2021-08-08, 15:57
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajsakarin
Om man följer länken till Quickwask och skriver in Annas postnummer så står att de inte hämtar på Annas postnummer
https://www.quickwashsthlm.se/
Jädrans vad hon måste ha tiggt, vädjat och ljugit.
Citera
2021-08-08, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Northenlights
Hämtar inte i Väsby heller....
Företaget ligger i Sundbyberg Jag testade också det verkar som de levererar bara i närheten tex Spånga fungerade men inte tex Upplandsbro eller Märsta. Anna kör med falsk marknadsföring i sin reklam.
Senast redigerad av Muminflickan 2021-08-08 kl. 16:15.
Citera
2021-08-08, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Kalla mig snobbig, men jag känner precis tvärtom. Hade inte velat förknippas med så dålig smak och låg standard.

Dessutom hade det väl varit bättre för henne att skryta om att hon har tillgång till en gratis lånelägenhet utan trista kostnader och allt ansvar ett ägande innebär (om de nu får låna den gratis? Vem vet, de kanske måste betala en liten hyra som alla andra hyresgäster för att få nyttja den?)

Förstår inte vad Anna tror att hon vinner på att ljuga och försöka upprätthålla den här falska fasaden. Det är ingen som blir imponerad för att hon ljuger om en sunkig uthyrningslägenhet. Men hon ser väl hur andra kändisar visar upp hur de köpt lyxiga fina boenden i Spanien och tror att hon är med i matchen. Det är något lika delar patetiskt och sorgligt över hennes löjliga livslögner.

Mytomanens resonemang är svårt att leva sig in i för den som inte är mytoman- det är ett symptom typiskt för vissa psykiska störningar-och oftast har mytomanen dålig självkänsla(hon beter sig kaxigt men hon har definitivt dålig självkänsla sen hon var liten). Det finns ingen "logik" utan kan liknas vid en sorts tvångshandling, men hon har ljugit för sig själv sedan över trettio år. Hon vet inte om något annat. Det går av bara farten.
Hon vill vara finare och bättre än andra simpla dödliga som hyr en lägenhet på sommaren, en annan viktig del i hennes självbedrägeri är just hennes "spanska identitet" så att ljuga om att de har fast förankring och ett EGET HEM i Spanien är en viktig hörnsten i hennes lilla universum. Att just ljugandet fäller henne om och om igen spelar ingen roll, hon fortsätter ändå-trots att hennes liv varit så mycket bättre och lugnare för henne och familjen utan ljugandet. Hennes konsekvenstänk är inte särskilt väl utvecklat, det har hon och tex sonen gemensamt.
Senast redigerad av Omniman 2021-08-08 kl. 16:38.
Citera
2021-08-08, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Kalla mig snobbig, men jag känner precis tvärtom. Hade inte velat förknippas med så dålig smak och låg standard.

Dessutom hade det väl varit bättre för henne att skryta om att hon har tillgång till en gratis lånelägenhet utan trista kostnader och allt ansvar ett ägande innebär (om de nu får låna den gratis? Vem vet, de kanske måste betala en liten hyra som alla andra hyresgäster för att få nyttja den?)

Förstår inte vad Anna tror att hon vinner på att ljuga och försöka upprätthålla den här falska fasaden. Det är ingen som blir imponerad för att hon ljuger om en sunkig uthyrningslägenhet. Men hon ser väl hur andra kändisar visar upp hur de köpt lyxiga fina boenden i Spanien och tror att hon är med i matchen. Det är något lika delar patetiskt och sorgligt över hennes löjliga livslögner.

Är väl inget dåligt med låg standard eller saker som är billiga. De flesta har det inte fett ställt.

Men varför läser ingen av dem på om något historiskt på den ort de befinner sig på. Hittar någon plats där något avgörande har skett? Varför inte bilder från något museum och upplysningar från detta?

Vad är det här med avokadomackor, kokta och stekta ägg, tomater och foton på drottning Silvia på en hylla??

Och vad är det här med ett panorama kring den där polen? Vad är det med den??

Har någon av dem något intresse för något??
Citera
2021-08-08, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Är väl inget dåligt med låg standard eller saker som är billiga. De flesta har det inte fett ställt.

Men varför läser ingen av dem på om något historiskt på den ort de befinner sig på. Hittar någon plats där något avgörande har skett? Varför inte bilder från något museum och upplysningar från detta?

Vad är det här med avokadomackor, kokta och stekta ägg, tomater och foton på drottning Silvia på en hylla??

Och vad är det här med ett panorama kring den där polen? Vad är det med den??

Har någon av dem något intresse för något??
Var ser man bilden på Drottningen?
Citera
2021-08-08, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetektivBlomkvist
Var ser man bilden på Drottningen?

På hennes IG. Det är ett svep över golvet i lgh och hyllan där det står ett vanligt foto utan ram med drottningen på. Sen så går kameran ut över den där polen igen och allt det gröna. Ser väl rätt trevligt ut men det är ju inget särskilt med det.

Och mellan drottningen och polen så är det ett panorama över familjebilder som på något sätt ska validera att de äger lgh.
Citera
2021-08-08, 16:56
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muminflickan
Företaget ligger i Sundbyberg Jag testade också det verkar som de levererar bara i närheten tex Spånga fungerade men inte tex Upplandsbro eller Märsta. Anna kör med falsk marknadsföring i sin reklam.
Fattar inte vad det är för ståhej om detta? Tvättmaskinen är trasig och de vuxna som bor hemma kan alltså inte själva lämna in tvätten på en kemtvätt? Lillflickan har ju både bil och körkort. Vad är problemet?
Citera
2021-08-08, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Fattar inte vad det är för ståhej om detta? Tvättmaskinen är trasig och de vuxna som bor hemma kan alltså inte själva lämna in tvätten på en kemtvätt? Lillflickan har ju både bil och körkort. Vad är problemet?

Visa upp att Anna är en äkta influencer som får göra reklam??

Vanessa hade ju löst det här galant. Hon har tagit körkort, jobbar och pluggar. Så hon är nog helt kapabel. Men hon framställs ju i och med detta som att hon inte är det. Men det är hon förmodligen visst det.
Citera
2021-08-08, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19

Finns tvättomat på Södermalm dessutom, vet att det inte är vanligt med tvättomater i Sverige men en finns det iallafall i Stockholm. Borde inte varit alltför knöligt för V(vet inte om F fortfarande har körkort eller om A ens tagit) att köra dit och tvätta om nu ingen granne vill låna ut tvättmaskinen. Eller så har väl farfar tvättmöjlighet. Anna ska såklart ha lyxlösningen.
Sen är hon givetvis väldigt stolt över sina få ”GENUINA” samarbeten-även om det är en gång och aldrig mer per företag.
Senast redigerad av Omniman 2021-08-08 kl. 17:16.
Citera
2021-08-08, 17:11
Moderator
Maviels avatar
Tvättmaskinen är inte sönder. Hon såg Graafs inlägg. Pallade inte tvätta. Och voilà. Mängderna tvätt fattar jag inte. Hon måste ha tömt alla skåp även på ren tvätt.

Jag tror hon visar en fin fasad utåt men inuti mår skit och inte mäktar med. Tvätt kan ju vara något sådant.
Citera
2021-08-08, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Tvättmaskinen är inte sönder. Hon såg Graafs inlägg. Pallade inte tvätta. Och voilà. Mängderna tvätt fattar jag inte. Hon måste ha tömt alla skåp även på ren tvätt.

Jag tror hon visar en fin fasad utåt men inuti mår skit och inte mäktar med. Tvätt kan ju vara något sådant.

Jag tror Anna dränerar sig på ork genom sina lives. Hon inbillar sig att hon trivs med det och får energi och märker inte att hennes beroende, som alla beroenden, dränerar.

Det som är mest märkligt med denna familj är att de inte har några intressen. Inte något intresse för kultur, det kan ju vara, men något fattas i deras livsföring som visar att de har intressen. Kan inte sätta fingret på hur detta är.
Citera
2021-08-08, 17:30
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel

får väl ändå ge henne att det är ett smart sätt att få tvätten både tvättad, manglad och viken gratis.
1-0 till Anna

edit. och passa på när dom inte är hemma.
Senast redigerad av P944 2021-08-08 kl. 17:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in