2021-03-26, 13:41
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Nu är det ju inte Anna som ska plantera. Utan världens mest uuuuuuunderbara Caroline. Äh, jag fattar ingenting. Hon är dessutom helt underbar på fler sätt än bara blommor. Har Anna legat med henne? Hon verkar helt förälskad.

Hon har en kruka som hon ska måla svart (smaklöst naturligtvis). Då ringer hon in en brud som ska köra 10 mil från Hässelby och tillbaka för att leverera en påse jord och några lökar. Anna hade kunnat köpa samma sak på Ica för en hundring. Nu väntar vi bara på att geniet ska måla krukan med Vanessas tuschpennor eller Antonios modellfärg.

Om hon nu gillar blommor kanske hon skulle anlägga en liten rabatt? Kanske odla lite rosor i trädgården? Eller en Hyacinth???

Om det är gratis kunde Anna lika gärna bett en florist från Japan resa tur och retur med flyg för att vältra blomjord i en kruka och lägga några blommor i.
Miljötänk.. Vad är det.. Omtänksamma och generösa Anna tänker bara på sig själv.

Btw varför fixar inte älsklingen My detta, My är ju en florist som själv fixat liknande i sin trädgård.
Citera
2021-03-26, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Nu är det ju inte Anna som ska plantera. Utan världens mest uuuuuuunderbara Caroline. Äh, jag fattar ingenting. Hon är dessutom helt underbar på fler sätt än bara blommor. Har Anna legat med henne? Hon verkar helt förälskad.

Hon har en kruka som hon ska måla svart (smaklöst naturligtvis). Då ringer hon in en brud som ska köra 10 mil från Hässelby och tillbaka för att leverera en påse jord och några lökar. Anna hade kunnat köpa samma sak på Ica för en hundring. Nu väntar vi bara på att geniet ska måla krukan med Vanessas tuschpennor eller Antonios modellfärg.

Om hon nu gillar blommor kanske hon skulle anlägga en liten rabatt? Kanske odla lite rosor i trädgården? Eller en Hyacinth???

Jag var slarvig när jag läste, det var ju inte A som skulle plantera
Citera
2021-03-26, 14:42
Medlem
Ja det är ju väldigt svårt att plantera växter..................................

Anna går hemma hela dagarna o klarar inte av en sån enkel sak

Jag tycker den krukan är skitful men smaken är som baken
Citera
2021-03-26, 14:44
Medlem
Nyfiken prickigs avatar
Har ett vagt minne av att Anna planterade blommor i en rabatt som lutade förra sommaren, hur har det gått med den?
Citera
2021-03-26, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bettybobs
Men hon har ju OCD tvångsbeteende så det bara skriker om det, städningen, borsta och dra i håret, repetera visa ord x3 osv.
Måste hon dessutom peta sig i näsan?
Hon sitter i lives och stirrar in i sin mobil, i timmar i sträck.
Man hör familjen emellanåt.
Anna sitter mitt i huset, om jag förstått det rätt. Det är så konstigt. Ofattbart märkligt.
Att hon sen maler salta pinnar likt en kamel, slickar och nutellaskeden gång på gång och blir sur över att hon får kommentarer.
Har hon kvar sin snygga tattoo? biggest looser
Citera
2021-03-26, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfiken prickig
Har ett vagt minne av att Anna planterade blommor i en rabatt som lutade förra sommaren, hur har det gått med den?

Som jag minns det var det frön som hon planterade i juli eller augusti och det blev aldrig några blommor.
Citera
2021-03-26, 15:39
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Om det är gratis kunde Anna lika gärna bett en florist från Japan resa tur och retur med flyg för att vältra blomjord i en kruka och lägga några blommor i.
Miljötänk.. Vad är det.. Omtänksamma och generösa Anna tänker bara på sig själv.

Btw varför fixar inte älsklingen My detta, My är ju en florist som själv fixat liknande i sin trädgård.

Det är den bästa fundering jag läst på länge!
Varför kan inte My hjälpa Märstamorsan?
Hon &Tjuven har ju hjälpt My & Co väldigt ofta. Allt från hus-/kattvakt, till garderobsbyggare/organiserare och nu senast städpatrull innan visning.
Dessutom var väl Märstamorsan med när My köpte nya växter innan visningen? Varför köpte hon inte några till sig själv??
Näe, I call BS, hon har antagligen fått allt gratis för litet ”reklam”.
Citera
2021-03-26, 15:48
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfiken prickig

Har för mig att Anna stoltserade på IG om att hon plockat bort ogräs i denna rabatt, eftersom Anna gillar ALLA blommor, kommer nog alla plantor som hon köpt vara bortplockade och maskrosorna kommer lysa gula och fina i denna rabatt.
Har en känsla att Anna inte kan så mycket om blommor och inte kan skilja på blommor och ogräs.
Vi får hålla tummarna för blommornas skull att de överlevt Annas sortering..
Survival of the fittest.. Maskrosen?
Citera
2021-03-26, 17:06
Medlem
Tuttlutts avatar
Har hon tjatat till sig gratis blommor nu 🙄
Hon är så motbjudande.
Citera
2021-03-26, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttlutt
Har hon tjatat till sig gratis blommor nu 🙄
Hon är så motbjudande.
Kära Väninnan MM kör med samma uttryck, som AB gillar, på sitt senaste blogginlägg.. ON TOP..

Låter det bekant? Ingen av dessa två Milfer attraherar.
Citera
2021-03-26, 17:56
Medlem
EndastJag01s avatar
Anna städar och loggar tider, Anna livar och loggar tider...

Aktion-reaktion med fansen!

Fansen här gör inlägg var tionde minut/person stundtals och minst åtta inlägg per dag per person...

Anna äger, Anna styr allt med en säker hand!
Citera
2021-03-26, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Har för mig att Anna stoltserade på IG om att hon plockat bort ogräs i denna rabatt, eftersom Anna gillar ALLA blommor, kommer nog alla plantor som hon köpt vara bortplockade och maskrosorna kommer lysa gula och fina i denna rabatt.
Har en känsla att Anna inte kan så mycket om blommor och inte kan skilja på blommor och ogräs.
Vi får hålla tummarna för blommornas skull att de överlevt Annas sortering..
Survival of the fittest.. Maskrosen?

Anna rensade ogräs men planterade om en Baldersbrå som hon tyckte var fin och planterade i rabatten. Den räknas som ogräs men smaken är som baken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in