2021-12-14, 20:21
Medlem
cece123s avatar
Anna i sitt esse..
Måns och Lets Dance
Anna bråkar med Måns innan finalen.
Anna anklagar Måns för att vilja vinna
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...ot-book-i-natt
Anna surar för att Måns vann, vägrar vara med på efterfest, anklagar Måns för fusk, favorisering etc allt är väl dokumenterat.
Citat:
Efter nederlaget i finalen hävdade hon att tävlingen var uppgjord och valde att inte komma på efterfesten. - Tony ville att Måns skulle vinna och såg till så att det blev så, sa Anna direkt efter sändningen.
Citat:
Själv tycker hon att resultatet var orättvist och pekar ut domaren Tony Irving som den som fällde henne. - Tony favoriserar Måns. Han hade redan bestämt sig för att han ville att Måns skulle vinna och det var precis var som hände.
Sedan stjäl Anna uppmärksamheten från Måns vinst genom att sprida ut att hon gjort en abort och anklagar Bert för att sprida ut detta.
Och får första sidan på kvällstidningar.
https://www.expressen.se/noje/anna-b...-fore-finalen/

När Anna blir intervjuad av Morgon Rix gänget några år senare hör man TYDLIGT att INGEN tror på Anna.
Anna menar att hon inte alls var en dålig förlorare och mådde dåligt pga infot om en abort kommit ut.. Yeah right...ca 3:20
https://www.ilikeradio.se/podcasts/morronensgast/10644/

Vid ca 3:00 frågar Adam om Anna har bandage på ena benet för att få sympatiröster...
Och Markoolio frågar om Anna stulit något, hon svarar JA!
Senast redigerad av cece123 2021-12-14 kl. 20:48.
Citera
2021-12-14, 20:43
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Anna i sitt esse..
Måns och Lets Dance
Anna surar för att Måns vann, vägrar vara med på efterfest, anklagar Måns för fusk, favorisering etc allt är väl dokumenterat.

Sedan stjäl Anna uppmärksamheten från Måns vinst genom att sprida ut att hon gjort abort och anklagar Bert för att sprida ut detta.

När Anna blir intervjuad av Morgon Rix gänget några år senare hör man TYDLIGT att INGEN tror på Anna.
Anna menar att hon inte alls var en dålig förlorare och mådde dåligt pga infot om en abort kommit ut.. Yeah right...ca 3:20

Vid ca 3:00 frågar Adam om Anna har bandage på ena benet för att få sympatiröster...

Underbart neurotiskt alltihopa! Tänk vad hon hade kunnat åstadkomma om hon hade haft liter resurser.
Citera
2021-12-14, 20:57
Medlem
Citat:
Anna i sitt esse..
Måns och Lets Dance

Sedan stjäl Anna uppmärksamheten från Måns vinst genom att sprida ut att hon gjort en abort och anklagar Bert för att sprida ut detta.

Pinsamt att läsa
Citera
2021-12-14, 21:29
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Eller så har Anna permanent sjukersättning enligt tidigare regler och då är det så gott som cementerat,såvida inte personen i fråga bestämmer sig för annat.
Till saken hör till att få sjukersättning innebär att man inte fungerat fullt ut eller delvist på en vanlig arbetsplats, man kan ha ersättning till 25,50, 75 och 100%.
Anna har ju klagat på smärtproblem tidigare, sina 195 tusen magoperationer, psykiska besvär osv
Hon har inte etablerat sig på arbetsmarknaden
och har uppenbarligen svårigheter i övrigt.
Anna skulle säkert påpeka inför en utredning att hon inte KAN arbeta på en vanlig arbetsplats än mindre anpassad arbetsplats därför att hon är en "offentlig" person och skulle må jättedåligt av andra människor.
Nej. Hon hade blivit utförsäkrad om hon provade. Helt säker på det.
Citera
2021-12-14, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Kan de inte ha någon form av invaliditetsersättning för sonens utvecklingsstörning och speciella behov? Hon kanske är hans ledsagare och f-kassan pungar ut ersättning för det?
Omvårdnadsersättning finns men sonen är alldeles för väfungerande för att det ska komma i fråga.
Tro mig bara på det här, är väldigt väl insatt i det.
Citera
2021-12-14, 22:48
Citat:
Ursprungligen postat av Andrealene
Omvårdnadsersättning finns men sonen är alldeles för väfungerande för att det ska komma i fråga.
Jag säger inte emot, finbs det någon form av ersättning hon har, förutom stim? Eller är det bara låtskrivaren?
Citera
2021-12-14, 23:10
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag säger inte emot, finbs det någon form av ersättning hon har, förutom stim? Eller är det bara låtskrivaren?

Det är bara låtskrivarna som får Stimpengar och trots att dottern fick en podd att spela Annas låtar.. Osäkert hur mycket Anna bidrog i låtskriveriet.. lär ju Anna få knappt något öre eftersom Ari Lehtonen och andra personer ska få sin beskärda del av den där Dr Alban producerade skivan.
Ingen vill spela skivan någonstans.
Citera
2021-12-14, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Visst har hon det. Men en normal människa som är sjukskriven ränner inte runt överallt som hon gör nuförtiden. Tex Hur lång tid tar det egentligen att ta ur och sätta in löshår. Samt färga håret?
Och samtidigt dokumenterar det för alla att se.
De är hemma och vilar. Så de kan bli bättre.
Beroende på sjukdom så kan annat än vila vara rekommenderat.
Men inte det liv som Anna visar upp på sociala medier.
Citera
2021-12-15, 04:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andrealene
Han är för gammal för att de ska kunna få omvårdnadsbidrag för honom ändå. Det kan man bara få till 19 år.
Merkostnadsersättning kan han få för egen del om han har merkostnader på typ 12.000 om året och då är det lägsta nivån och det finns inget som tyder på att han har det.
Citera
2021-12-15, 08:55
Medlem
HateWrecks avatar
Citat:
Det är bara låtskrivarna som får Stimpengar och trots att dottern fick en podd att spela Annas låtar.. Osäkert hur mycket Anna bidrog i låtskriveriet.. lär ju Anna få knappt något öre eftersom Ari Lehtonen och andra personer ska få sin beskärda del av den där Dr Alban producerade skivan.
Ingen vill spela skivan någonstans.
Googlade lite kvickt..

Anna verkar ha upphovsmannarätt på... inget alls. Hon står dock med som sångerska lite här och där..
Hittar heller ingen stim-registrering på henne.
Jag är dock inte någon expert på sånt här så jag kan mycket väl ha missat ngt.

Anna har, de korta stunder hon varit aktuell, alltid varit en "produkt".
Det är inte så att hon någonsin suttit vid piano och skrivit låtar själv. Hon äger ingenting av det hon sjungit.
Vet inte vem som tjänar de få stim-kronor som de låtarna Anna sjungit in genererar.
Fula gubbarna Dunsö/Ström får antagligen något..
De två lär ha skrivit iaf några av de låtarna Anna sjöng i barn-tv, för länge länge sedan (i den populärkulturella forntiden..).
Anna har fått färdiga låtar att sjunga. Låtar där andra skrivit både text och musik.

Jag ser att hon nuförtiden ibland piper lite om att ingen "ger" henne några bra låtar.
Jag kan tänka mig lite olika anledningar till detta.
En anledning lär vara att ingen skriver låtar att framföras av neurotiska 50-plussare med grogg/gulablend/karaoke-röst.
Det finns helt enkelt ingen målgrupp för sådan musik.
Inte ens på Spotify lyssnas det på henne, och där betalar man ändå inte specifikt för att lyssna på Anna.
Musiken finns tillgänglig men ingen bryr sig.
En annan orsak till uteblivna samarbeten och specialskrivna hitlåtar är att hela branschen vet att Anna är mycket labil.
Man vill helt enkelt inte bli indragen i alla jädra metagräl och turbulens som Anna alltid omger sig med.

Annas senare musikaliska fadäser kan man räkna bort nästan rakt av ur alla stim-resonemang.
Det är inte ofta man hör exempelvis somba sombrero i radio, tv eller något annat sammanhang öht..
Citera
2021-12-15, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Glas stora som sidorutorna på bilen.

https://www.picuki.com/media/2727160287033261784

"Så passa på att unna dig själv eller skäm bort någon med flera nya bågar / läsglasögon så här lagom till Jul 🎅🏽"

Hur köper man läsglasögon till andra? Jag vet inte vilken styrka mina släktingar och vänner har. Ska man köpa en bunt i olika styrkor och hoppas att nåt par passar? Varför har inte Roberto glasögon från den där firman?

Vill inte företaget få sålt några glasögon kan man ju undra? Anna skrämmer ju bort alla kunder med sina hemska bilder
Citera
2021-12-15, 09:21
Medlem
TPLs avatar
Anna har nåt på G.
"Skrattade så att tårarna rann och magen krampade, otroligt förlösande
❤️❤️❤️ Ska bli sååå kul med ett nytt år, för mycket roligt ligger framför oss 😘 @kinhermansson
Vi ses snart igen 😘"

Anna hade bullat upp rejält till sig och Kin igår. Eller Kin eftersom Anna inte äter sötsaker. Popcorn, salta pinnar, knäck, ischoklad, Marianne, chips och saffranskakor (köpekakor). 😳

Anna är tydligen hur frisk som helst och har börjat planera för nästa år. Säkert nåt riktigt STORT.
När jag läste om skrattande och magen trodde jag att det skulle stå magarna hoppade...
Senast redigerad av TPL 2021-12-15 kl. 09:27. Anledning: Tillägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in