på heltid om hon ska få några slantar. Erkänner, jag vet inte så mycket om det där heller.

Att ordna frukostbuffé skrev någon om. Det skulle hon väl klara av.
Citera
2022-02-23, 07:41
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerPersonen
Precis, den texten ihop med profilbilden.. mycket tyder på det.
Citera
2022-02-23, 08:05
Citat:
Okej, jag tror dig. Tack för ett utförligt svar! Det kanske görs en utredning om vilka jobb hon skulle kunna klara av?

Är deras ekonomi i botten, eller känner Anna att hon vill jobba med något nu när barnen är så stora, även om de bor hemma en del av dem. Jag tror hon skulle må bra av det, men vem skulle anställa henne egentligen? Hur som helst så måste ju söka jobb på heltid om hon ska få några slantar. Erkänner, jag vet inte så mycket om det där heller.

Nej gud nej. Hennes handhygien lämnar på tok för mycket att önska. Med de naglarna (jag har också byggda naglar) måste man vara extremt renlig. Hon har ju kört matlagning live flera ggr och av det jag sett är det ett under att familjen inte har matförgiftning typ jämt.
Citera
2022-02-23, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Har hört hon deltar just nu i något arbetsträningsprogram av arbetsförmedlingen. Ganska säkra källor, men ändå? Hon är ju egen företagare, hur fan funkar det att vara inskriven hos arbetsförmedlingen då?

Hur är det, kanske kan man begära ut hennes handlingar från Arbetsförmedlingen genom offentlighetsprincipen.

https://www.familjensjurist.se/fraga...sformedlingen/
"Arbetsförmedlingen är en myndighet som omfattas av offentlighetsprincipen och därför kan som huvudregel alla handlingar begäras ut av dig."

Allt lämnas såklart inte ut, men jag är övertygad om att vissa handlingar måste lämnas ut om hon är inskriven på något av deras jobbsökarprogram.
Citera
2022-02-23, 08:36
Medlem
Citat:

Hade hon vanlig en vanlig, psykiskt frisk människa, som äntligen hade velat ta tag i sitt liv och göra rätt för sig och skaffa jobb - ja då hade jag hyllat henne för jobbsökarengagemang. Men nu är det Anna vi pratar om. Att hon skulle ta ett "vanligt" jobb och exempelvis städa hotellrum eller torka gamlingar i baken - det kommer aldrig ske.

Människan är 50+ och har inte ens gått ut grundskolan. Gymnasiet gick hon aldrig. Ingen eftergymnasial utbildning heller. Hon är så outbildad en människan kan bli. En kastlös, indisk liten tjej är mer utbildad än Anna. Tragiskt men sant. Är man 50+ och inte ens har gått ut grundskolan, ja då är man arbetsgivares sista-val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in