2021-09-12, 11:40
Medlem
kennethkarlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capernic
Då kan vi börja fundera på om A får aktivitetsersättning från Försäkringskassan, eller liknande och det han säger "får pengar från annat håll" stämmer men han får det att låta lite "coolare" genom att uttrycka sig som han gör.

Starkt av honom att gå ut med sin diagnos. Absolut inte en ursäkt till hans dom men en liten förklaring till att han hamnade där. Hoppas att han och familjen förstått nu att han inte kan vara med överallt med andra ungdomar, han klarar inte alla situationer exempelvis med tjejer och alkohol då ska han inte dit heller.

Kan även varit en stor delar familjens försörjning under våldtäktsmannens uppväxt. Har en vän med en son i samma ålder som har ADHD—diagnos. Det ansågs vara fördyrande för familjen då saker gick sönder, slitage mm och att det krävdes extra tid avsatt från föräldrarna som ej kunde jobba heltid, så familjen fick extra bidrag, minns inte vad det kallades, på 7000kr i månaden. Vad vet vi, det är kanske det han lever på idag fast som vuxen med aktivitetsbidrag. Av modern lär vi aldrig få veta sanningen, men kanske av våldtäktsmannen i en kommande live.
Citera
2021-09-12, 11:56
Citat:
Ursprungligen postat av kennethkarlsson
Kan även varit en stor delar familjens försörjning under våldtäktsmannens uppväxt. Har en vän med en son i samma ålder som har ADHD—diagnos. Det ansågs vara fördyrande för familjen då saker gick sönder, slitage mm och att det krävdes extra tid avsatt från föräldrarna som ej kunde jobba heltid, så familjen fick extra bidrag, minns inte vad det kallades, på 7000kr i månaden. Vad vet vi, det är kanske det han lever på idag fast som vuxen med aktivitetsbidrag. Av modern lär vi aldrig få veta sanningen, men kanske av våldtäktsmannen i en kommande live.
Det bidraget finns inte i den omfattning för barn som A. Har en son, jämngammal med A, tre diagnoser bla Adhd med utåtagerande aggression. Som mest har hans pappa (som han bor hos) fått vårdnadsbidrag på ett par tusenlappar. Om något går sönder, i vårat fall dörrar, telefoner, fönster ska det i första hand gå på hemförsäkring och sen får man ansöka hos FK. Just dessa diagnoser ger inte många extra kronor om det inte är extrema fall. A verkar ju ha fixat skola, om än anpassade dagar (inget vi vet) .
De som får summor på 7000 är familjehem eller föräldrar vars barn har så grava funktionshinder att barnen inte kan vistas på fritids/kortis/skola så att föräldrarna måste vara hemma heltid. Arbetar man göra avdrag på de summorna och de sätts ned då man bevisligen kan vara hemifrån.
7000 är den summa man får för 3/4 omvårdnadsbidrag. Skulle säga att det krävs att man är beroende på avancerad omvårdnad för att få det.

När man fyller 18 kan livförsäkring falla ut vid liknande problem som As. Troligtvis det som hänt här
Sen kan han ha aktivitetsstöd men då krävs det, som namnet antyder att han deltar i någon form av aktiviteter alt utbildning.
Han kan även f bidrag för nedsatt arbetsförmåga.
Men några big cash lär det inte bli. Att skaffa egen bostad utan stöd från Soc skulle jag säga är omöjligt
Citera
2021-09-12, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Antonio och även syrrorna hade helt klart haft bättre förutsättningar om han inte vuxit upp i ett hem där yta är allt. Endast det bästa, man dömer alla efter utseende. Det är ju bara att titta på clownen, filtreringar och ingrepp. Döttrarna likaså. Den äldre klart värre än den yngre. Sorgligt, att inte känna att man duger som man är, inte är fin nog. Tvingas ljuga med i en uppdiktad verklighetsdröm.
Där tycker jag att sonen vuxit, om än att han har en lång väg kvar. Frågan är om de kommer kunna bryta sig loss eller om hon genom sin död befriar sina yngel. Mommie dearest
Absolut! Håller med dig. Jag undrar vem i familjen som gav honom rådet ” att flyga under radarn” och ljuga för arbetsgivare i Spanien och byta namn? Jo, Tooket till morsa såklart. Anna tror att hon kan allt, vet allt. Ja, hon är världsvan i Allt. Vem råkar illa ut av hennes råd. Jo, sonen i detta fall och det kommer inte att bli lättare att få någon anställning framöver. Bra att han går ut med sina diagnoser! Blablabla! Det är känt sedan tidigare. Oskyldigt dömd! Åh Jesus! Det är många som har diagnoser men dessa får INTE ursäkta personens beteenden och omdömen.
Citera
2021-09-12, 12:43
Medlem
Vilket är ens syftet med att sätta sig i bilen och filma sig själv medan man lyssnar på ABBA?
Citera
2021-09-12, 12:50
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bmed
Vilket är ens syftet med att sätta sig i bilen och filma sig själv medan man lyssnar på ABBA?
Det är bara Anna som kan komma på något sånt. Vi andra mentalt friska människor skulle aldrig få för oss att göra det.
Citera
2021-09-12, 12:53
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Det är lite obegripligt. Tror inte hennes kollegor (carola och lena ph) skulle visa sig så, för att nån timme senare sitta och fnittra i en live.

Kan vara fel psykofarmaka. Hon måste ut på vägarna bland folk igen. Verkar ju blivit en tickande bomb.

Får hoppas på en snar comeback nu efter 29:de. Hon och Carola bad ju om öppning någon dag innan beskedet, så hon borde ju vara lycklig nu.
Citera
2021-09-12, 13:08
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kennethkarlsson
Våldtäktsmannen hade en live häromkvällen. Då informerade han tittarna om sina diagnoser. Han berättade att han hade två diagnoser: ADHD och en diagnos pga att han var prematur som var en förkortning på tre bokstäver. R var en av bokstäverna och det stod för retarderad. Jag lyssnade inte så noga så jag minns inte de andra två bokstäverna.Sedan sa han även att han även misstänkte en tredje diagnos, borderline…

Där har vi alltså den grundläggande anledningen till varför han självmedicinerar och sysslar med droger så att han tappar körkortet och annat.
Leker han också "kurir" så är livet i frihet kort men intensivt.
Citera
2021-09-12, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Det är lite obegripligt. Tror inte hennes kollegor (carola och lena ph) skulle visa sig så, för att nån timme senare sitta och fnittra i en live.

Kan vara fel psykofarmaka. Hon måste ut på vägarna bland folk igen. Verkar ju blivit en tickande bomb.

Får hoppas på en snar comeback nu efter 29:de. Hon och Carola bad ju om öppning någon dag innan beskedet, så hon borde ju vara lycklig nu.
Jag skrev att det skulle bli roligt att gå se AB uppträda nu då restriktionerna avtar, skrev till L PH, Carola, Perelli, Bengtzing detsamma alla tackade men AB blockade mig 😂
Citera
2021-09-12, 13:37
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puma69
Jag skrev att det skulle bli roligt att gå se AB uppträda nu då restriktionerna avtar, skrev till L PH, Carola, Perelli, Bengtzing detsamma alla tackade men AB blockade mig 😂
Haha! Ja, det är skillnad på artister och "artister". Att vårda sitt varumärke är ju inte direkt Anna Books paradgren.
Citera
2021-09-12, 14:04
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Det fetade har jag missat, smygsuper vår hjältinna?
Det var flera spritflaskor gömda i en garderob i walkingarderoben. Sonen drog ut en plyschlåda för att se vad för sprit som fanns, i lådan var det mängder av chokladbars...
Senast redigerad av Mumsbulle 2021-09-12 kl. 14:11.
Citera
2021-09-12, 14:08
Citat:
Hon grät så vackert🙄
ABBA är i ropet, hon hoppas väl få medverka vid kommande event, de är ju faktiskt gamla kollegor??
Citera
2021-09-12, 14:20
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puma69

🙂 någon skrev att i pandemin var jag ensam tillsammans, nu när samhället öppnar är jag ensam helt själv.

Men om Anna öppnar stora event på +300 kan jag tänka mig att slinka in. Vad finns i pipen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in