2021-08-08, 23:31
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Det är den här dragningen till att vara något de inte är. De vill alltså ha lite glans ifrån kungafamiljen. Vem gör så? En sak jag inte sett då tråden är lång, läser Anna ens skvallertidningar eller liknande??

Har de kokböcker?

Det finns väl bara två böcker i huset om jag har förstått tråden och de har hon fått av författaren. En av böckerna hette väl Mytomanen men jag kan minnas fel. Nåväl, kort och gott saknas litteratur och kostnärlig talang och bildning. Tragiskt på det hela taget.
Citera
2021-08-08, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Med betoning på VARIT eftersom Anna inte kan något om konst så därför fungerade det förstås inte. Slår man upp ordet "kulturskymning" i ordboken finns det troligen en bild av Annas hus med tomma väggar.

Nåväl, skämt å sido.... Som redan har sagts i tråden så är det hela förstås mycket tragiskt och avsaknaden av hobbies och allmänbildande kunskap utmärker familjen.
De kan inte skylla på att de inte har haft pengar till att utveckla hobbies under åren utan grundproblemet är, och har hela tiden varit, att det saknas både kunskap och intresse att göra något kreativt över huvud taget inom familjen. De är helt enkelt själsligt tomma inuti, som tomma lådor eller dockor med påmålade ansiktsdrag. De är tragiskt nog lika själlösa som de stackars tungt medicinerade människorna på den psykavdelning som jag besökte i Östeuropa.

Förklaringen är att Anna hade en fattig uppväxt både ekonomiskt och intellektuellt. Nu vet vi inte hur Annas skolgång såg ut innan hon blev känd men att en förälder hindrar sitt barn från att fullfölja grundskolan säger en hel del om hur dåligt föräldern prioriterar. Annas talang skulle rädda familjen ur den ekomiska fattigdomen och göra familjen rik. För mamma Marita var detta så viktigt att Anna inte fick gå ut grundskolan med godkända betyg.

Avsaknaden av hobbies och intressen hos Anna är förvånande med tanke på att skolan, dagis och fritids under 70- och 80-talet var uppmuntrande till att utveckla intressen och talanger. Det mesta var gratis och det var bara att pröva på det mesta. Ville du t ex lära dig spela ett instrument var det bara att anmäla sig till kursen, var man intresserad av att spela teater fanns det en grupp att anmäla sig till osv. Man släpades runt på ett stort antal olika museum och teaterföreställningar, man skulle läsa böcker osv. Allt för att man skulle uppmuntra barn till att utveckla intresse för något.

I en av tidningsartiklarna inför Annas framträdande i Melodifestivalen 1986 som lades upp här i tråden stod det att Anna innan hon blev känd hade idrottat men att hon numera ägnade sin lediga tid åt att vila och öva på att uppträda. För mamma Marita fanns det bara ett mål för Anna: hon skulle bli en känd artist och försörja familjen. Det enda Anna drillats i är att uppträda och mamma Marita såg till att inget annat fick störa detta. Om mamma Marita avskärmat Anna från alla de aktiviteter som vi andra som gick i skolan på 80-talet fick ta del av är det inte konstigt att hon aldrig utvecklat något större intellekt eller intressen eller hobbies. Att i den miljö mamma Marita skapade blir det omöjligt att utveckla andra talanger man har eller skapa intressen för annat, skaffa sig hobbies osv.

Frågan är när skolan började prioriteras bort av mamma Marita för Annas del. Anna är ju extremt obildad och outbildad. Hon visar ständigt hur okunnig och obegåvad hon är om de mest banala saker varför man kan anta att hon aldrig tagit skolan på allvar. Hennes slutbetyg är också pinsamt dåliga vilket indikerar på att hon missat en hel del av skolgången. Man kan absolut ha en svacka sista terminen men har man presterat bra tidigare terminer så brukar de vägas in i slutbetyget. Att som Anna få genomgående betyg 1 i nästan alla ämnen visar att något inte står rätt till med skolgången.

Anna utgår från sin egna intellektuella nivå och tror säkert att omvärlden ser henne som intressant, framgångsrik och lyckad med de postningar hon gör på Instagram. Det omvärlden ser är en tragisk och verklighetsfrånvänd människa som lever ett tråkigt och fattigt liv men vill ge sken utav att vara lyckad och framgångsrik. Det är också därför hon blir till en driftkucku utan att själv förstå det.
Citera
2021-08-08, 23:58
Medlem
antisocialgubbes avatar
Hej

Har lite små frågor till er som känner till tråden väl och Anna.

1 Den här tråden måste vara störst av alla i Kändisskvaller här på FB?

2 Varför är den det?

3 Lite snabbt, vad är det för tokigt hon gjort?
Ingen orkar läsa alla inlägg här.

Själv förstår jag inte alls varför denna tråden är så stor då jag personligen tycker att
4 Anna Book är ingen speciel stor kändis vad jag vet.
5 Hon var fet och ful, Visst har hon tappat mkt vikt nu men ändå
6 Hon är inte Sexig, snygg, eller duktig , inte heller mega stor kändis inom något.
7 Så hur kan denna tråd vara så jävla stor ?

8 Är hon hatad eller ?

Blattelito förstår jag att man kan verkligen hata, och att hans tråd borde varit dubbelt så stor.
Efter allt hemskt han gjort, och gör ännu.

9 Varför får Anna Book så mkt här på FB i denna forumsdel ?

Glad om jag får svar på dessa 9frågor av er som hängt med här i tråden om Anna B

Som jag sa och frågade innan om:
1 Hon är inte snygg ! Knappast någom som är kåt på henne eller liknande.
2 Hon har inte gjort något mega stort kärriär,tjänat typ 100tals miljoner.
Så Knappast någon som är impad eller avundsjuk !
3 Hon har väl inte mördat någon eller liknande heller? Hon har inte gjort något Sjukt-galet ens ?

Kanske är hon lite störd eller så,
Men alla inlägg MASSOR här, alla svar, en mega tråd,
Hon måste vara störst av alla I kändiskväller på FB? hur ? varför?
Hjälp mig förstå.

Kan någon dra lite snabbt varför den här tråden är så stor, och känd ?
Vad är det hon gjort och gör ?

Fattar ingenting av detta.
Men vill gärna veta såklart

Bonus frågor

1 vad är hon ens känd för ?
2 Hur mkt har hon tjänat i pengar ? har hon pengar kvar ?
3 Vad är det för galenskaper hon gjort eller gör ?

Ja jag förstår inget av den här MEGA ENORMA tråden om Anna Book ärligt talat.
Vad är det jag missat?

Har sett henne 2-3 gånger i tidningar, samt 2-3 gånger i TV.
Minns att hon var jätte fet förut.
Mer vet jag inte. För mig är hon ingen jätte kändis alls.
Citera
2021-08-09, 00:01
Medlem
Mune Sangss avatar
Tycker Anna borde visa sina följare och ta tag i sitt liv.
Kanske ta en akademisk examen i typ
antropologi bara för att visa.

Och sedan skriva alla på näsan.
Citera
2021-08-09, 00:03
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mune Sangs
Tycker Anna borde visa sina följare och ta tag i sitt liv.
Kanske ta en akademisk examen i typ
antropologi bara för att visa.

Och sedan skriva alla på näsan.
Tror hon är för lat och dum för en sådan examen. Men skaffa ett jobb är en bra bit på vägen.
Citera
2021-08-09, 04:20
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocialgubbe
Hej

2 Varför är den det?

Själv förstår jag inte alls varför denna tråden är så stor då jag personligen tycker att
6 Hon är inte Sexig, snygg, eller duktig , inte heller mega stor kändis inom något.

8 Är hon hatad eller ?

Blattelito förstår jag att man kan verkligen hata, och att hans tråd borde varit dubbelt så stor.

Glad om jag får svar på dessa 9frågor av er som hängt med här i tråden om Anna B

3 Hon har väl inte mördat någon eller liknande heller? Hon har inte gjort något Sjukt-galet ens ?

Hjälp mig förstå.

Bonus frågor

Vad är det jag missat?

Anna blev först känd för att som 15 åring i ställa upp med den supertöntiga låten ABC i en rätt olämplig klänning på Mello.
Hennes mamma OCH Anna blev ökända på 80 talet, Anna var en tönt som fick hybris genom mammans uppbackning.
Hon skulle bli STOR.. Det blev Anna, men bara till omfånget.
Redan året därpå sket det sig, då hon återigen ställde upp i Mello och sjöng fel och började sticka offerkofta nr 1.
Denna sysselsättning dvs sticka offerkoftor under gråt, har därefter varit Annas karriär.
Hon är en mästare på att småljuga och säga helt fel saker, vilket har roat för att inte förglömma alla hennes motsägelsefulla utbrott som hon ständigt kommunicerat via pressen.
Alla vet att hon 24/7 blockerar folk på IG, det är hennes andra syssla.. att hänga på nätet och bråka med folk.

Arga snickaren, kommentarer kring sonens våldtäkt, dotterns stölder, bråk om pengar med en plastikkirurg, matthandlare, manager.. Ja, bråk med en STOR mängd människor, Annas vita tänder som betalades med "tonfisk och bajs"..
Ett typiskt utbrottsuttalande av Anna f ö

Anna har för det mesta dåligt med egna inkomster, lever på sin timida man.
Anna jobbar så lite som möjligt, för att uppträda på tex "företagsgig är som att hora på Malmskillnadsgatan" enligt Anna.
Hon sitter och gråter, sjunger, dansar och pratar för sig själv under egna timslångalivesändningar på IG.

Nekar att hon filtrerar bort kilon typ 30 kg och rynkor, som hon även ljugit om att hon använder botox mot
och startar bråk med Pernilla Wahlgren angående detta.
Detta är bara en liten del av det hela.
Men Kort sagt.. Anna är som en trafikolycka som man inte kan låta bli att titta på.
Senast redigerad av cece123 2021-08-09 kl. 04:22.
Citera
2021-08-09, 09:29
Medlem
Tack för en bra beskrivning. En bra introduktion till den här tråden.

Hur tråkigt Anna Book än lever så fascineras man av kombinationen dåligt omdöme/hybris/självcentrering.
Citera
2021-08-09, 10:03
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Hej

2 Varför är den det?

1. Det kan du lätt kolla, utan hjälp.
2. Läs tråden så förstår du.
3. Se ovan. Jag har läst hela tråden, inte svårt alls. Hur gammal är du?
Citera
2021-08-09, 11:12
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Tvättmaskinen är inte sönder. Hon såg Graafs inlägg. Pallade inte tvätta. Och voilà. Mängderna tvätt fattar jag inte. Hon måste ha tömt alla skåp även på ren tvätt.

Jag tror hon visar en fin fasad utåt men inuti mår skit och inte mäktar med. Tvätt kan ju vara något sådant.
Så Graaf har råkat ut för ett liknande missöde och använt sig av den här kemtvätten? Anna är paranoid, befinner sig i Spanien och...??? låter Felicia samla alla smutstvätt i en hög och sedan fota tvätthögen och skicka till mamma? Mamma lägger upp bilderna och skryter om att hon har använt en service som inte utför service i Märsta? Sedan måste då Felicia se till att stanna hemma från något av sina två jobb för att ta emot tvätten, ta tio bilder av den och sedan skicka dessa till mamsingen, som kan lägga ut på Insta? Är det korrekt uppfattat?

Jag börjar undra om de verkligen är i Spanien eller om det är bilde från förra året hon lägger upp?
Citera
2021-08-09, 11:13
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Hej

2 Varför är den det?

8 Är hon hatad eller ?

Hjälp mig förstå.

Bonus frågor

Vad är det jag missat?

Börja från sida ett och läs . Efter några sidor kommer du förstå varför just denna tråd är så lång .
Citera
2021-08-09, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Är väl inget dåligt med låg standard eller saker som är billiga. De flesta har det inte fett ställt.

Men varför läser ingen av dem på om något historiskt på den ort de befinner sig på. Hittar någon plats där något avgörande har skett? Varför inte bilder från något museum och upplysningar från detta?

Vad är det här med avokadomackor, kokta och stekta ägg, tomater och foton på drottning Silvia på en hylla??

Och vad är det här med ett panorama kring den där polen? Vad är det med den??

Har någon av dem något intresse för något??

Självklart är det inget fel med låg standard och alla har det givetvis inte ekonomiskt förspänt. Men det är inte heller det som är poängen. Poängen är att Anna ALLTID ska ljuga och försköna sanningen. Envisas med att skriva Sigtuna trots att alla vet att hon bor i Märsta. Envisas med att det är deras lägenhet trots att alla vet att det är svärfars. Hon ljuger hela tiden, om allt. Allt!

Hon vill ge sken av att vara en stor stjärna som lever ett lyckligt liv, trots att det är smärtsamt uppenbart för alla att det är precis tvärtom, oavsett hur mycket hon försöker visa upp en perfekt yta med allt ytligt bjäfs hon kan komma på. Och då blir det extra patetiskt när lägenheten är en enkel och opersonlig kommersiell uthyrningslägenhet.
Citera
2021-08-09, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Så Graaf har råkat ut för ett liknande missöde och använt sig av den här kemtvätten? Anna är paranoid, befinner sig i Spanien och...??? låter Felicia samla alla smutstvätt i en hög och sedan fota tvätthögen och skicka till mamma? Mamma lägger upp bilderna och skryter om att hon har använt en service som inte utför service i Märsta? Sedan måste då Felicia se till att stanna hemma från något av sina två jobb för att ta emot tvätten, ta tio bilder av den och sedan skicka dessa till mamsingen, som kan lägga ut på Insta? Är det korrekt uppfattat?

Jag börjar undra om de verkligen är i Spanien eller om det är bilde från förra året hon lägger upp?

Hon är i Spanien, kör en meningslös live tillsammans medR just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in