2021-08-10, 18:29
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagheladagen
Hur gammal ska den annonsen vara? På bilden ser det ut som en elektrisk spishäll men Anna lagar mat på gasspis på sina filmsnuttar.
Såg det med. Annonsen gäller alltså en likadan lägenhet, men med nyare standard. Och de vill ha 850E per månad. Då kan nog 700E för Vicentes bostad stämma. (Fick tidigare av en mäklare i området veta att den hyrs ut för 7-1000/mån, beroende på skick).
Citera
2021-08-10, 18:32
Medlem
ElimGaraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocialgubbe
Hej

Har lite små frågor till er som känner till tråden väl och Anna.

1 Den här tråden måste vara störst av alla i Kändisskvaller här på FB?

2 Varför är den det?

3 Lite snabbt, vad är det för tokigt hon gjort?
Ingen orkar läsa alla inlägg här.

Själv förstår jag inte alls varför denna tråden är så stor då jag personligen tycker att
4 Anna Book är ingen speciel stor kändis vad jag vet.
5 Hon var fet och ful, Visst har hon tappat mkt vikt nu men ändå
6 Hon är inte Sexig, snygg, eller duktig , inte heller mega stor kändis inom något.
7 Så hur kan denna tråd vara så jävla stor ?

8 Är hon hatad eller ?

Blattelito förstår jag att man kan verkligen hata, och att hans tråd borde varit dubbelt så stor.
Efter allt hemskt han gjort, och gör ännu.

9 Varför får Anna Book så mkt här på FB i denna forumsdel ?

Glad om jag får svar på dessa 9frågor av er som hängt med här i tråden om Anna B

Som jag sa och frågade innan om:
1 Hon är inte snygg ! Knappast någom som är kåt på henne eller liknande.
2 Hon har inte gjort något mega stort kärriär,tjänat typ 100tals miljoner.
Så Knappast någon som är impad eller avundsjuk !
3 Hon har väl inte mördat någon eller liknande heller? Hon har inte gjort något Sjukt-galet ens ?

Kanske är hon lite störd eller så,
Men alla inlägg MASSOR här, alla svar, en mega tråd,
Hon måste vara störst av alla I kändiskväller på FB? hur ? varför?
Hjälp mig förstå.

Kan någon dra lite snabbt varför den här tråden är så stor, och känd ?
Vad är det hon gjort och gör ?

Fattar ingenting av detta.
Men vill gärna veta såklart

Bonus frågor

1 vad är hon ens känd för ?
2 Hur mkt har hon tjänat i pengar ? har hon pengar kvar ?
3 Vad är det för galenskaper hon gjort eller gör ?

Ja jag förstår inget av den här MEGA ENORMA tråden om Anna Book ärligt talat.
Vad är det jag missat?

Har sett henne 2-3 gånger i tidningar, samt 2-3 gånger i TV.
Minns att hon var jätte fet förut.
Mer vet jag inte. För mig är hon ingen jätte kändis alls.

Den stora anledningen till att denna tråd är så populär är att det handlar om en såpopera eller komediserie där verkligheten överträffar dikten.

Tänk dig Fawlty Towers (Pang I Bygget), Married With Children med familjen Bundy och Keeping Up Appearances med Hyacinth Bucket, slå sedan ihop allt detta och lägg till att såpoperan utspelar sig i verkliga livet så ser du underhållningsvärdet!

Man kan nog kalla det tragikomik på högsta nivå.

Det är väl egentligen Annas sätt att vara och agera som skapar ett märkligt underhållningsvärde, en C-kändis från 80-talet som har en märklig förmåga att bli ovän med alla, förstöra sina karriärmöjligheter, skämma ut sig i förnedringsprogram på TV, bete sig märkligt, ha en märklig familj vars medlemmar det också händer saker omkring och som dessutom har ovanan att lägga ut sitt liv offentligt så alla får veta precis vad som händer kring familjen. Endast i Annas värld och i såpoperor kan en trasig tvättmaskin bli ett jättedrama.

Att Anna dessutom är arrogant och otrevlig gör väl också att det finns de som följer hennes öden och äventyr med viss skadeglädje. Jag menar, en vanlig loser som varit kändis och som nu bara har ett ordinärt jobb och lever ett tråkigt liv skulle väl endast få medlidande, samma med någon som går ner sig med sprit och droger när karriären är över. Sådana tycker man oftast synd om. det är något med Anna och hennes sätt att vara som retar folk, samtidigt som allt det som händer kring henne och familjen blir närmast komiskt stundtals.

Själv så har jag sjuk humor och blir nästan road av att det finns folk i verkligheten som nästan överträffar Basil Fawlty, familjen Bundy och Hyacinth Bucket. Men jag måste erkänna att ibland fastnar skrattet i halsen och jag finner det hela tragiskt.

Jag hatar inte Anna Book på något sätt, har ingenting emot människan även om jag finner henne jobbig på många sätt och är egentligen helt ointresserad av hennes musik och karriär. Men det är svårt att inte följa denna tråd.
Senast redigerad av ElimGarak 2021-08-10 kl. 18:42.
Citera
2021-08-10, 18:36
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Men huuuu skär kyckling på skärbräda av trä!!!!! Hoppas verkligen hon har den väl uppmärkt för enbart kyckling
Det är inte första gången hon har skärt rå kyckling på skärbräda. Så detta är återkommande.
Citera
2021-08-10, 19:03
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Såg det med. Annonsen gäller alltså en likadan lägenhet, men med nyare standard. Och de vill ha 850E per månad. Då kan nog 700E för Vicentes bostad stämma. (Fick tidigare av en mäklare i området veta att den hyrs ut för 7-1000/mån, beroende på skick).
Mycket beror på årstid och längd på kontraktet. Toledanos lägenhet skulle kanske ge 5-600 i månaden för ett kontrakt oktober-mars men minst det tredubbla i augusti för ett kontrakt på en månad. Området är ett ganska typiskt bostadsområde med en medioker lägenhet och poolområdet är ganska sunkigt. Annas beskrivning av att det är 15 minuters promenad till stranden baseras nog på att hon innehar svenska rekordet i gång

Edit: Kanske ska säga att jag gjort en del promenader i området men är inte expert på hyrorna.
Senast redigerad av Onkel-Ben-ny 2021-08-10 kl. 19:07.
Citera
2021-08-10, 19:24
Medlem
Nu är det pool-live

ElimGarak: Utmärkt svar. Hon fascinerar och triggar-vill inte säga ”provocerar” eftersom hon inbillar sig att det alltid är positivt att göra det på vilket sätt det än sker.
Vill säga att jag tycker att Hyacinth är ju en älskvärd person ändå, liksom Basil Fawlty och Familjen Bundy på sina sätt. Stolledanos är det visserligen inte(men jag förstår vad du menar), jag kan dock också känna att skrattet fastnar ibland även om min sjuka humor och fascination för udda fenomen och personer får mig att fortsätta följa spektaklet. Med pauser emellanåt när det blir för plågsamt och för cringe.
Senast redigerad av Omniman 2021-08-10 kl. 19:34.
Citera
2021-08-10, 19:50
Medlem
obscenitets avatar
I pool liven skäms vanessa ut fullständigt och behandlas som en bebis, så gränslöst.
Jag hade fått stryk av min tonåring om jag gjort som Anna.
Citera
2021-08-10, 19:51
Medlem
Myrraas avatar
Liven just nu. Dricker hon Gazpacho i poolen!? Från en förpackning!?
Citera
2021-08-10, 19:53
Medlem
Familjesemester. Gemensamt bad i poolen. Och man väljer att dela det live för kreti och pleti. Why???
Citera
2021-08-10, 19:55
Medlem
Myrraas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Familjesemester. Gemensamt bad i poolen. Och man väljer att dela det live för kreti och pleti. Why???

Vanessas första kväll..
Citera
2021-08-10, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myrraa
Liven just nu. Dricker hon Gazpacho i poolen!? Från en förpackning!?
Ja. Och visar stolt upp ”rattarna”-dock lyckligtvis MED behån på Hårt fokus på att visa upp lyckliga, kärleksfulla familjen in action. Roberto apar sig i bakgrunden. Inte en kotte i poolen förutom dem. Börjar kännas tjatigt när man sett det i tio minuter. Undrar om grannarna ser på från balkongerna och håller sig undan?
Senast redigerad av Omniman 2021-08-10 kl. 20:10.
Citera
2021-08-10, 20:03
Medlem
Myrraas avatar
Vad jobbar Antonio med? Varför åkte han hem till Sverige igen när resten av familjen åkte ner till Spanien?
Citera
2021-08-10, 20:10
Medlem
Bilder från pool-liven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här