2021-03-25, 06:43
Medlem
PricklyCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av csmicdancer
Dessa bryn är ej att leka med!
Ingen nykter människa kan ha målat dessa
https://pasteboard.co/JU95gfE.png

Påminner om Groucho Marx påmålade mustasch.
Citera
2021-03-25, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
En katt skulle kunna fungera som sällskap och en avlastning för de andra familjemedlemmarna. Sen bidrar en katt med massor av content om man ska göra videos.
Även ge inspiration till nytt låtmaterial.

För guds skull nej! Om katten inte är på "myshumör" och går sin väg för en stund så skulle Anna ta det som ett personligt påhopp och gråta ut om det..
Citera
2021-03-25, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pizzamedmozzarella
För guds skull nej! Om katten inte är på "myshumör" och går sin väg för en stund så skulle Anna ta det som ett personligt påhopp och gråta ut om det..
Katten får flytta ut i lekstugan, det sk Attefallshuset.. Och blockeras från att träffa Anna.
Citera
2021-03-25, 10:29
Medlem
EssGunillAss avatar
En sak jag tänkte på är hennes inlägg på Instagram om att det är 35 år sedan hon tävlade i Melodifestivalen och hennes enda hit ABC. Hela inlägget är pinsamt då hon fortfarande lever på en succé. Skulle Carola, Pernilla och Lena göra samma sak?

Jag har sett Märstamorsan live en gång och det var både oförberett och pinsamt dåligt. Hon gick stel på scenen och försökte få igång publiken. Det gick inte så bra.... Hennes gardin till klänning lyfte tyvärr inte upp hennes scenupplevelse. Hon skrattade och gjorde sig till.

Var är hyllningskören? Skulle inte Sveriges kändiselit buga och niga för Annas jubileum. Kanske tur att det är Corona så hon har en anledning att inte ha en fest. De som svarat på Instagram är inte Sveriges kändisar, möjligtvis D-kändisar.

Anna skaffa dig ett liv!, utbilda dig (du har haft all tid i världen), engagera dig och sluta tyck synd om dig själv.
Citera
2021-03-25, 13:08
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EssGunillAs
En sak jag tänkte på är hennes inlägg på Instagram om att det är 35 år sedan hon tävlade i Melodifestivalen och hennes enda hit ABC. Hela inlägget är pinsamt då hon fortfarande lever på en succé. Skulle Carola, Pernilla och Lena göra samma sak?

Jag har sett Märstamorsan live en gång och det var både oförberett och pinsamt dåligt. Hon gick stel på scenen och försökte få igång publiken. Det gick inte så bra.... Hennes gardin till klänning lyfte tyvärr inte upp hennes scenupplevelse. Hon skrattade och gjorde sig till.

Var är hyllningskören? Skulle inte Sveriges kändiselit buga och niga för Annas jubileum. Kanske tur att det är Corona så hon har en anledning att inte ha en fest. De som svarat på Instagram är inte Sveriges kändisar, möjligtvis D-kändisar.

Anna skaffa dig ett liv!, utbilda dig (du har haft all tid i världen), engagera dig och sluta tyck synd om dig själv.

Jag tittar normalt aldrig på Lets Dance. Men jag råkade zappa förbi precis när Carola skulle presenteras. Hon började med att liksom i förbifarten konstatera att hon firade 40-årsjubileum som artist i år. Det var lite märkligt att konstatera hur fort tiden går tänkte jag. Men hon såg rätt fräsch och glad ut. Så pass fräsch att jag stannade kvar för att se henne dansa. Hon dansade ju faktiskt riktigt bra. Men hon verkar också jobba på att hålla sig i form.

Anna har idag en bild där lill-flickan fått klippa sig hos den nye bögfrisören på Östermalm. Att döma av Annas lovord och kärlekshyllningar har hon tiggt till sig klippningen gratis. Eller "reklam från hjärtat" som hon skrev. Inget man skriver om man betalat 3000 kronor för en klippning, då hade man förväntat sig att se ut som Nobelfesten. Och nu var det inte ens Anna själv utan hennes dotter.

Runt 2000 i timmen tar de för den enklaste klippningen. Sedan tillkommer allt annat. Har svårt att tänka mig att de har råd att klippa alla kändisar gratis, men å andra sidan vill ju de flesta göra rätt för sig.
Citera
2021-03-25, 13:33
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
https://www.hemtrevligt.se/icakurire...vinner-pengar/

Du har rätt. Det rena lotteriet är skattefritt. Men om du ringer in och deltar i någon slags tävling är det inte längre lotteri.

Är det slumpen som styr om du vinner = skattefritt. Utför du prestation = skattepliktigt. Ingen skatteplikt på Bingolotto alltså, där vinner du huvudsakligen på grund av slump. Du presterar inget utan gissar bara vilken lucka som ska öppnas.

Men Anna har inte mycket med Bingolotto att göra. Av hennes senaste stories kan man utläsa att livet är rätt tungt just nu och att någon har svikit henne. Man kan nästan ana att det är maken.
Citera
2021-03-25, 13:46
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Är det slumpen som styr om du vinner = skattefritt. Utför du prestation = skattepliktigt. Ingen skatteplikt på Bingolotto alltså, där vinner du huvudsakligen på grund av slump. Du presterar inget utan gissar bara vilken lucka som ska öppnas.

Men Anna har inte mycket med Bingolotto att göra. Av hennes senaste stories kan man utläsa att livet är rätt tungt just nu och att någon har svikit henne. Man kan nästan ana att det är maken.

Det där med Binglotto har inget med Anna att göra. Vi kom in på det i tråden när vi diskuterade skatt på hennes "presenter". Rent lotteri är skattefritt. Men vad som räknas som "prestation" är nog öppet för diskussion. Att minnas vilka färger/siffror som är kvar är en form av Memory och det vill säkert skattemyndigheterna klassa som "prestation". Det är rätt länge sedan jag såg Bingolotto, så lagar och regler kan ju ha ändrats sedan dess. Men för några år sedan var det faktiskt lite "debatt" kring just tv4 som generellt är snåla och där de kunde lät vinnarna betala vinstskatt.

Det var ett tag sedan nu det var kärleksbilder på maken... så vem vet? Anna läser ju här regelbundet så han kanske såg för ett tag sedan när folk spekulerade i att han varit otrogen och ställde honom mot väggen? Men många trodde ju också att hon riktade sig mot Flisans ex, som flyttat därifrån. Något Anna såklart tar som ett personligt nederlag och inte bryr sig om dotterns känslor, vad det verkar. "Det är hans förlust". Är det maken så är det ju ett annat läge. Hon inser väl att det är kört om hon ska flytta. Och då är vi tillbaka till att Anna får sitta i en permobil i Märsta centrum och sälja bingolotter.
Citera
2021-03-25, 15:24
Medlem
Anna har haft städdag idag och dokumenterar flitigt. 5½ h städning blev det. Sen kl 14.18 intogs dagens första måltid, en information troligen avsedd att stärka bilden av hur lite hon äter. Dock var det en smörgås! D v s bröd, som hon i princip aldrig äter.
Citera
2021-03-25, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagheladagen
Anna har haft städdag idag och dokumenterar flitigt. 5½ h städning blev det. Sen kl 14.18 intogs dagens första måltid, en information troligen avsedd att stärka bilden av hur lite hon äter. Dock var det en smörgås! D v s bröd, som hon i princip aldrig äter.
Anna är galen, två storstädningar på nio dagar och allt dokumenteras och igen visas den äckliga handduken på golvet nedanför toaletten.
Citera
2021-03-25, 15:35
Medlem
Anna verkar gilla att städa, hon kanske ska starta en städfirma med Rask?

Rask gör scheman, sköter inspektioner, beställer fönsterputs osv, Anna städar och ordnar med det praktiska.

Då kommer två arbetslösingar ut på marknaden igen=win win!
Citera
2021-03-25, 15:38
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagheladagen

Brödet var vitt, Anna har nog helt gett upp om sin vikt nu..
https://pasteboard.co/JUgah8Z.jpg
Att hon åt första gången närmare halv kl 3 på dagen och städade i timmar, tror jag inte på.Anna skulle inte orka något på en tom mage.
Hon räknar väl inte in natten som en del av den dagen, antagligen satt hon uppe i natt och åt och åt och åt och tyckte synd om sig själv.
Citera
2021-03-25, 15:49
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muminflickan
Anna är galen, två storstädningar på nio dagar och allt dokumenteras och igen visas den äckliga handduken på golvet nedanför toaletten.

Här dokumenteras det frisk, tänk på hur det var förr i tiden då folk satt och kollade fotoalbum. Anna skulle plåga sina gäster på 100000 bilder av sina bilder av skurade golv, halvdant rengjorda kranar, nytvättade mattor, renbäddade sängar med samma kuddar och överkast i evigheter och säga typ..
"Här har vi golven jag skurade den 25 mars 2021 kl 13:17 a l l d e l e s själv, det tog prick 7 minuter och 2 sekundrar, jag använde Ajax skurmedel, inte reklam, säger det bara för att de är bra inför varje bild.
Visst är det fint, tycker jag gjort det superbra, gjort det helt oegoistiskt och omtänksamt under min egentid."
Folk skulle väl ursäkta sig att de behöver gå på toaletten och sedan rivstarta sin bil och köra därifrån fort som fan.
https://pasteboard.co/JUgcwQ0.jpg
https://pasteboard.co/JUgg1Na.jpg
https://pasteboard.co/JUgglSl.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in