2021-11-26, 21:21
Medlem
fardtjanstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Roberto ärver Vicente. Ingen av barnen ärver Vicente.
Det vet Du inte säkert, Anna kan vara omnämnd i ett testamente
Citera
2021-11-26, 21:29
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fardtjansten
Det vet Du inte säkert, Anna kan vara omnämnd i ett testamente
Självklart vet jag inte det och det vet ingen här men nu var det ett inlägg som jag kommenterade gällande Fs arv.
Citera
2021-11-26, 21:33
Medlem
fardtjanstens avatar
Citat:
Självklart vet jag inte det och det vet ingen här men nu var det ett inlägg som jag kommenterade gällande Fs arv.
Allt beror ju på hur dödsfallen sker om Roberto är stendöd, gubben dör vem ärver vem då?
Helt hypotetiskt?
Citera
2021-11-26, 21:37
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bailey
Var tvungen att kolla upp hur fan man uttalar Cicciotto, tydligen ett tsch-ljud både i början och mitten av ordet ("Tschitschiotto"). Som ett ödets ironi betyder cicciotto knubbig på italienska

Det där var riktigt roligt, har faktiskt inte kommit på att försöka översätta namnet på Annas favoritsylta. Knubbig... snacka om att rätt person är ansiktet utåt för den restaurangen.

Oh, the irony. Det här var faktiskt riktigt jävla roligt
Citera
2021-11-26, 21:53
Medlem
Citat:
Allt beror ju på hur dödsfallen sker om Roberto är stendöd, gubben dör vem ärver vem då?
Helt hypotetiskt?
Då blir det barnbarnen.
Citera
2021-11-26, 22:45
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Helt hypotetiskt?

Det här med arvsfrågor är lite klurigt eftersom Ärvdabalken talar om tre olika arvsklasser.
Det står något om att särkullsbarn/halvsyskon, som ju Felicia är, enbart kan ärva sin förälder, i det här fallet Anna vid hennes död. Som sagt jag tycker det är krångligt så det är bäst att du läser länken själv.
https://lavendla.se/juridik/familjer...t/arvsordning/
Citat:
Även halvsyskon har arvsrätt. Det beror på att det är föräldrarnas ”lott” som avgör och som (eventuellt) fördelas bland barnen.
För att ett halvsyskon ska ärva den avlidne krävs alltså att halvsyskonets förälder också avlidit, annars blir arvsrätt inte aktuell.
Om ena föräldern avlidit som inte är förälder till halvsyskonet, kommer halvsyskonet inte få ärva eftersom det bara är den avlidne förälderns barn som får arvet.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2021-11-26 kl. 22:49.
Citera
2021-11-26, 23:30
Medlem
Citat:
Varför håller hon på o ska käka upp allt/alla
Hon e galen han borde ta sig ur innan hon käkar upp han o stackars svärfadern 😴🤮😪
😪
Jag är ingen världskänd men vi har hus i Spanien har vi haft i många år alltså hus i te lgh so What Tunna tunnan
Citera
2021-11-26, 23:52
Medlem
Försäljning på g av lägenhet, svärfar verkar vara med därnere-La Tunna lagar mat och fjäskar för honom. Hon vädrar doften av hans pengar-hoppas han är klok nog att skydda sina tillgångar från hennes gripklor så gott det går. Lite annan standard på gubbens egna lägenhet än Tookets får man säga.
Senast redigerad av PannaSnook 2021-11-27 kl. 00:04.
Citera
2021-11-27, 00:00
Medlem
HateWrecks avatar
Citat:
Om man ska vara exakt och anal så har du naturligtvis rätt.
Men låt mig då tänka det där nästa lilla steget åt dig så du slipper.
Ärver F Robban?
Citera
2021-11-27, 00:35
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HateWreck
Om man ska vara exakt och anal så har du naturligtvis rätt.
Men låt mig då tänka det där nästa lilla steget åt dig så du slipper.
Ärver F Robban?

Nej inte enligt den här länken.
https://lavendla.se/juridik/familjer...t/arvsordning/
Citat:
Även halvsyskon har arvsrätt. Det beror på att det är föräldrarnas ”lott” som avgör och som (eventuellt) fördelas bland barnen.
För att ett halvsyskon ska ärva den avlidne krävs alltså att halvsyskonets förälder också avlidit, annars blir arvsrätt inte aktuell.
Om ena föräldern avlidit som inte är förälder till halvsyskonet, kommer halvsyskonet inte få ärva eftersom det bara är den avlidne förälderns barn som får arvet.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2021-11-27 kl. 00:37.
Citera
2021-11-27, 01:19
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PannaSnook
Försäljning på g av lägenhet, svärfar verkar vara med därnere-La Tunna lagar mat och fjäskar för honom. Hon vädrar doften av hans pengar-hoppas han är klok nog att skydda sina tillgångar från hennes gripklor så gott det går. Lite annan standard på gubbens egna lägenhet än Tookets får man säga.
Roberta får väl säga vad han vill, men gubben kan ju även skriva ett eget testamente.
Någon som vet hur många lägenheter han sitter på? Och vad de är värda?
Citera
2021-11-27, 01:25
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StinaFia
Tippar på att Volvon är tidigt 2000 tal. Förmodligen svärfars.
Och ikväll fick vi mycket väl veta att den stått och rostat sönder i garaget och det kommer kosta dem mer att reparera bilen än att skrota den. Men det förstår de inte. Kärringen skryter om att tack vare att de var nere och tog hand om bilen ska de reparera den. De förstår inte kärran gjort sitt. Ska bli kul att se när de måste betala 20.000 kronor för en service på en bil som är värd hälften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in