2021-02-24, 16:18
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piluta
😯 Men får dom betalt för att vara med.. det är ju inte som tv4 med sponsoravtal , utan nu är det Jocke bolag och jag har svårt att se att dom betalar något arvode för alla deltagare.. utan här är det äran.. Eller 😦😞

Så dom tjänar ingenting ?!Förutom vinnaren då ? Men de får ju synas såklart 🙂och bara det är ju värt en hel del för vissa .
Senast redigerad av nickomyra 2021-02-24 kl. 16:22.
Citera
2021-02-24, 16:29
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Så dom tjänar ingenting ?!Förutom vinnaren då ? Men de får ju synas såklart 🙂och bara det är ju värt en hel del för vissa .

Vinnaren får en rätt fet summa. I alla fall femsiffrigt. De andra får ingenting i prispengar. Men produktionsbolagen brukar vara hyggliga och betala någon tusenlapp för resa och uppehälle typ.

En annan rolig nyhet jag snubblade över idag var att tv4 ska börja sända den "maskerade sångaren". Det är med David Hellenius som programledare. Har varit en stor succé i USA tydligen. Det är ett antal maskerade kända sångare som ska sjunga inför en jury. Vinnaren får även här en fet summa pengar.

Dessvärre är inte Anna med. Inspelningen pågår nämligen just nu och det var ju synd. Hade varit kul att höra juryns omdömen efter hennes insats. I synnerhet som Pernilla Whalgren sitter i juryn...
Citera
2021-02-24, 16:44
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Jag är lite nyfiken på vad deltagarna tjänar ?
Och vilka vänder sig lekprogrammet till ? Jag känner igen två , Book och sedan Robinson -Robban . Men det kanske är jag som börjar bli gammal ..

Tänkte samma när jag såg deltagarlistan, kände igen de två och ingen av dem är ju direkt kända längre. Framförallt inte bland Jocke och Jonnas publik, som jag killgissar är bra mycket yngre än mina 38. Märks kanske att Jocke och Jonnas program kanske inte är någon succe med dessa "kändisar" till gäster. Anna tackar ja till det mesta och förstår förmodligen inte att hon är med mycket för att folk ska kunna få skratta åt henne.
Citera
2021-02-24, 16:49
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Vinnaren får en rätt fet summa. I alla fall femsiffrigt. De andra får ingenting i prispengar. Men produktionsbolagen brukar vara hyggliga och betala någon tusenlapp för resa och uppehälle typ.

En annan rolig nyhet jag snubblade över idag var att tv4 ska börja sända den "maskerade sångaren". Det är med David Hellenius som programledare. Har varit en stor succé i USA tydligen. Det är ett antal maskerade kända sångare som ska sjunga inför en jury. Vinnaren får även här en fet summa pengar.

Dessvärre är inte Anna med. Inspelningen pågår nämligen just nu och det var ju synd. Hade varit kul att höra juryns omdömen efter hennes insats. I synnerhet som Pernilla Whalgren sitter i juryn...

Nej, the masked singer går ut på att en kändisjury ska gissa vem som sjunger, inte bedöma sånginsatsen.
Det kan vara låt säga Gry Forsell, Camilla Henemark,
Tomas Ravelli, Bengt Magnusson som ska sjunga utklädda och så får juryn gissa vem som döljer sig under masken. I den amerikanska versionen så har de tävlande berättat lite kort om sig själva med föreställd röst innan de sjungit en truddelut.
Det är inte bara artister som är med.
Mickey Rouke skulle ha varit med.. Han drog sig visst ur projektet.. På scenen.

Anna skulle de få ta en truck för att lyfta från scenen.Hon skulle aldrig vilja gå av scenen.
Senast redigerad av cece123 2021-02-24 kl. 16:51.
Citera
2021-02-24, 17:02
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Jag är lite nyfiken på vad deltagarna tjänar ?
Och vilka vänder sig lekprogrammet till ? Jag känner igen två , Book och sedan Robinson -Robban . Men det kanske är jag som börjar bli gammal ..

Hehe, jo du börjar nog bli gammal.
Det är djävulskt många småtjejer som gillar Jocke.
Besökte stan för ett tag sedan (före corona) , massor av små tjejer på typ 9 år stod utanför ett skyltfönster och var hysteriska.
När jag kollade in, såg jag Jocke i frisörstolen, med Jonna sittandes brevid.
Beundrarna ligger väl främst i skolåldern upp till 20 nånting.

Suck, risken finns att dessa ungdomar som deltar i lekprogrammet (förutom Lars Lerins man) är så artiga att de börjar titulera Anna som en levande legend 🤢
Det kan nog få Anna att bara av glädje typ nästan ställa upp gratis.
Men nää jag tror inte Anna har gjort detta jobb helt gratis.
Citera
2021-02-24, 17:20
Medlem
Citat:

Skulle hon förresten inte jobba tre helger i rad? Eller var det bara ifall hennes lag gick vidare? I bästa fall alltså? Ja, då förstår jag att hon inte har tid att laga mat live om hon måste leka kurragömma på ett slott tre dagar senare.
Nej första helgen skulle Micke jobba på annat håll, därför ingen matlagningslive. Nästa ska Anna jobba, därför ingen matlagningslive. Och helgen därpå ska hon KANSKE jobba, det kan hända att det skjuts upp. Detta enligt Annas utsago.
Citera
2021-02-24, 18:11
Medlem
Citat:

Men Magic nu gör du mig besviken! Har du inte sett alla Tunnans lives? Hon förklarar ju ingående och väldigt detaljerat hur det här med ”masked singer” går till 😃
Citera
2021-02-24, 18:14
Medlem
cece123s avatar
Citat:

Sorry My bad man gissar förvisso, men röstar ut den sämsta deltagaren som måste visa sig under masken. Resten går vidare.
Hur många korta runda kändisar har vi?
Sune Mangs finns inte längre..
Anna i programmet skulle vara lätt att upptäcka.
.
Citera
2021-02-24, 18:32
Medlem
Nyfiken prickigs avatar
Det skulle vara roligare att se henne i en svensk version av Masked Dancer.
Citera
2021-02-24, 18:32
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagheladagen
Nej första helgen skulle Micke jobba på annat håll, därför ingen matlagningslive. Nästa ska Anna jobba, därför ingen matlagningslive. Och helgen därpå ska hon KANSKE jobba, det kan hända att det skjuts upp. Detta enligt Annas utsago.
Jag antar att om hennes lag hade gått vidare så hade de spelat in nästa deltävling om en vecka. Tre dagar efter mat-liven kan man förstå att det blir stressigt.
J
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Men Magic nu gör du mig besviken! Har du inte sett alla Tunnans lives? Hon förklarar ju ingående och väldigt detaljerat hur det här med ”masked singer” går till 😃
Jag trodde hon pratade om masked dancer. Tydligen någon variant hon körde på TV hemma för att visa att hon minsann tittar på spansk tv också...
Citera
2021-02-24, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muminflickan
Anna och jag har inte samma uppfattning när det gäller att jobba. Jag kallar inte det att jobba när man deltar i ett lek eller skräpprogram . Hon har varit med I många sådana program De är redan hemma från Hide and seek har jag sett på Daniels och tjejernas story. De var i Stockholm fem på morgonen, de fick inte ens bo på hotell i natt efter att leken var slut cirka 01.00
Anna har väl Aldrig haft ett riktigt jobb i hela sitt tragiska 50 åriga liv. Nej lekprogram är inte ett riktigt jobb. Läste någonstans att det skulle spelas in i Målilla i mörkaste Småland.
Citera
2021-02-24, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Sorry My bad man gissar förvisso, men röstar ut den sämsta deltagaren som måste visa sig under masken. Resten går vidare.
Hur många korta runda kändisar har vi?
Sune Mangs finns inte längre..
Anna i programmet skulle vara lätt att upptäcka.
.

Kalle Moraeus?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in