Citat:
Ursprungligen postat av
Boopidoo
Jag har precis blivit sååå illa berörd av hur Märstamorsan beter sig att jag bara vill kräkas.
Jämför Kins vackra subtila kistblomma till sin älskade mamma
https://postimg.cc/qzD2102z
men Märstaåbäkets stora, skrytiga och okänsliga jättebukett
https://postimg.cc/gxf8PDSp
Om hon inte lämnat den till kyrkvärden och bett denne lägga den diskret
bredvid kistan utan vaggat fram vid defileringen för att lägga den
på kistan är hon bortom all räddning.
Till och med texten på bilden av buketten är en hyllning till henne själv
Hon har det jobbigt och kan inte sova
Den vackraste bukett
hon beställt
Hon åkte hela vägen till Hässelby
Floristen såg
henne och förstod vad
hon ville förmedla
Vilket svammel från Book. Texten till bilden är "Kan vara det absolut VACKRASTE jag har beställt utav @blomdag.se.

Caroline du är sååååå fantastiskt duktig florist. ***** 100% värt att åka till Hässelby för <3 och TACK för att du alltid förstår vad man vill förmedla med blommorna man beställer. Du är så lyhörd och har en otrolig känsla för inte bara blommorna - du ser människan som beställer dem med. #föralltidminblomstertjej"
På bilden är det en bukett med gräddvita rosor och en slinga murgröna. Snyggt, absolut, men man måste ju inte precis vara lyhörd och ha en otroligt känsla för att få ihop den där och jag vet inte vilken känsla som Book vill förmedla heller. Det står buntar med liknande rosor hos varenda torghandlare för 129 kronor styck.
Hon är inte klok. Undrar hur den stackars floristen har råkat i klorna på henne.
Nu är även jag engagerad i Books begravningsblommor och funderar över var buketten hamnade - som en jättestor malplacerad sak mitt på kistan eller bredvid kistan? Blommor brukar man ju beställa till kyrkan så att de redan står där innan gästerna kommer. Att släpa med sig en egen bukett från Stockholm till Hudiksvall verkar aningen udda, men vad gör man inte för att få gratis blommor och få känna sig som en star? Det kanske är den känslan Anna vill förmedla?