2021-10-21, 09:52
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Vaket av dig.
Det är dock inte i kyrkan utan Munken som tidigare hette Munkgården.
Jag har inte varit inne där sen dom renoverade för några år sedan men några större antal besökare lär de inte kunna ta in. 30-40? Stackars gäster som tvingas lyssna på Annas skräniga röst.
200 meters promenad sen till Cicciotto där det lär gamas pizza i sedvanlig ordning.

Nää, jag skrev det i halvsovande form.
Det var en annan följare som fått nys om detta först och vaket meddelade mig om att Anna skulle uppträda i församlingsgården och ville att jag skulle skriva om det, helst länka från FB.. Men jag fick det till kyrkan. 😬 My bad.

Frågan är.. kommer detta att förevigas eller livesändas?
Frågan har redan ställts på församlingens FBsida.
Senast redigerad av cece123 2021-10-21 kl. 10:11.
Citera
2021-10-21, 11:03
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkLacey
Malou proffsig? Hahahaaaaa
Nej. Hon gräver aldrig vidare, ställer idiotiska frågor och är extremt oprofessionell
Nä, förlåt. Men det är ett program som inte ställer några djupa frågor och skrapar lite på ytan. Proffsig är inte samma sak som intellektuell eller ens intelligent. Hon gör det hon gör varje dag och det går ut på att ingen ska göra bort sig mer än nödvändigt. Det lyckas hon bra med.

Proffsig i det här fallet betyder att hon inte ställer några besvärliga frågor till Anna för det skulle kunna påverka trevligheten som genererar pengar i annonsintäkter.
Citera
2021-10-21, 11:12
Medlem
Coolvid19s avatar
Idag är det "betald reklam" när hon sitter i bilen iförd ett par glasögon stora som ett cyklop. Halloween har liksom inte börjat ännu. Sedan undrar jag om det är lagligt att köra bil med läsglasögon? Min erfarenhet är att man blir yr och illamående om man har dem på sig och tittar längre bort än en meter. Men det kanske bara är fönsterglas i hennes?

Anna är lite som Marcus Birro. Han är född av en italiensk mor och känner sig därmed kallad som katolik, när det passar. Allt för att framstå som lite mer exotisk. Anna tänker väl lite samma, om det kan leda till ett framträdande. Men förstår jag saken rätt att hon bara ska babbla i en timme eller kommer hon sjunga också? Bianca Castafiore sjöng så kristallkronorna sprack. Anna kan nog som bäst spräcka trumhinnorna på pensionärerna.
Citera
2021-10-21, 11:24
Medlem
från kyrkans facebook

https://postimg.cc/gallery/DWX4jPp
Citera
2021-10-21, 11:29
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
från kyrkans facebook

https://postimg.cc/gallery/DWX4jPp
Anna har hängt ett kors i örsnibben för att framstå som religiös.
Citera
2021-10-21, 11:31
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Idag är det "betald reklam" när hon sitter i bilen iförd ett par glasögon stora som ett cyklop. Halloween har liksom inte börjat ännu. Sedan undrar jag om det är lagligt att köra bil med läsglasögon? Min erfarenhet är att man blir yr och illamående om man har dem på sig och tittar längre bort än en meter. Men det kanske bara är fönsterglas i hennes?

Anna är lite som Marcus Birro. Han är född av en italiensk mor och känner sig därmed kallad som katolik, när det passar. Allt för att framstå som lite mer exotisk. Anna tänker väl lite samma, om det kan leda till ett framträdande. Men förstår jag saken rätt att hon bara ska babbla i en timme eller kommer hon sjunga också? Bianca Castafiore sjöng så kristallkronorna sprack. Anna kan nog som bäst spräcka trumhinnorna på pensionärerna.

Det brukar väl bara vara samtal med gästen som jag förstår det av annonsen.
För övrigt är kyrkomusiker tjuriga på det viset att en solist alltid måste öva med musikern innan den ska sjunga. Här vet jag att solister som vill sjunga på förrättningar har stoppats av kyrkomusikern om de inte kunnat öva innan. Anna kommer inte att få sjunga en ton utan övning.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2021-10-21 kl. 11:35.
Citera
2021-10-21, 11:35
Medlem
Citat:
Vaket av dig.
Det är dock inte i kyrkan utan Munken som tidigare hette Munkgården.
Jag har inte varit inne där sen dom renoverade för några år sedan men några större antal besökare lär de inte kunna ta in. 30-40? Stackars gäster som tvingas lyssna på Annas skräniga röst.
200 meters promenad sen till Cicciotto där det lär gamas pizza i sedvanlig ordning.
Hmmm jag har framträtt framför fler folk än så. Om detta är Annas comeback som vårt troll uttrycker det kanske jag har en enastående karriär framför mig nu då?
Citera
2021-10-21, 11:59
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Hmmm jag har framträtt framför fler folk än så. Om detta är Annas comeback som vårt troll uttrycker det kanske jag har en enastående karriär framför mig nu då?
Anna kommer ju inte kunna stanna kvar efter samtalet, på grund av sin egen säkerhet och galna fans. Därför kommer familjen att bryta bröd och ta nattvarden på pizzerian istället. Om nu förhållandet med pizzabagaren varar så länge för dottern.
Citera
2021-10-21, 12:35
Medlem
WhiteNightFlights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Det brukar väl bara vara samtal med gästen som jag förstår det av annonsen.
För övrigt är kyrkomusiker tjuriga på det viset att en solist alltid måste öva med musikern innan den ska sjunga. Här vet jag att solister som vill sjunga på förrättningar har stoppats av kyrkomusikern om de inte kunnat öva innan. Anna kommer inte att få sjunga en ton utan övning.

Kyrkan skrev på Facebook att "sångerskan Anna Toledano Book" är där både som gäst och "musiker". Det antyder att hon även kommer att framföra någon form av musik.
Citera
2021-10-21, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL

Hon får gå all-in och låna Jojjobejjtos halskors.

”Hjärtereklam” för Märstasalongen igen-tredje gången? Har Tunnan någonsin gjort något gratis eller utan att få publicitet för det?
”Samtal om tro, liv och samhälle”, jo jag tackar
Skulle gärna vilja vara en fluga på väggen där och lyssna på Tunnans visdomar, bor tyvärr för långt bort annars skulle jag försökt delta.
Senast redigerad av Omniman 2021-10-21 kl. 12:41.
Citera
2021-10-21, 13:01
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Det går att kontakta församlingsexpiditionen här om man har synpunkter på Annas medverkan. Det är f.ö. samma adress som där Anna ska uppträda.
https://www.svenskakyrkan.se/sigtuna/kontakt
Äsch. Låt henne uppträda i lugn och ro.
Hon gör säkert bort sig.
Genom att bara prata om sig själv. Too long. Uppträda som en diva.
Sjunga för högt i mikrofonen, så det gör ont i öronen och i huvudet på dom som sitter o lyssnar.

Samt himla överlägset med ögonen åt rara gamla tanter o någon gubbe. …
Senast redigerad av Lillamig72 2021-10-21 kl. 13:04.
Citera
2021-10-21, 14:23
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL

Frågan är om gubbarna o tanterna kommer att känna igen Anna från den bilden och verkligheten.

Eller kommer Anna ringa runt till folk och be Robetto skjutsa dit alla de känner tex hennes älskade frisör, läkaren som sprutar in botox och lasertanten, så att det ska bli fullsatt..

Anna firade ju midsommar med tandläkar Jelena ett år och bjöd in frisören vid Vanessas student om jag inte minns fel.
Hela familjen kommer väl att sitta längst bak och busvissla efter varje sånguppträdande.
Senast redigerad av cece123 2021-10-21 kl. 14:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in