2021-09-17, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Haha. Ordet kistbukett låter som ett ord som bara existerar i Annas speciella universum.

Det heter kistbukett. Men av tradition är det oftast en ros och något grönt i den buketten som läggs av de sörjande på kistan.

Större buketter och kransar skickas i förväg dit begravningen hålls av blomsteraffären
Citera
2021-09-17, 17:39
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Men INTE under defileringen!! Dessutom brukar det större arrangemangen kistan komma från de allra närmaste
Ja, och det är oftast eller alltid en lokal florist (Interflora till exempel) som arrangerar kransar och blomsterarrangemang.

Anna fattar ingenting. Undrar om hon och My satte sig på släktsidan i kyrkan? Hoppas Anna mimade till psalmerna så hennes häxröst inte hördes.
Höll Anna tal vid kistan och berättade om sina operationer som hon gjorde på ett bröllop? Fattade hon ens i vilken ordning defileringen sker eller stövlade hon fram för att vara först?

Har en bekant i Forsa, önskar att hon kunnat gå på begravningen och rapporterat om katastrofen Anna.
Citera
2021-09-17, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StinaFia
Hon skrev själv att hennes "lilla" bukett skulle läggas på kistan.

Bara det inte är lilla mig hon ska lägga där!

Det går inte att missta sig att Anna gillar begravningar och är mycket glad att få gå på dem. Men jag begriper inte varför.
Citera
2021-09-17, 18:21
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Druttski
Antonio borde kanske få en egen tråd..
Den lille spjuvern blev ombedd i sin live igår att lägga av med ortensnacket men han tyckte det fick räcka med att snacka "finlir" på dagarna, särskilt om han nu får jobbet som telefonförsäljare. Han följer säkert Abbe Blattelito och tar efter. Sa i liven att han fått mycket skit, fått stryk som fan, blivit kidnappad tom. Legat inkastad i en baklucka på väg ut i skogen "men han brösta dom allihopa" " skulle lätt ta en volta men det är inte värt det.
Ungjävel. Jo, han måste få en egen tråd!
Det skapades en tråd om enbart honom för något år sen, men den togs bort av mod med motiveringen att han inte är en offentlig person.
Citera
2021-09-17, 18:35
Medlem
Citat:
Men INTE under defileringen!! Dessutom brukar det större arrangemangen kistan komma från de allra närmaste
Du får läsa igen och se att du inte behöver gasta det där.
Citera
2021-09-17, 18:35
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Det skapades en tråd om enbart honom för något år sen, men den togs bort av mod med motiveringen att han inte är en offentlig person.
Tråden finns kvar!
Citera
2021-09-17, 18:52
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Du får läsa igen och se att du inte behöver gasta det där.
Jag ”gastar” inte - jag markerar!!!
Hon har med sig en groteskt stor kistbukett som jag hoppas att hon har vett att lägga på golvet (helst innan defileringen) - inte på kistan!
Frågor på det??
Citera
2021-09-17, 18:56
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Jag har precis blivit sååå illa berörd av hur Märstamorsan beter sig att jag bara vill kräkas.

Jämför Kins vackra subtila kistblomma till sin älskade mamma
https://postimg.cc/qzD2102z
men Märstaåbäkets stora, skrytiga och okänsliga jättebukett
https://postimg.cc/gxf8PDSp

Om hon inte lämnat den till kyrkvärden och bett denne lägga den diskret bredvid kistan utan vaggat fram vid defileringen för att lägga den kistan är hon bortom all räddning.

Till och med texten på bilden av buketten är en hyllning till henne själv
Hon har det jobbigt och kan inte sova
Den vackraste bukett hon beställt
Hon åkte hela vägen till Hässelby
Floristen såg henne och förstod vad hon ville förmedla

Vilket svammel från Book. Texten till bilden är "Kan vara det absolut VACKRASTE jag har beställt utav @blomdag.se. Caroline du är sååååå fantastiskt duktig florist. ***** 100% värt att åka till Hässelby för <3 och TACK för att du alltid förstår vad man vill förmedla med blommorna man beställer. Du är så lyhörd och har en otrolig känsla för inte bara blommorna - du ser människan som beställer dem med. #föralltidminblomstertjej"

På bilden är det en bukett med gräddvita rosor och en slinga murgröna. Snyggt, absolut, men man måste ju inte precis vara lyhörd och ha en otroligt känsla för att få ihop den där och jag vet inte vilken känsla som Book vill förmedla heller. Det står buntar med liknande rosor hos varenda torghandlare för 129 kronor styck.
Hon är inte klok. Undrar hur den stackars floristen har råkat i klorna på henne.

Nu är även jag engagerad i Books begravningsblommor och funderar över var buketten hamnade - som en jättestor malplacerad sak mitt på kistan eller bredvid kistan? Blommor brukar man ju beställa till kyrkan så att de redan står där innan gästerna kommer. Att släpa med sig en egen bukett från Stockholm till Hudiksvall verkar aningen udda, men vad gör man inte för att få gratis blommor och få känna sig som en star? Det kanske är den känslan Anna vill förmedla?
Citera
2021-09-17, 18:59
Medlem
Citat:
Hon har med sig en groteskt stor kistbukett som jag hoppas att hon har vett att lägga på golvet (helst innan defileringen) - inte på kistan!
Frågor på det??

Man vet inte om Anna förstår det där. Men OM hon förstår det där så kanske hon vill vara originell och göra något speciellt för alla att komma ihåg och glädja sig åt. För att hon är så snäll. Gäller även den där pajen. Men det kanske finns några som ska träffas och fika efteråt där de tar med sig fika och kaffe.
Citera
2021-09-17, 19:04
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Tror, du har missförstått detta med Antonio. Vad jag förstått så refererades till den tidigare häktningen av gossen, när det blev en husrannsakan i villa Ankeborg.
Det är svårt att hänga med i svängarna hos Cirkus Stolledano. Det kan gå undan kan gå värre ibland, så håll i ratten och behåll hatten på...
Det finns en nyskapad tråd om gossen, moderatorerna ska besluta om den får bli kvar.
Gällande husrannsakan så var det väl när de bodde lägenhet?
Nu är det en ny hederlig gosse..
Citera
2021-09-17, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
https://postimg.cc/gallery/XWSNzCF

Den buketten får mig att tänka på den gången Anna (objuden) försökte komma in på Carolas bröllop. Anna hade luskat reda på var bröllopsmiddagen höll till och trots att hon inte var inbjuden så hävdade hon att hon visst var det. Hon gapade och skrek och ställde till en scen. Vakterna fick leda ut henne till slut. Inte heller hade hon med sig en normal bröllopsgåva, nej hon hade köpt med sig en gigantisk blombukett!! Vem ger bort en blombukett i bröllopspresent??
En pinsam människa som helt saknar vett och etikett!
Citera
2021-09-17, 19:39
Medlem
Citat:
Frågor på det??
Personen du besvarade så bitskt skrev ju just om åtskillnaden mellan handbuketter/blommor man lägger på kistan vid avskedet under ceremonin och övriga blommor på kistan så det var högst onödigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in