Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-05-05, 19:45
  #53017
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Får mig att minnas när hon grinade över att ha fått hjälp hemma av arga snickaren. Då var det så fruktansvärt hur de gjort, ojoj, hon trivdes inte alls, bordet var inte bra, soffan och fåtöljerna var inte bra, där hade man tidigare suttit 18-20 pers, i den gamla soffan. Buhu, sen visade hon sittpuffen, som var lortig och säger titta här, hur kan man välja vit klädsel, se vad smutsig den blir. Jag måste tvätta den var tredje månad. Eh, eller städa hemma, tvätta fötterna?

Hon har inte lärt sej något. Nuhar hon vita dynor på utemöblerna.
Citera
2021-05-05, 19:57
  #53018
Medlem
3timeseGOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deckstar
Ok mitt första inlägg… men nu brann det lite i min hjärna….

En gpb betyder inte att man får ett tomrum i buken, magsäcken kopplas bort, men tas inte bort,
aka inget tomrum. Trust me… har gjort en själv så jag vet…

Du har säkert rätt... jag försökte bara återge ungefärligt vad hon själv sa... men tom i roten är jag helt övertygad om att hon är!
Citera
2021-05-05, 20:36
  #53019
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttlutt
Såg hennes instastory runt lunch.
Hon hade konfronterat någon ung tjej som skrivit något elakt till henne.
Först pratade hon med tjejens mamma.
Hon har väldigt mycket energi trots att hon hävdar att hon har så svåra smärtor!
Hon pratade på om hur hon gör detta för andras skull och inte för sin egen.
Sista meningarna sägs med tårar och snor rinnandes.
Hon är så god lilla Anna men jag har väldigt svårt att tro på alla hennes märkliga berättelser.
Det är nackdelen med att ljuga.
När man väl säger sanningen så är det ingen som tror på det.
Det var igår.
Citera
2021-05-05, 21:01
  #53020
Medlem
Handknutens avatar
Jag tänker att A.B alltmer uppvisar symtom på att vara i djup kris. Sen länge. Men det tycks accelerera. Diverse fysiska och mentala diagnoser med en stor släng av narcissism. Det att i långa haranger om orättvisor hon tycker sig bli utsatt för, gör att hon till slut blir tårögd, faller i gråt, av sina egna ord. Ju mer hon pratar desto mer rörd, ledsen blir hon över sig själv. Så känns det. Mest tror jag att hennes inlägg/lives kommer till av stundens ingivelse. Hon känner sig ensam, uttråkad, behöver lite bekräftelse. Att hon får lite skit som hon kan reagera på ger henne anledning till att spela ut ett helt känsloregister. Det lättar lite på det inre kokande trycket helt enkelt.

Den här skvallertråden tror jag ger henne, i brist på att vara den artist hon vill vara, legitimitet att ännu vara iaf "någon". Det värsta och bästa för henne skulle vara om skvallertråden tystnade helt. Att hon till slut tvingas till att se in i sig själv.
__________________
Senast redigerad av Handknuten 2021-05-05 kl. 21:52.
Citera
2021-05-05, 21:09
  #53021
Medlem
Magictrixs avatar
Det var länge sedan det kom några carpe diem-floskler. Hon kanske filar på några nya visdomsord.
”Gå upp 50 kilo och gå sen en mil i mina skor, det har jag aldrig gjort.”
Citera
2021-05-05, 21:46
  #53022
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handknuten
Jag tänker att A.B alltmer uppvisar symtom på att vara i djup kris. Sen länge. Men det tycks accelerera. Diverse fysiska och mentala diagnoser med en stor släng av narcissism. Det att i långa haranger om orättvisor hon tycker sig bli utsatt för, gör att hon till slut blir tårögd, faller i gråt, av sina egna ord. Ju mer hon pratar desto mer rörd, ledsen blir hon över sig själv. Så känns det. Mest tror jag att hennes inlägg/lives kommer till av stundens ingivelse. Hon känner sig ensam, uttråkad, behöver lite bekräftelse. Att hon får lite skit som hon kan reagera på ger henne anledning till att spela ut ett helt känsloregister. Det lättar lite på det inre kokande trycket helt enkelt.

Lite drama får Anna att känna att hon lever, hennes liv är ju för övrigt dötrist.
Anna söker drama, scannar igenom sitt IG för att försöka hitta N Å G O T som hon kan fjutta igång, på det känner väl hon att hon åstakommit någit för dagen då hon ringer runt.
Det bästa är om omgivningen tiger still, alla vet ju vad som hände när folk tog henne på djupaste allvar i Örebro och det blåstes upp till enorma proportioner.
Anna skulle ju komma till skolan och föreläsa..
Men det bidde ingenting till slut, förutom en ursäkt och det borde väl räcka, utan att Anna måste använda all sin energi för att trumpeta ut allt överallt.
__________________
Senast redigerad av cece123 2021-05-05 kl. 21:51.
Citera
2021-05-05, 22:05
  #53023
Medlem
HateWrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Det var länge sedan det kom några carpe diem-floskler. Hon kanske filar på några nya visdomsord.
”Gå upp 50 kilo och gå sen en mil i mina skor, det har jag aldrig gjort.”
Haha!
En mil i Annas skor förresten..
Det känns som att det är ungefär lika vanligt som att någon går på månens yta.
Citera
2021-05-05, 22:12
  #53024
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HateWreck
Haha!
En mil i Annas skor förresten..
Det känns som att det är ungefär lika vanligt som att någon går på månens yta.
Vänta bara tills hon får hem hamsterhjulet och löpbandet.
Hur kan hon ha så ont överallt? Tyckte hon sa att hon hade en massagefåtölj.
Och pistolen. Och LPG.
Citera
2021-05-05, 22:12
  #53025
Medlem
Handknutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Lite drama får Anna att känna att hon lever, hennes liv är ju för övrigt dötrist.
Anna söker drama, scannar igenom sitt IG för att försöka hitta N Å G O T som hon kan fjutta igång, på det känner väl hon att hon åstakommit någit för dagen då hon ringer runt.
Det bästa är om omgivningen tiger still, alla vet ju vad som hände när folk tog henne på djupaste allvar i Örebro och det blåstes upp till enorma proportioner.
Anna skulle ju komma till skolan och föreläsa..
Men det bidde ingenting till slut, förutom en ursäkt och det borde väl räcka, utan att Anna måste använda all sin energi för att trumpeta ut allt överallt.

Ja lite så är det nog. Drama skapar någon form av bekräftelse. Även om den är av negativ art. Syns och hörs jag - finns jag iaf.
Citera
2021-05-05, 22:38
  #53026
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handknuten
Ja lite så är det nog. Drama skapar någon form av bekräftelse. Även om den är av negativ art. Syns och hörs jag - finns jag iaf.

Enligt Anna är det hennes motto, efter hennes mamma såklart..
Citat:
Hon hade många bra ledord, Annas mamma. Om hon oroade sig för vad klasskompisarna tyckte om hon klädde sig på ett visst sätt fick hon höra:
– ”Hellre uppröra och irritera än att gå obemärkt förbi.
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...iv--jag-har-90
Problemen blev ju bara värre efter mamma Maritas visdomsord, eftersom Anna inte kan tackla andra människor och har svårt att förstå sociala koder.
Anna var ju hemmasittare och mobbad i skolan.Förvånar mig inte.
Citera
2021-05-05, 22:48
  #53027
Medlem
HateWrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Vänta bara tills hon får hem hamsterhjulet och löpbandet.
Hur kan hon ha så ont överallt? Tyckte hon sa att hon hade en massagefåtölj.
Och pistolen. Och LPG.
Anna gör moonwalk på löpbandet, typ!
Ska hon verkligen skaffa sån utrustning?
Vilken jäkla teater isf!
Alla i familjen måste ju fatta att grejerna bara kommer stå?
Ett tag är det väl skoj att posera på löpband men sen kommer hon bryta svanskotan eller något annat och lessna.
Gymmet kommer så småningom hamna i det icke uppvärmda attefallsförrådet tillsammans med någon cykel och en bara lätt begagnad gräsklippare.
Där får de stå som i ett mausoleum och minna om fallna avsikter och ambitioner. Kanske får de någon gång i framtiden sällskap av en drejskiva.. Typ så.
Citera
2021-05-05, 23:04
  #53028
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HateWreck
Anna gör moonwalk på löpbandet, typ!
Ska hon verkligen skaffa sån utrustning?
Vilken jäkla teater isf!
Alla i familjen måste ju fatta att grejerna bara kommer stå?
Ett tag är det väl skoj att posera på löpband men sen kommer hon bryta svanskotan eller något annat och lessna.
Hon sa det i en live, räknade upp allt dom har i gymmet i källaren. Pingisbord, vikter, yogamatta. Senare skulle det bli hamsterhjul och löpband.
Ett löpband lånade hon i samband med BL. Nu ska det bli ett nytt, ett som man lätt kan flytta undan.
Dom kanske ska ha solarium i Attefallshuset? Och gym?
I sommar ska Anna och Roberto handgräva för en pool har jag hört.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback