2017-01-30, 18:04
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Problemet är väl att Anna inte direkt kan nånting. Jobba i nån butik kanske men hon har ju haft lite problem med att glömma att betala så... Hade hon varit lite mer driftig hade hon ju haft en egen butik och köra en jävla massa smyg-reklam precis som Wahlgren. Nä hon får nog hanka sig fram på företagsgig och karlns lön tills ungarna flyttar ut och de får lite mindre omkostnader.

Blir lite orolig för hur det ska gå när barnen flyger ut. Lägenheten är ju Robertos. Robertos tålamod kanske tryter när de inte har barnen att kämpa för och när Annas glans falnat, och då åker hon ut på gatan, blottlös. Pensionen hon får lär väl ligga på en fattigpensionärs nivå.
Citera
2017-01-30, 18:07
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Har Book MANAGER?

Hon har nåt Harrys-gig i månaden, och något Fångarna på fortet-avsnitt per år. Kan hon inte ta de bokningarna själv? Eller tas ALL ledig tid upp av ätande?

Tror inte hon får fler Harrys-gig. Det som var nu var för att Harrys i Helsingborg har en "Schlagerklubb". Det var för det evenemanget hon uppträdde. Tror inte det finns på andra Harrys-restauranger, men jag kan förstås ha fel. Hoppas hon fick bra betalt för att åka ända till Helsingborg och tillbaka.
Citera
2017-01-30, 18:30
Medlem
Gabriel Knights avatar
Hur gick det med hennes uppträdande på Harrys egentligen?
Har det stått något i tidningarna om det?
Var det fler schlagerartister med under kvällen eller var det bara hon som dök upp?
Kom någon publik till tillställningen?

Spontant känner jag väl att schlagergenren är på utdöende och det kanske inte kom någon när hon skulle sjunga men jag kanske har fel
Senast redigerad av Gabriel Knight 2017-01-30 kl. 18:37.
Citera
2017-01-30, 18:43
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Hur gick det med hennes uppträdande på Harrys egentligen?
Har det stått något i tidningarna om det?
Var det fler schlagerartister med under kvällen eller var det bara hon som dök upp?
Kom någon publik till tillställningen?

Spontant känner jag väl att schlagergenren är på utdöende och det kanske inte kom någon när hon skulle sjunga men jag kanske har fel

Inte många glada tillrop här:
https://www.facebook.com/Harryshbg/p...type=3&theater

Inte här heller:

Succén verkar ha uteblivit.
Citera
2017-01-30, 19:00
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5

Inte här heller:

"It aint over until the fat lady sings" brukar de säga i gamla filmer och nu verkar det ha hänt. Hon verkar ha sjungit på den sista versen och är nu slut som artist.
Hennes medverkan i Arga snickaren öppnade upp för slutet på hennes karriär.
Citera
2017-01-30, 19:05
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
"It aint over until the fat lady sings" brukar de säga i gamla filmer och nu verkar det ha hänt. Hon verkar ha sjungit på den sista versen och är nu slut som artist.
Hennes medverkan i Arga snickaren öppnade upp för slutet på hennes karriär.

Det tror jag inte, Anna är segare än vad man tror. Hennes känslomässiga tårar är ju bara skådespel, har hon deklarerat. Nästa grej var väl Fångarna på fortet, där arga snickaren skulle vara i motståndslaget? Kan säkert skapa en hel del rubriker, och så är hon på "topp" igen, enligt sig själv.
Citera
2017-01-30, 22:30
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpencerHastings
Anna har sagt att hon har sökt jobb men att de då trott att hon varit med i Dolda Kameran eller något. Vet inte direkt hur mycket jag tror på det egentligen. Som du säger så är det ju flera artister som har fått övergå till ett vanligt jobb när de inte längre klarar att försörja sig som artister. Jag läste för inte så länge sen att Jessica Folcker jobbar i en inredningsbutik eller nåt sånt. Att ha ett vanligt hederligt jobb är ju inget att skämmas över precis som du säger.

Hade inte Anna haft sin man som försörjde familjen så undrar jag hur det hade gått. Inte för att vara elak, men att ha gig kanske varannan månad kan man ju inte försörja sig på ens som ensamstående.

Med tanke på att AB har haft totalt 1½ hitlåt de senaste 30 åren så är det ju inte mycket till sångkarriär egentligen, så att tro hon skulle leva på låten "ABC" årtionde efter årtionde är ju rätt skruvat. Mycket större artister har fått ta andra jobb och då har de haft mångdubbelt fler stora hits än AB.

Precis som du säger så hade det nog sett totalt annorlunda ut för henne om hon inte haft sin man som försörjer familjen. Förstår dock inte att han orkar vara hennes sugardaddy år efter år, men jag gissar att han är lite av en toffel. Tur för henne!
Citera
2017-01-30, 23:27
Medlem
SpencerHastingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Med tanke på att AB har haft totalt 1½ hitlåt de senaste 30 åren så är det ju inte mycket till sångkarriär egentligen, så att tro hon skulle leva på låten "ABC" årtionde efter årtionde är ju rätt skruvat. Mycket större artister har fått ta andra jobb och då har de haft mångdubbelt fler stora hits än AB.

Precis som du säger så hade det nog sett totalt annorlunda ut för henne om hon inte haft sin man som försörjer familjen. Förstår dock inte att han orkar vara hennes sugardaddy år efter år, men jag gissar att han är lite av en toffel. Tur för henne!

Jag tror att det är lite den där latino macho grejen - "jag som man ska försörja min familj."
Och visst, det kan väl funka i vissa familjer. Personligen skulle jag inte klara av att bli försörjd hur skönt det än skulle vara att slippa jobba.
Citera
2017-01-31, 09:40
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5

Inte här heller:

Det var inte en enda positiv kommentar, vad har hänt? Har stjärnans världsartist-status dalat så?
Varför gick inte Helsingborgarna, ja hela Skåne man ur huse så dom fick flytta giget till nåt jättetorg?
Uppskattas inte gigantiska artister i Helsingborg?

Så många frågor, så få svar...
Citera
2017-01-31, 09:53
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det var inte en enda positiv kommentar, vad har hänt? Har stjärnans världsartist-status dalat så?
Varför gick inte Helsingborgarna, ja hela Skåne man ur huse så dom fick flytta giget till nåt jättetorg?
Uppskattas inte gigantiska artister i Helsingborg?

Så många frågor, så få svar...

Helsingborgarna/skåningarna är kloka människor som inte imponeras av en "stjärna" från Sthlm (eller någonting överhuvudtaget, för den delen)

Jag är lite förvånad över att media inte har skrivit ett enda ord om den hatstorm Anna fick uppleva efter att hon var med i Arga snickaren, nu sist.
Tidigare har det ju slagits på stora trumman, om det så bara gällt en intrasslad hårsnodd.
Citera
2017-01-31, 10:13
Medlem
emma80s avatar
På tal om att leva på sin musik, hon får väl in en liten slant för sina kortare singbackspelningar. Däremot varken spelas hon så mycket i radio eller säljer några skivor. Men de gånger låtarna spelas i radio eller liknande, då är det ju ändå till upphovsmännen som STIM-pengar går. Likadant för merparten av skivförsäljning. Av vad jag har lyckats googla fram lite snabbt så har hon inte alls varit inblandad som låtförfattare alls (varken text eller musik) till några av hennes mer välkända låtar.

Någon som vet om hon har skrivit något själv?

Spelningar på radio, Spotify m.m. kan inte ge henne många ören om året. Samma sak om någon annan artist mot förmodan skulle spela in en av de låtar Anna haft en hit med och sedan få en egen hit, då får hon inte ett öre om t.ex. ABC eller Samba Sambero skulle bli en klubbhit med någon annan artist.
Citera
2017-01-31, 10:21
Medlem
Det Bästa Anna B kvällstidning-löp jag läst var "min mage sprack". Det är några års sedan. Tänk er att ni gjort en mag op och något går fel och ni ringer expressen/aftonbladet.
Den lite mediakåta Anna B.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in