2021-02-10, 21:00
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Coviden var ju en bluff för att slippa jobba. Hon är inte immun. Här kan vi snacka om underliggande hotbilder NÄR hon får Coronan.
Ja tänk vilket gnäll och självömkan det kommer bli då, ett inlägg om dagen hur dåligt hon mår osv.
Citera
2021-02-10, 21:05
Medlem
Skulle vara underbart om Tunnan/vår eldiga "spanjorska" testade att flytta till kära España. Tror inte hon skulle stå ut ett halvår utan att bli igenkänd och med google-translatespanskan. Anna, jag vet ju att du läser här...narcissistiskt beteende är inte att vara känslosam och "eldig", det är bara en jäkla plåga för omgivningen vilket land du än bor i.

Har inte den jämrans toffeln till karl några egna bekanta och vänner förresten? Är de inte kända och fina nog att visas upp på Instagram? Eller har de flytt...?
Citera
2021-02-10, 21:09
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Jonas har väl aldrig tjänat stora pengar på sin musik och tandläkaren kan ju inte heller ha så stor inkomst inom musik eller amalgamfyllningar.

Doktorn jobbar inte ens som tandläkare, tror knappt han kom igång efter sin utbildning.
Men pengar har de tjänat av att uppträda på galor i Östeuropa och Ryssland, både Basic Element och Doktorn.
Inga förtjänster i Celine Dion format, men nog för att de ska kunna hålla sig floating på musik.

Jonas har två företag, den ena sysslar bla med
Citat:
Musikproduktion, artistmanagement, artistagentur, artistförmedling, musiklicensiering, varumärkesproduktion och utveckling
(foto, logotyp, grafisk profil). Konsultverksamhet inom musik och nöjesbranschen. Konsertarrangemang, teknikuthyrning, turnéproduktion.
Det andra företaget delar han med Peter.
Som ska pyssla med
Citat:
Turnéproduktion.
Konsertarrangemang.
Artistmanagement.
Skivbolag.
Förlag.
Musikproduktion.
Studioverksamhet.
Uthyrning av ljud och ljud.
Webdesign.
Reseplanering.
Försäljning och innehav av aktier och värdepapper.
Försäljning och innehav av fastigheter.
Reklam.
Marknadsföring.
Socialmedia.
Puh...

Jonas och Alban är ju inte direkt några vandrande clowner som låter sig förnedras mot pengar i diverse lekprogram, de är musiker.. Det är INTE Anna..hon är mer känd för en vandrande offerkofta med inbyggd snyft och gråtmaskin som inte är känd för sitt artisteri.
Möjligt att dessa tre ger Anna input hur Anna ska börja med att driva sig som ett eget företag.Att liva ger inga bidrag om det kniper, möjligt att Anna kan skissa upp förluster i ett eget företag, för att få ut Corona bidrag?
Citera
2021-02-10, 21:19
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molton99
Tittade precis på slutet. Fick lite psykvibbar när hon började med sitt ”preach preach preach!”

Sen hälsade hon så fint till oss här på Flashback

Hur lät den hälsningen?
Citera
2021-02-10, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Doktorn jobbar inte ens som tandläkare, tror knappt han kom igång efter sin utbildning.
Men pengar har de tjänat av att uppträda på galor i Östeuropa och Ryssland, både Basic Element och Doktorn.
Inga förtjänster i Celine Dion format, men nog för att de ska kunna hålla sig floating på musik.

Som ska pyssla med Puh...

Jonas och Alban är ju inte direkt några vandrande clowner som låter sig förnedras mot pengar i diverse lekprogram, de är musiker.. Det är INTE Anna..hon är mer känd för en vandrande offerkofta med inbyggd snyft och gråtmaskin som inte är känd för sitt artisteri.
Möjligt att dessa tre ger Anna input hur Anna ska börja med att driva sig som ett eget företag.Att liva ger inga bidrag om det kniper, möjligt att Anna kan skissa upp förluster i ett eget företag, för att få ut Corona bidrag?

Alban äger fastigheter i Sthlm, han klarar sig bra.
Citera
2021-02-10, 21:29
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Till skillnad från Basic Element tror jag faktiskt Albans gamla låtar är svenska klassiker idag. Jag tror inte de drar av någon gammal Element-låt på Sportradion, däremot Albans. Typ. Han får nog in en bra slant från Stim. Sen har han väl skrivit låtar till andra artister också. Han kanske inte lever enbart av detta. Men faktum kvarstår. Han har en ny Porsche och en lägenhet på Östermalm. Jonas är inneboende hos My (om han har eget boende vet jag inte) i Märsta.

Anna planerar kanske att hyra ut lilla villan på tomten till Alban? Så hon kan rå om honom alldeles på egen hand. Hon kommer hålla honom inlåst där tills dess att han skriver en hit till Anna.

Tror visst Peter ❌ Jonas ✅ hyr ut i andra hand under tiden han provbor med My.
Från det kan han kassera in 20 000 pix i månaden minst..

Dr Alban får nog en del pengar från Stim för hans låtar spelas fortfarande en del.
Visste inte att Leila K visst var en av 3 som skrev Hello Africa..

Det sista alternativet var farligt att lyfta, ge inte Anna ideer nu..

Edit fel namn. 😁
Senast redigerad av cece123 2021-02-10 kl. 21:38.
Citera
2021-02-10, 21:32
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oscarostermalm
Alban äger fastigheter i Sthlm, han klarar sig bra.

Jättebra, eh eller inte, eller jo, eller inte..
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...ar-sokt-bidrag
Citat:
– Det tuffaste är att inte ha något jobb eller att inte ha några pengar. Jag måste hela tiden på att tänka på att spara pengar. ”Nu får inte jag göra eller köpa det här för jag har inget jobb”,
säger Alban och köper en dyrare bil..

Förstår varför Anna och Doktorn gillar varandra, de tänker på samma sätt, typ, fast Anna handlar ögonhår och huvudhår för tusental kronor, hon ligger i en annan ekonomisk division.
Senast redigerad av cece123 2021-02-10 kl. 21:35.
Citera
2021-02-10, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123

Som ska pyssla med Puh...

Det jag menar är att de har inga jättesummor i inkomst speciellt inte nu i corona tider. Anna har väl inte haft ngn större inkomst de senaste 25 åren. Hon kan tacka förnedrings tv för vissa inkomster.
Citera
2021-02-10, 21:44
Medlem
Citat:
Jag vet inte varför tandläkare måste vara mer intelligenta än genomsnittet? Det är ju mer ett hantverksyrke egentligen. Men Alban är tandläkare. Han kom hit 79 och utbildade sig här. Sedan jobbade han som tandläkare några år och var dj på helgerna. Innan han bestämda sig för att satsa på musiken istället.

Tja, i så fall är ju ortopeder också mest "hantverkare" då deras jobb ofta innebär kirurgiskt/hantverksmässigt korrigerande av fel i rörelseapparaten-som ju visserligen vanligen påverkar oss mer än tändernas status gör. Gör tandläkaren eller ortopeden fel kan det få direkta konsekvenser för hälsan, gör kakelsättaren fel i badrummet får det inte konsekvenser för din hälsa. Intagningskraven för tandläkarutbildningarna är ju inte riktigt lika höga som för läkarutbildningen men inte låga heller,(och utbildningen är hyfsat lång) det är ju ett medicinskt yrke som kräver en hel del medicinsk kunskap. Men nu är det rejält OT känner jag.

Passar på att säga att jag stort uppskattar dina inlägg dock, Tommy Dahlmantråden har också gett mig mycket nöje
Senast redigerad av Omniman 2021-02-10 kl. 22:03.
Citera
2021-02-10, 22:09
Medlem
Bilder från dagen live
https://postimg.cc/34vNJ9WV
https://postimg.cc/bdnSzYtr
https://postimg.cc/jWjJKzHY
https://postimg.cc/nC8779Jq
Senast redigerad av Badkar1717 2021-02-10 kl. 22:12.
Citera
2021-02-10, 22:24
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Det jag menar är att de har inga jättesummor i inkomst speciellt inte nu i corona tider. Anna har väl inte haft ngn större inkomst de senaste 25 åren. Hon kan tacka förnedrings tv för vissa inkomster.

Anna borde lägga till titeln Professionell Pajas
i sitt CV.
Citera
2021-02-10, 22:33
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badkar1717
Har uppdaterat
Tack! På en av bilderna såg hon ut som nån seriefigur.
Barbapappa tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in