2021-10-04, 22:30
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Hon äter nog ganska lite. Åt gången. Alltså små bitar. Äpplebitar. Små skorpor. Wienerbröd delade i små bitar. Små korvar. O s v. Det är bara det att hon äter ganska smått men ofta och många. Som när de ”bara ska ha småplock för vi är inte så hungriga” men det räcker med en av varje sak så är det sammanlagt en rejäl måltid. Eller små skorpor … fast en sådan varannan minut under en timmes live.

Nej det gör hon inte. Vi har sett hennes "normala" portioner. De är i storleksordningen mycket mer än vad en vuxen man behöver. Det är ju upp till henne, men märkligt att hon sitter och ljuger om en sådan sak när hela hennes insta är nerlusat av bevis.
Citera
2021-10-04, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Nej det gör hon inte. Vi har sett hennes "normala" portioner. De är i storleksordningen mycket mer än vad en vuxen man behöver. Det är ju upp till henne, men märkligt att hon sitter och ljuger om en sådan sak när hela hennes insta är nerlusat av bevis.
Vi har också sett äppelklyftor. Små minikorvar. Kycklingfiléer som delats. Kakor och bullar delade i mindre bitar i stället för att liksom bitas av. Miniriskakor och små skorpor. Melon skuren i små bitar. O s v. Man kan nästan tro hon inte på riktigt fattar att det inte hjälper att dela det i mindre bitar om man ändå äter alltihop.
Citera
2021-10-04, 22:36
Medlem
Människan satt alltså och räckte upp handen när Malou bytte ämne och började prata om endometrios Det var i den stunden den tyngsta skämskudden för dagen träffade mig rakt i skallen…

Citat:
Vi har också sett äppelklyftor. Små minikorvar. Kycklingfiléer som delats. Kakor och bullar delade i mindre bitar i stället för att liksom bitas av. Miniriskakor och små skorpor. Melon skuren i små bitar. O s v. Man kan nästan tro hon inte på riktigt fattar att det inte hjälper att dela det i mindre bitar om man ändå äter alltihop.

Det är därför man behöver matdagbok om man är så bra på att ljuga både för sig själv och andra som hon är.
Senast redigerad av Omniman 2021-10-04 kl. 22:39.
Citera
2021-10-04, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniman
Det är därför man behöver matdagbok om man är så bra på att ljuga både för sig själv och andra som hon är.
Hon skulle nog ljuga i den med.
Citera
2021-10-04, 22:47
Medlem
Citat:

Haha, jo det har du säkert rätt i.
Citera
2021-10-04, 23:03
Medlem
Coolvid19s avatar
Innan Insta dog idag (var det Anna som publicerade en selfie med ett filter för mycket?) hann hon med att ge svensk psykiatri en känga. De var inte bra någonstans och särskilt värdelösa på att ge tjockisar bättre självkänsla. Hon får ursäkta men att hjälpa folk hålla vikten är knappast psykiatrins primära fokus.

När jag läser alla inlägg idag om hennes framträdande, inklusive hennes egna inlägg på insta, inser jag att det är en liten klassiker vi sett.

Särskilt kul var det att se hur hon tränat hela natten på vad hon skulle säga, hon darrade lite på rösten ibland när hon blev nervös. Men det gick bra hon spelade lagom ödmjuk hela programmet och vaken Malou eller doktorn kunde ana att hon åt något annat än kokt torsk med morötter varje dag. Samt att hon tänkte på hälsan främst. För den har man ju hela livet, som hon sa. Kloka varma härliga Anna.
Citera
2021-10-04, 23:14
Medlem
I brist på fb och IG har jag nu sett på inslaget hos Malou. Och jag blev inte klok på det … var tanken att vara för eller emot GBP? Var tanken att ge en realistisk bild av vad operationen får för konsekvenser? Eller vad? För Annas ”viktresa” är knappast representativ varken för de där GBP har varit bra eller för de som det har blivit dåligt för. Inte heller hennes attityd och inställning.
Citera
2021-10-04, 23:20
Medlem
HateWrecks avatar
Citat:
"Hej kära dagbok!
Idag har jag bara ätit en oliv och druckit ett glas vatten.
Hejdå"
Sen klistrar hon lite glitterstjärnor på sidan och ett jättefint bokmärke på en kattunge innan hon kryper under täcket.
Citera
2021-10-04, 23:48
Medlem
OhMyGaddars avatar
Idag (måndag) var Anna med i Malou Efter Tio.

Lite citat från dagens avsnitt:

"Äta rätt och motionera, göra sådant som är lustfyllt."
"...mitt problem har inte varit att jag har haft ett överätarproblem."

"För mig var inte problemet att jag åt för mycket, så jag var van att äta ganska lite."
Hon hävdar därefter att hon hade behövt hjälp med att äta regelbundet.

"Jag äter väldigt mycket fisk och grönsaker. Jag vet hur man ska äta men jag måste sköta mina vitaminer."

Anna berättar även att hon häromdagen drabbades av panikångest när hon gick in på McDonald's för att köpa en kaffe.
För att parafrasera:"eftersom folk förknippar överviktiga med att bara äta pizza och hamburgare".

Klipp från avsnittet: https://streamable.com/d8dyyw
https://streamable.com/gxy7jy
https://streamable.com/afke3n

Hon konstaterade även att man ska våga lita på sin egen förmåga och hänvisar till sitt deltagande i Biggest Loser (för 4 år sedan), där hon lärde sig att "det är klart att du kan gå ner i vikt, även om du har PCOS."

Notera att Malou, lite då och då, ser aningen misstänksam ut.
Citera
2021-10-04, 23:49
Medlem
Citat:
I brist på fb och IG har jag nu sett på inslaget hos Malou. Och jag blev inte klok på det … var tanken att vara för eller emot GBP? Var tanken att ge en realistisk bild av vad operationen får för konsekvenser? Eller vad? För Annas ”viktresa” är knappast representativ varken för de där GBP har varit bra eller för de som det har blivit dåligt för. Inte heller hennes attityd och inställning.

Anna hade nog ingen annan tanke än att få sympatier och att få synas i TV. Hon har gjort gbp och såg att detta skulle vara ämnet i dagens program. Mer än så behövdes inte. Att resultatet blev ologiskt pladder bekommer henne inte eftersom hon självklart i sina egna ögon är den perfekta representanten för gbp-opererade som den stjärna hon är.
Senast redigerad av Omniman 2021-10-04 kl. 23:52.
Citera
2021-10-05, 00:02
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OhMyGaddar
Idag (måndag) var Anna med i Malou Efter Tio.

Lite citat från dagens avsnitt:

"Äta rätt och motionera, göra sådant som är lustfyllt."
"...mitt problem har inte varit att jag har haft ett överätarproblem."

"För mig var inte problemet att jag åt för mycket, så jag var van att äta ganska lite."
Hon hävdar därefter att hon hade behövt hjälp med att äta regelbundet.

"Jag äter väldigt mycket fisk och grönsaker. Jag vet hur man ska äta men jag måste sköta mina vitaminer."

Anna berättar även att hon häromdagen drabbades av panikångest när hon gick in på McDonald's för att köpa en kaffe.
För att parafrasera:"eftersom folk förknippar överviktiga med att bara äta pizza och hamburgare".

Klipp från avsnittet: https://streamable.com/d8dyyw
https://streamable.com/gxy7jy
https://streamable.com/afke3n

Hon konstaterade även att man ska våga lita på sin egen förmåga och hänvisar till sitt deltagande i Biggest Loser (för 4 år sedan), där hon lärde sig att "det är klart att du kan gå ner i vikt, även om du har PCOS."

Notera att Malou, lite då och då, ser aningen misstänksam ut.

Anna är ju som en papegoja som radar upp ord och meningar som hon lärt sig, hon har ingen aaaning om vad orden betyder, men hon har lärt sig att orden är positiva eller att man kan använda vissa meningar återkommande därför upprepar Anna sig år efter år med vissa fraser, ord och meningar.
Citera
2021-10-05, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Innan Insta dog idag (var det Anna som publicerade en selfie med ett filter för mycket?) hann hon med att ge svensk psykiatri en känga. De var inte bra någonstans och särskilt värdelösa på att ge tjockisar bättre självkänsla. Hon får ursäkta men att hjälpa folk hålla vikten är knappast psykiatrins primära fokus.

När jag läser alla inlägg idag om hennes framträdande, inklusive hennes egna inlägg på insta, inser jag att det är en liten klassiker vi sett.

Särskilt kul var det att se hur hon tränat hela natten på vad hon skulle säga, hon darrade lite på rösten ibland när hon blev nervös. Men det gick bra hon spelade lagom ödmjuk hela programmet och vaken Malou eller doktorn kunde ana att hon åt något annat än kokt torsk med morötter varje dag. Samt att hon tänkte på hälsan främst. För den har man ju hela livet, som hon sa. Kloka varma härliga Anna.

Hon tränade nog hela helgen framför hennes familj. Därav hennes totala tystnad på instagram..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in