2021-01-30, 09:27
Medlem
Redan i Annas event är det rörigt. Alltså, ska man framstå som amatörkock några snäpp utöver gemene man så bör man åtminstone kunna skriva en smidig ingrediens/inköpslista.
På Annas lista är mat och efterrätts-ingredienser blandat huller om buller. Skulle jag gå till affären med den listan skulle jag bli fullständigt tokig - man får ju springa fram och tillbaka hela tiden. Normalt stolpar man ju upp grejerna efter hur de placeras nära varann i butiken. De flesta vet också i vilken ordning dessa avdelningar generellt finns i butiken.
Annas lista däremot är väl lite vad hon kom på efter hand när hon skrivit ner hemma. Det känns inte genomtänkt eller genomarbetat alls. Otrolig oproffsigt!

Anna är mer visuell. Hon ser framför sig hur hon måttar och lägger upp alla ingredienser i skålar för att enkelt få tag i dem. I detta nu storstädar hon sitt kök och springer stressat runt och skäller på alla som sätter en lilltå i köket nu när "jag ska ju ha mitt stora genombrott nu".

Tog min bara nån minut att inom parentes skriva vilken avd. Hade jag gått med listan till affären hade jag fått göra om den...

175 g smör (mejeri)
3-4 vitlöksklyftor (frukt o grönt)
1 msk timjan (gärna färsk, men fryst går också bra) (frukt o grönt)
2 kg fast potatis (frukt o grönt)
1 kg kycklingbröstfilé (kött)
1 dl Dansukker Gelésocker Multi (bak)
10 dl vispgrädde (mejeri)
100 g choklad - ljus eller mörk efter eget tycke (bak)
Vaniljstång (färsk) (bak)
Vaniljsocker (om man vill ha extra smak) (bak)
250 g frysta jordgubbar (fryst)
200 g frysta blåbär (fryst)
450 g frysta hallon (fryst)
150 g strösocker (bak)
1 bunt sparris (färsk el. fryst) (fryst)
2 tärningar hönsbuljong (såser)
4 normalstora tomater (frukt o grönt)
Chiliflakes (kryddor)
Salt (kryddor)
Vippeppar (kryddor)
Paprikapulver (kryddor)
Maizena redning (ljus) (såser)
Ekströms Collorit-soya (såser)
Citronmeliss (frukt o grönt)
Ströbröd (bak?)
Olja (matolja eller olivolja) Oljor
Färska bär till desserten (förslagsvis en ask vardera av hallon, blåbär, björnbär och jordgubbar för att toppa/garnera med.) (frukt o grönt)
Citera
2021-01-30, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nickolito
Bara för att 9 pers tryckt på ”kommer” är det inte säkert att dom har betalat. Sen kan fler ha betalat men inte tryckt på ”kommer”. Själv skulle jag aldrig lämna mitt kortnummer och säkerhetskod på någon Fb sida.

CookTogether verkar inte ha jordens största framgång heller. Kanske har kocken Niklas hoppat av och nu letade Micke febrilt efter någon att filma. Anna var nog inte svårövertalad.
Man kan förstå att bara två stycken dök upp på det första eventet i oktober 2020 då man redan då körde lite Anna-style och var otydlig:
https://www.facebook.com/events/1269983056684188
Först står det gratis, sen står det pris per deltagare. Men det var iaf billigare än Anna.
Men kanske hon tar betalt för att sålla ut oss som "bara är nyfikna" och inte genuint glada för denna fantastiska möjlighet att få laga mat med Anna.
Efter några program lär väl Anna kunna skapa ett privat event med sina 2-3 tittare så de får umgås med henne utan att betala - eller rent av komma dit och laga mat.

Man betalar tydligen med swish.
Citera
2021-01-30, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Ett av de mest skamlösa varumärkesstölderna man sett. Till och med typsnittet är identiskt. Jag tror inte föräldrarna i familjen Took ens vet hur man startar en dator, så det är nog Flizan som snott loggan, på order av morsan. De har ju alltid haft svårt att förstå det här med mitt och ditt. Men att stjäla hela konceptet (inklusive kycklingfilé) är väl magstarkt.

Här har vi alltså en professionell kock som lagar mat gratis åt de som vill titta på. Han har ett professionellt kök och ett tekniskt team som filmar och tar ljud. Jag vet inte om han körde live, men det finns tydligen åskådare så det finns en dialog med en publik som gör att det känns avslappnat. Det är gratis och det ser gott ut. Pyttipannan har jag aldrig sett laga mat, men av bilderna att döma ser det minst sagt mediokert ut. Det är säkert ätbart och kanske till och med ok, men vilken vuxen människa behöver lära sig laga kycklingfilé med potatis och brunsås? Och dessutom betala en sopa för att få titta på? Googla kycklingfilé på youtube och få hundra gratiskurser istället. För inte betalar ni väl 120 kronor för Annas trevliga sällskap?

Fast hon kan ju inte snott det helt - Niklas inlägg är ju på event hos CookTogether, sen har CT gjort ett samarbete med Anna Book också. Däremot kanske den som drivet CT (han Micke?) borde vara proffsigare och vägleda Anna lite bättre. Tex med inköpslistan, priset, osv, tiden för eventet osv.
Har han försökt och hon redan krigat till sig sin vilja ids jag inte ens tycka synd om honom om han inte avbröt samarbetet direkt.

Sannolikt INTE Flizan som gjort loggan utan att CT har gjort en nischad logga under sitt för Anna Book. Det krävs mer kunskap än Flizan har för att skapa detaljerna i loggan.
Citera
2021-01-30, 10:29
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Felicia är marknadschef för Annas FB antar jag

Hur gick det förresten med Felicias valutakarriär? Hon som skulle storsatsa på att bli valutahandlare

Jag tror även det var Fisan som svarade på kommentarer o inte Anna ..
Citera
2021-01-30, 10:46
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
19 anmälda - oklart hur många betalande, men om det verkligen blir 19 st så blir det 2 261 kr. Kostnaden för uppriggandet av ljusramp lär ju vida överstiga det. Annas lajvande har ju tidigare varit gratis för henne, men nu ska det börja kosta. Undrar vad Jojobejto tycker.

Edit: Kan hon verkligen ha trott att alla som skriver "recept tack" och "du borde ha ett eget matlagningsprogram" skrev så utan ironi? Trodde hon också att de som var tillräckligt intelligensbefriade för att gilla henne på riktigt, skulle ha lyckats få en inkomst hög nog att slänga på hennes matevenemang?
Jojobejto tycker säkert det är skönt att kärringen har något att göra, han hoppas säkert på att hon ska få in lite slantar på det hela då hon inte bidragit på mycket länge till hushållskassan. Han hoppas säkert att det i alla falla skall gå plus/minus noll, men det lär väl i vanlig ordning bli ett fett minus som han får täcka upp med sin väktarlön. Jag tror nog att den familjen ligger riktigt pyrt till ekonomiskt, de påstod sig ju ha gott ställt i samband med husköpet, men de pengarna de fått av svärfar+försäljning av lägenheten i Solna gick ju åt snabbt.

Förut tyckte jag synd om Jojobejto men han borde ju brutit sig loss och byggt sitt eget liv. Men han är väl fast som i en sekt på något vis.

Men detta med hennes matlagning lär ju bli en flopp, som alltid.
Citera
2021-01-30, 10:54
Medlem
Internethuliganens avatar
Huvudrätten har väl Anna aldrig lagat tidigare, hur har hon tänkt hinna med allt om det ska göras live?? Pannacotta ska ju stelna i kylen i 3 timmar något man oftast förbereder dagen innan i restaurangkök. Står ingenstans att det ska vara färsk/tinad kycklingfile, om någon stackare använder fryst så kan det sluta illa....

Om Anna har preppat innan kommer deltagarna inte hinna med i live tillagningen. Om hon har alla ingredienser framme samtidigt finns risk för kontaminering eller att kylkedjan bryts. Har Anna ens gått utbildning för livsmedelshygien?
Citera
2021-01-30, 11:08
Medlem
När den tidigare cook togetherkocken, hade event på facebook, verkar det ha varit gratis...
Såg att "Anna" tipsade om att det är bra om man är två i köket för att hinna med..
Så jag antar att det är felici@ som kommer göra det mesta idag.. hon är ju så duktig som har gjort så mycket alldeles själv.
Det är så pinsamt hur ann@ berömmer sin lilla flicka ( drygt 30 år) som är så påhittig och fantastisk i köket pch med pyssel och med att stjäl@?
Senast redigerad av Litenensam 2021-01-30 kl. 11:10.
Citera
2021-01-30, 11:15
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wowbooken
Fast hon kan ju inte snott det helt - Niklas inlägg är ju på event hos CookTogether, sen har CT gjort ett samarbete med Anna Book också. Däremot kanske den som drivet CT (han Micke?) borde vara proffsigare och vägleda Anna lite bättre. Tex med inköpslistan, priset, osv, tiden för eventet osv.
Har han försökt och hon redan krigat till sig sin vilja ids jag inte ens tycka synd om honom om han inte avbröt samarbetet direkt.

Sannolikt INTE Flizan som gjort loggan utan att CT har gjort en nischad logga under sitt för Anna Book. Det krävs mer kunskap än Flizan har för att skapa detaljerna i loggan.

CT har använt sig av loggan från ett företag i Dubai..
https://www.facebook.com/CookingTimebyShaheen/ som startade några månader innan dem.
Eller har CT anlitat samma person att göra deras logga också, eller så har de helt enkelt sett den på FB och helt enkelt varit fula och snott den rakt av.
Citera
2021-01-30, 11:23
Medlem
Lillamig72s avatar
😀. Och så har Booken varit hos frissan tidigare idag för att piffa upp sig inför Cook together/ livesändningen. Känns ju lite overkill. Lär inte bli så många som ska titta på hennes frisyr när hon lagar maten...
Både löshår och färgning minsann.. Otroligt kul.... Undrar om det blir någon vinst överhuvudtaget...
Och jädrar vad hon ränner hos frissan...
Senast redigerad av Lillamig72 2021-01-30 kl. 11:44.
Citera
2021-01-30, 11:34
Medlem
Ja frisörbesöket kostar väl mer än vad hon får in på sitt event (men hon kanske tigger sig till frisörbesöket mot lite reklam på insta,vad vet jag ?)

Märklig tant i alla fall
Citera
2021-01-30, 11:51
Medlem
Hon borde ju ha något över håret när hon lagar mat så då spelar ju inte frisyren nån roll
Citera
2021-01-30, 12:00
Medlem
Anna har cirka 56.000 följare, många av dem är säkert köpta men ändå måste det kännas konstigt att endast 22 vill följa hennes matlagning. En del av de 22 är säkert familj och folk hon känner. Fattar hon inte att folk kollar på henne bara när det är gratis. Jag tror att många som kollar på hennes lives är pensionärer eller arbetslösa annars har man inte tid att kolla på henne i tre timmar en vanlig vardag. Pensionärer och arbetslösa betalar inte 119 kr för att kolla på henne, de behöver sina pengar till annat. Även om man har råd så finns det trevligare saker att lägga pengarna på. Baserat på sina lives har hon trott att cirka 100 skall betala och matlagning en gång per vecka skulle ge henne en inkomst på cirka 50.000 i månaden, vad snopen och arg hon kommer att bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in