2016-12-04, 03:14
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pauleisen
Diagnoser har väl AB förvisso fullt av, allt från Adhd till ABC. Men att hon pratar om sig själv i tredje person helt plötsligt är säkert bara effekten av att hon har gjort något gratisgig på ett företag där någon managementkonsult eller PR-guru har förklarat för henne nyttan med att varumärkesodla sig själv.

Tror du? Ja, vi får väl hoppas det annars är det väldigt allvarligt och hon behöver vård.
Citera
2016-12-04, 10:27
Medlem
touchtoess avatar
Jag har en ytlig bekant som påminner lite om A.B i vissa fall. De har främst en STARK gemensam nämnare, och det är att de på något mirakulöst sätt lyckas hamna i konflikter med i princip alla de har att göra med. Allt ifrån hantverkare man anlitat till chefer man arbetat för. Jag förstår inte hur det kan gå en totalt förbi att det är man själv som är "roten i det onda".

Jag vill minnas att A.B någon gång sagt (antagligen på Periscope) att det inte alls tar en massa energi för henne att hamna i konflikter/diskussioner. Antagligen för att hon är så djupt övertygad om att hon själv har rätt och alla andra har fel.

En annan sak: Vad i helvete är dealen med A.B och Periscope? De som tittar och kommenterar måste ju nästan uteslutet vara BARN? Varför lägger man ned en massa tid åt att filma sig själv, svara på samma frågor om och om igen, få aggressionsutbrott, irritera sig på kommentarer, ägna minst 70% av tiden åt att blocka människor som kommenterar? Instagram har ju i alla fall en bredare mål- och användargrupp åldersmässigt menar jag, vad får man ut av att hänga på en plattform där alla ens tittare är barn?
Senast redigerad av touchtoes 2016-12-04 kl. 10:30.
Citera
2016-12-04, 12:11
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Inte hängt med riktigt angående Annas boende i Spanien, har hon påstått sig äga en fastighet där?

Japp, åtskilliga gånger men det är alltså hennes mans pappa som äger ett antal fastigheter där nere som de på grund av hans generositet får låna istället för att hyra några veckor om året.

Citat:
Ursprungligen postat av SpencerHastings
Trots besvikelsen säger Kempe att det inte är uteslutet att han kan skriva en låt till Anna i framtiden.
– Det måste ju också kännas roligt. Om det hålls på så här är det ju inte roligt längre. Man kan ju inte bara kommunicera som hon gör lite nu, via tidningarna. Det är ju inte speciellt normalt.

Alltså, all heder åt Kempe. Han visar verkligen att han är ett fullblodsproffs. Här har vi alltså en person som personligen jobbat med Stolledano och vet vilken Took hon är men ändå slår han ann en diplomatisk ton. Bravo!

Citat:
Ursprungligen postat av touchtoes
En annan sak: Vad i helvete är dealen med A.B och Periscope? De som tittar och kommenterar måste ju nästan uteslutet vara BARN? Varför lägger man ned en massa tid åt att filma sig själv, svara på samma frågor om och om igen, få aggressionsutbrott, irritera sig på kommentarer, ägna minst 70% av tiden åt att blocka människor som kommenterar? Instagram har ju i alla fall en bredare mål- och användargrupp åldersmässigt menar jag, vad får man ut av att hänga på en plattform där alla ens tittare är barn?

Jag tror grejen med Periscope, i Annas fall, är att hon får en direkt återkoppling. På t.ex Instagram så lägger du upp nånting sen får du vänta, vänta, vänta och sen trillar kommentarerna in. Periscope är mer nålen i armen direkt. Dessutom tror jag som andra varit inne på att hon gillar att bråka, hon är en riktig drama queen. Hon får nån slags tillfredsställelse av att blocka och göra ner folk som inte håller med henne. Bara en sån sak som att hon efteråt går tillbaka och kollar sina egna sändningar för att kolla om hon missat att banna nån som sagt nåt, det är inte riktigt friskt... Jag vet faktiskt inte nån annan som är så butt hurt att de gör så och då är lolcows min hobby.
Senast redigerad av Aigis 2016-12-04 kl. 12:32.
Citera
2016-12-04, 13:04
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Jag har en ytlig bekant som påminner lite om A.B i vissa fall. De har främst en STARK gemensam nämnare, och det är att de på något mirakulöst sätt lyckas hamna i konflikter med i princip alla de har att göra med. Allt ifrån hantverkare man anlitat till chefer man arbetat för. Jag förstår inte hur det kan gå en totalt förbi att det är man själv som är "roten i det onda".

Jag vill minnas att A.B någon gång sagt (antagligen på Periscope) att det inte alls tar en massa energi för henne att hamna i konflikter/diskussioner. Antagligen för att hon är så djupt övertygad om att hon själv har rätt och alla andra har fel.

Skulle tro att det beror på att hon själv är på ett barns mentala och känslomässiga nivå.
Jösses, min kompis sexåriga dotter både talar och beter sig mognare än vår megastjärna.

MVH/Gnomegirl.
Senast redigerad av Gnomegirl 2016-12-04 kl. 13:06.
Citera
2016-12-04, 13:49
Medlem
Kempe är väl orolig och kanske har läst hur hon bråkat med Arga snickaren bl.a? Om hon skriver att huvuden ska rulla kanske han tänker att det är bäst och lugna ner henne och ger ett halvt löfte? För att vinna lite tid och söka sig skydd?
Senast redigerad av gurkelurkan 2016-12-04 kl. 13:53.
Citera
2016-12-04, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpencerHastings
Trots besvikelsen säger Kempe att det inte är uteslutet att han kan skriva en låt till Anna i framtiden.
– Det måste ju också kännas roligt. Om det hålls på så här är det ju inte roligt längre. Man kan ju inte bara kommunicera som hon gör lite nu, via tidningarna. Det är ju inte speciellt normalt.

Måste ändå säga att det är skönt att se att folk börjar säga ifrån när Anna håller på. Alla människor jag har mött i mitt liv som har betett sig som henne beter sig på det viset eftersom ingen säger ifrån och sätter gränser. Det är enklare att bara ge med sig eller bryta kontakten helt. Inget jag jag kan säga nåt om då jag själv sagt sayonara till såna människor, vem fan orkar med den där dramatiken liksom.

Det tragiska är ju att det här skadar ju bara henne. Folk drar ju sig för att jobba med henne och vem vill boka in en gråtande drama queen på ett gig. Hon blir ju bara en driftkucku för svenska folket och jag vet inte hur verklighetsfrånvänd man kan bli om man inte själv ser hur man gör bort sig. Det är helt ofattbart att hon trodde att svt skulle jaga henne så att hon skulle ställa upp i år igen, hon är ju inte direkt Lady Gaga. När hade hon senast en hitlåt? Det är väl Samba Sambero och det var väl ingen hit direkt.
På ett vis kan jag respektera att hon lyckats klamra sig fast i artistvärlden i alla dessa år men nu börjar det bli mer än tragiskt. Andra som var artister, och mer kända, har ju kunnat gå vidare till annat när deras sångkarriärer falnat. Jessica Folcker jobbar väl i en inredningsbutik till exempel? Men men, Anna väntar väl på den stora breaken. Suck... När man börjar närma sig 50 får man nog inse att en popkarriär är rätt körd.

Känns också som man borde skapa ett nytt sk drinking game. Så fort Anna Book säger ordet ödmjuk tar man en shot. Fast det är klart, man riskerar ju att dö av alkoholförgiftning då...
Samba Sambero? Vad är det? Senaste och de enda jag har hört Anna sjunga va den där ABC, har hon gjort något mer?
Citera
2016-12-04, 16:12
Medlem
Citat:

Men hon drar åt sig upp uppmärksamhet och väldigt, väldigt många verkar veta väldigt mycket om den där Anna. Själv läser jag möjligtvis rubrikerna (av misstag) och nångång såg jag ett program hon va med i med arga snickaren. Blev förvånad att hon fortfarande får "vara med".
Citera
2016-12-04, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Kempe är väl orolig och kanske har läst hur hon bråkat med Arga snickaren bl.a? Om hon skriver att huvuden ska rulla kanske han tänker att det är bäst och lugna ner henne och ger ett halvt löfte? För att vinna lite tid och söka sig skydd?
Haha, sikken garvis jag fick nu!
Citera
2016-12-04, 20:29
Medlem
Men nu måste hon ju vara helt rökt på att någonsin få vara med i mellon igen, iaf så länge Björkman är kapten för evenemanget!
Citera
2016-12-04, 21:19
Medlem
Tycker dock synd om henne. Har hon ingen man, mamma, vänner som vägleder henne lite bättre och förklarar att hennes beteende inte är helt lämpligt och att det kanske vore bäst att sadla om? Om hon vore min anhörig så hade jag försökt hjälpa henne ifrån rubriker osv.
Citera
2016-12-05, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenglad
Tycker dock synd om henne. Har hon ingen man, mamma, vänner som vägleder henne lite bättre och förklarar att hennes beteende inte är helt lämpligt och att det kanske vore bäst att sadla om? Om hon vore min anhörig så hade jag försökt hjälpa henne ifrån rubriker osv.
Väldigt snällt av dig men en sån människa som Anna går inte att tämja. Hon har nog haft många som bett henne lugna ner sig genom tiderna. Nu lever hon vidare på att vara galen och om hon inte är det skulle hon försvinna helt från media. Tidningarna är egentligen ganska elaka och säljer lösnummer för att hon grinar floder. Tycker nästan mer synd om barnen som har en sån morsa.
Citera
2016-12-05, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Väldigt snällt av dig men en sån människa som Anna går inte att tämja. Hon har nog haft många som bett henne lugna ner sig genom tiderna. Nu lever hon vidare på att vara galen och om hon inte är det skulle hon försvinna helt från media. Tidningarna är egentligen ganska elaka och säljer lösnummer för att hon grinar floder. Tycker nästan mer synd om barnen som har en sån morsa.
Jag håller med, det är väldigt synd om barnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in