2021-10-20, 11:35
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Vad är det nu som har hänt?

"Trött och kanske inte mitt mest strålande jag idag.... ☹️ Dem tar sig uttryck på alla möjliga sätt och jag måste kämpa för att lära mig att inte bli så bottenlöst besviken 😔 Trots min aktningsvärda ålder och många erfarenheter, så erkänner jag - det ÄR svårt. Svårt när man själv är en sådan som inte enbart snackar och lovar tjockt men håller tunt......... Fick iaf styrka och otroligt mycket värme vid ett utav dagens möten samt ett besök i vackra Mariakyrkan i Sigtuna. Nu hemma och lagar mat, sedan en dusch och tidigt i säng ❤️ Med nya insikter idag och mitt värde för vissa.... "

Lovar tjockt... Aktningsvärd ålder... 😂

Oh herreje, Anna är i sitt esse.
Tycker sååååååå synd om sig själv och kämpar på, trots att hon sagt flera gånger att hon" fått verktyg, blivit tuffare, äntligen lärt sig, vet hur hon ska göra, fått nya insikter, känner sig själv bäst", vet typ allt, plus ytterligare spaltmetrar efter spaltmetrar utav floskler ..

Vid det här laget borde Anna vara superklok och inte skriva som hon gör eftersom hon ständigt motsäger sig själv så...
Kan vi alla konstatera att Anna Books ränder aldrig går ur.. Obs omskrivning av mig a la cece123, by me..

När Anna får nej, då måste hon trösta sig med att
*gråta ut och älta
*söka bekräftelse av andra
*fika och äta
*duscha
*bädda
*sova.. Eller rättare sagt ligga och kolla på Netflix resten av sin händelselösa dag med värsta godisskålen brevid sig, plus mackor på bricka och annat som familjen tröstar henne med inburet på bricka..
Citera
2021-10-20, 13:01
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Vad skulle jag driva om?
Hon sa i TV nyligen om hennes kosthållning att det blir mycket grönsaker och fisk. Något som på inget sätt motsvarar den mat hon visar upp på insta.
Ja tänkte väl, enda från havet hon ätit är nån friterad scampi.

Stjärnor äter vad de vill.

Undrar vad som står på hennes lista till hennes lounge då hon ska uppträda. Gardell har tydligen tända ljus och såna divalater.
Citera
2021-10-20, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
nytt på story, ska hon jobba för kyrkan nu ? gud hjälpe

https://postimg.cc/gallery/BvgCj2f

Det blir lika långvarigt som allt annat hon gör isåfall. Drejning, ridning, binda blomsterkransar…

I förrgår var hon sååå lyckligt lottad och kär i mi amor och nästa dag är hon i kyrkan, pratar med prästen och ber om sinnesro. Tvära kast verkligen.
Det otäckaste med Annas ombytlighet är att hon alltid letar efter orsaken utanför sig själv.

Citat:
Milla Persson är väl Mys före detta assistent? Har Anna kommit på kant med My och slagit klorna i Milla för att markera? Anna och Milla träffades bland annat när My just köpt radhus nummer 2.
Jag tror att My och Anna är en match made in heaven faktiskt. Få ”vänner” har stannat i Annas liv så länge. De utnyttjar varandra i samförstånd.
Senast redigerad av Omniman 2021-10-20 kl. 13:40.
Citera
2021-10-20, 13:42
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniman
Det blir lika långvarigt som allt annat hon gör isåfall. Drejning, ridning, binda blomsterkransar…

I förrgår var hon sååå lyckligt lottad och kär i mi amor och nästa dag är hon i kyrkan, pratar med prästen och ber om sinnesro. Tvära kast verkligen.
Det otäckaste med Annas ombytlighet är att hon alltid letar efter orsaken utanför sig själv.

Ja, Anna känner sig ju bäst själv.
Då vet hon att hon aldrig har fel, felar det i en relation är det ALLTID synd om Anna, för alla andra är ALLTID dumma och sviker.
Att prata med en person som Anna är som att prata med en vägg, du kommer ingen vart, för väggen står där den står..

Och Anna inbillar sig att folk är avundsjuka på hennes personlighet..
https://pasteboard.co/x48b8WZ6aHi4.jpg
Senast redigerad av cece123 2021-10-20 kl. 13:47.
Citera
2021-10-20, 13:45
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Milla Persson är väl Mys före detta assistent? Har Anna kommit på kant med My och slagit klorna i Milla för att markera? Anna och Milla träffades bland annat när My just köpt radhus nummer 2.

Nja, hon kommenterade bara bullarna. Man ska nog inte dra för stora växlar på det.

Uppträda i kyrkan? Ja, varför inte? Svenska kyrkan har flera möjligheter att få sjunga. Antingen är man med i själva gudstjänsten och får sjunga en sång, eller så sjunger man till advent eller liknande. Det gör man i så fall mer eller mindre gratis. För att visa att man är en god kristen som vill ställa upp och dela med sig av sin godhet. Sådär som Anna gärna säger att hon gör hela tiden.

Det andra alternativet är att man blir kontrakterad att uppträda. Kanske en julkonsert? Då får man i regel bra betalt. Men då får man själv betala sina musiker, teknik och så vidare. Det kan till och med bli fråga om att kyrkan tar betalt av besökarna för ett uppträdande. Men då ska man komma ihåg att enbart i kyrkans egen kör lär det finnas en handfull solister som sjunger skjortan av Anna. Kyrkoherden har nog inte gjort research. Men det är ju möjligt att han gör det innan han bokar henne. Tror ni Anna har råd att boka in och repa med ett band fram till advent?

Sushi är vad Anna menar när hon säger fisk och grönsaker. Det har vi faktiskt sett en del av nu sedan lillflickan börjat som servitris på sushi-restaurang. Antagligen är det inte gratis eftersom hon fyra dagar i veckan äter på pizzerian hos den andra dottern.
Citera
2021-10-20, 13:51
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Tredskodom är när den ena parten inte infinner sig i domstolen, dök inte Took upp?
Det kan vara så, men en Tredskodom är en stämning av en part mot en annan som inte vill förlika. Då avgörs det i tingsrätten. Det var vad som hände här. Den part som förlorar får även stå för rättegångskostnaden. Det var också vad som hände här. Anna förlorade och fick betala vad hon var skyldig samt rättegångskostnaden.
Om det går till tingsrätten och ena parten inte dyker upp förlorar hen målet automatiskt.
Citera
2021-10-20, 13:58
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Inte sjuk, bara extremt obildad, hon har stått på scen hela livet, alla har alltid fjäskat för henne, hur ska hon kunna lärt sig något? Hennes affärskunskap och sättet och ta folk har hon genom sitt zigenarblod.

Driver du? Hon har väl inte sagt hon äter fisk om hon inte ljugit? Hon gillar socker och fett, vilket jag också gör.
Är det konstigt?
Jo, hon sa så hos Maolou efter 10. "Jag äter främst fisk och grönsaker", sa hon. För att förekomma att läkaren i samma program skulle ha synpunkter på hennes fetma. Hon fortsatte med att ljuga och påstå att kost och träning var väldigt viktigt i hennes liv.

Nu var ju inte läkaren där för att smutskasta Anna utan för att berätta om för och nackdelar med gastric bypass. Jag kan bara anta att Anna var med för att varna för vad som kan hända när man missköter sin operation. Men den pucken ville hon inte ta. Varför hennes medverkar snarare blev farlig. Om hon sitter och påstår att hon sköter både kost och hälsa men ändå går upp så är det nog många som avstår en dyr operation som inte ger önskad effekt. Hade hon suttit där som den fettklump hon är och sagt att det här är vad som händer när man inte sköter sig. Då hade kanske flera tagit ingreppet på allvar och sedan lagt om sin kost eller tagit en extra funderare. Läkaren var nog inte glad efteråt. Han ville ju inte sitta och säga henne rakt i ansiktet att hon ljög.
Citera
2021-10-20, 14:09
Medlem
Tänker ibland på "dokusåpan" som Anna "ställde in"..
Vad skulle den ens ha handlat om ? Annas eviga duschar eller frenetiska renbäddande ?
Det finns INGET som händer i hennes liv ! Hon gör aldrig något, har inga vänner, ingen karriär, inget liv !
Hon kan inbilla sig att det var hon själv som blåste av, men produktionsbolaget fann nog klanen Wahlgren/Ingrosso liiiiite mer intressant va
Citera
2021-10-20, 14:15
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Det kan vara så, men en Tredskodom är en stämning av en part mot en annan som inte vill förlika. Då avgörs det i tingsrätten. Det var vad som hände här. Den part som förlorar får även stå för rättegångskostnaden. Det var också vad som hände här. Anna förlorade och fick betala vad hon var skyldig samt rättegångskostnaden.
Om det går till tingsrätten och ena parten inte dyker upp förlorar hen målet automatiskt.

Inte riktigt så.

Tredskodom kallas i svensk rätt en dom som avkunnas mot den part som efter kallelse till rättegångsförhandling ändå inte infunnit sig till förhandlingen

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Tredskodom
Citera
2021-10-20, 14:32
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NY2020
Tänker ibland på "dokusåpan" som Anna "ställde in"..
Vad skulle den ens ha handlat om ? Annas eviga duschar eller frenetiska renbäddande ?
Det finns INGET som händer i hennes liv ! Hon gör aldrig något, har inga vänner, ingen karriär, inget liv !
Hon kan inbilla sig att det var hon själv som blåste av, men produktionsbolaget fann nog klanen Wahlgren/Ingrosso liiiiite mer intressant va

Tänker att det blir lite som i En annan del av Köping eller Ullared eller Böda Camping, man skickar iväg henne på ett äventyr, ingenting behöver scriptas egentligen, Anna själv och rolig klippning hade räckt.
Citera
2021-10-20, 15:28
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Jo, hon sa så hos Maolou efter 10. "Jag äter främst fisk och grönsaker", sa hon. För att förekomma att läkaren i samma program skulle ha synpunkter på hennes fetma. Hon fortsatte med att ljuga och påstå att kost och träning var väldigt viktigt i hennes liv.

Nu var ju inte läkaren där för att smutskasta Anna utan för att berätta om för och nackdelar med gastric bypass. Jag kan bara anta att Anna var med för att varna för vad som kan hända när man missköter sin operation. Men den pucken ville hon inte ta. Varför hennes medverkar snarare blev farlig. Om hon sitter och påstår att hon sköter både kost och hälsa men ändå går upp så är det nog många som avstår en dyr operation som inte ger önskad effekt. Hade hon suttit där som den fettklump hon är och sagt att det här är vad som händer när man inte sköter sig. Då hade kanske flera tagit ingreppet på allvar och sedan lagt om sin kost eller tagit en extra funderare. Läkaren var nog inte glad efteråt. Han ville ju inte sitta och säga henne rakt i ansiktet att hon ljög.

Hon nämnde ju också att hon var så besviken..........................på sig själv.
Jag tror nog att hon var besviken på att operationen inte var den mirakelkur som hon trodde att den skulle vara.
Citera
2021-10-20, 15:52
Medlem
Citat:

Antar att Malou har lite koll på Annas IG, vad hade hänt om Malou konfronterat Annas påstående om "grönsaker och fisk"? Hur skulle hon ljugit sig ut ur den smockan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in