2021-04-21, 20:38
Medlem
Storstädning varje tisdag ? Hur gick det
Citera
2021-04-21, 20:44
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pluttman
Storstädning varje tisdag ? Hur gick det
När Anna pratade med nån av döttrarna angående skjuts sa hon att städfirman skulle komma på torsdag.
Varför torkade hon alla golv 2 gånger innan städfirman skulle komma för att ge en offert?
Citera
2021-04-22, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Låter ju rimligt, Anna satsar därför järnet på att fixa sig.
Spara pengar till barnen verkar inte vara Annas melodi, trots att hon kvittrat om att spara pengar när hon haft mer inkomster för att ordna så att barnen kunde få köpa egna lägenheter.
Fast de pengarna har ju gått till morsans chips, skönhetsbehandling och sunkinredning...
Ja men Anna vill ju alltid vara 16 år snygg och världskänd 😂
Citera
2021-04-22, 06:22
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Det är människor mer komplex som städar åt städerskan.
Alternativt har de ingen städerska utan Hyacibtihia vill leka rik. De har inte råd.
Alternativt var det ett samarbete med en städfirma som tackade för kaffet.

Om de skulle ge offert, baseras det säkert på hur skitigt det är hemma. Då lönar det sig att städa innan de kommer. Kanske. Jag vet inget om städfirmor.

Om Anna är sjuk nu kanske hon inte orkar städa hemma, så Roberto kanske bekostar en städfirma trots allt?
Citera
2021-04-22, 07:49
Medlem
cece123s avatar
Missade totalt att Anna inte tar ansvar för sin fetma på detta vis..
Blir man så dum efter knappt 8 år i grundskola, eller borde Anna omyndighetsförklaras?
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...over-sjukdomen
Citat:
Anna Book säger till Nöjesbladet att hon tidigare har använt sin sjukdom som ursäkt.
– Det är en legitim förklaring, men det är också en alldeles för lätt ursäkt att faktiskt inte tro på sig själv, säger hon,
Hon riktar kritik mot vården som hon inte anser gav henne rätt information för att hantera sjukdomen.
– Jag är väldigt besviken på att man byggde upp de här hindrena för mig som patient, säger hon.
Tala om att vara lat och inte ta ansvar.
Anna ger upp vid första hindret.. En macka.. Chokladkaka mm
Man bör alltså isolera henne i bushen, med löften om stora pengar för att hon öht ska röra på sin cellulithäck.
Senast redigerad av cece123 2021-04-22 kl. 07:52.
Citera
2021-04-22, 09:11
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Blir man så dum efter knappt 8 år i grundskola, eller borde Anna omyndighetsförklaras?

Man bör alltså isolera henne i bushen, med löften om stora pengar för att hon öht ska röra på sin cellulithäck.
Det här är alltså en vuxen människa vi pratar om. Makalöst. Obefintlig karaktär, viker sig för minsta motgången. Hon slutar aldrig att förvåna.
Citera
2021-04-22, 09:11
Medlem
obscenitets avatar
Jag kan inte förstå hur det går ihop på flera plan.
De har ett ganska stort hus, ser aldrig nåt om att de fixar på huset eller trädgården. HUR fyller hon sina dagar egentligen? Hon tränar aldrig utan kör tydligen promenader som man aldrig ser några ”bildbevis” på.
Det måste vara oerhört dyrt med alla barnen hemma som inte bidrar verkar det som? Känns som de måste gå back stadigt med hennes 0 inkomst och hans nätta väktarlön.
Citera
2021-04-22, 10:33
Medlem
Citat:

Yes detta har avhandlats tidigare i tråden, visste ni inte att det är vårdpersonalens fel att hon är fet? Vidrig människa, jobbade jag inom vården skulle jag vägra behandla det härket.
Citera
2021-04-22, 10:44
Avstängd
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Om de skulle ge offert, baseras det säkert på hur skitigt det är hemma. Då lönar det sig att städa innan de kommer. Kanske. Jag vet inget om städfirmor.

Om Anna är sjuk nu kanske hon inte orkar städa hemma, så Roberto kanske bekostar en städfirma trots allt?
Är det ett normalt hem brukar de ta betalt per kvadratmeter. Nu vet ju ingen i tråden, men det var prat här om att hon hade samarbete på gång med en städfirma. Men det blev aldrig något. Tror det var samma som My hade. Varför det var konstigt att Anna flyttstädade åt henne. Men då var hon frisk. Det är möjligt hon har en nu när hon inte kan röra sig?
Citera
2021-04-22, 11:18
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Yes detta har avhandlats tidigare i tråden, visste ni inte att det är vårdpersonalens fel att hon är fet? Vidrig människa, jobbade jag inom vården skulle jag vägra behandla det härket.

Anna har ju en lång historia av att skylla ifrån sig
* Att plastikoperationen inte betalades och gick till inkasso.. Någon annans fel
*Att Anna fick betala restskatt.. Någon annans fel
*Att kompisar slutar umgås.. Deras fel
*Att Anna är fet.. Sjukvårdens, PCOS och Fan och hans mosters fel
*Att Anna reagerar starkt, alla andras fel
*Att sonen våldtar, tjejens fel
Osv osv finns säkert ett stort mörkertal av "Anna tar ej ansvar" fall som kan läggas till på listan.
Citera
2021-04-22, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obscenitet
Jag kan inte förstå hur det går ihop på flera plan.
De har ett ganska stort hus, ser aldrig nåt om att de fixar på huset eller trädgården. HUR fyller hon sina dagar egentligen? Hon tränar aldrig utan kör tydligen promenader som man aldrig ser några ”bildbevis” på.
Det måste vara oerhört dyrt med alla barnen hemma som inte bidrar verkar det som? Känns som de måste gå back stadigt med hennes 0 inkomst och hans nätta väktarlön.

Eftersom Anna fotar och lägger ut precis allt så borde det varit en massa inlägg om någon i familjen gjorde något åt hus eller trädgård.
De bilder vi får se är just bevis på att just ingenting händer mer än när någon utomstående har gjort något.
Men då jäklar, då blir det en massa bilder på det.

Min gissning är att det ändå kommer in lite pengar "via barnen" för husrum och mat.
Äldsta dottern är dömd och väntar på nån plats att göra sin samhällstjänst, eller var "matlagerska hos mamma" det straffet?
I o.m det har hon bör hon ha kontakt med div myndigheter och får nog någon form av ekonomisk hjälp/bistånd till hyra och mat.
Anna har sagt att sonen jobbar så han kanske får nån typ av lön eller aktivitetsstöd.
Yngsta studerar och jobbar så där kommer det in studiebidrag (+lån?) och liten lön.

Men de kronor som Anna drar in går kanske oavkortat till henne själv.
Citera
2021-04-22, 14:58
Avstängd
Magictrixs avatar
”Yttre omständigheter” kullkastade Annas dag.
Hon menade att det snöar. Annars hade hon klippt gräsmattan.
Nä nu ska det smaka med ett par mackor med milanokorv från Scan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in