Citat:
Ursprungligen postat av
Svajmastartisten
Även om det ligger uppdukat som ett dignande smörgåsbord av möjligheter, så tänker jag i nuläget inte göra mig lustig över Annas Cook-Together-initiativ.
Hon får ofta - och med all rätt - utstå spe för sina klavertramp. Hon hånas för sin lathet, och för sin oförmåga att tjäna pengar. När hon nu ändå gör ett försök att bidra till hushållskassan, så tycker jag nog ändå att hon ska få en "tummen upp" för det.
Om jag tror att det kommer bli en succé? Nej. Men om jag har fel, så är jag glad för hennes skull. Hon skulle behöva tjäna pengar, bygga självkänsla och bli självständig.
Mitt enda huvudbry gällande hennes Cook-Together är om hon säger "Sätt in kycklingen i ugnen på 200 grader". Hur ska man då veta vilken slags grader det är? Vanliga grader? Bastugrader? Märsta-grader?
Ja precis. Det här är åtminstone för en gångs skull mer konstruktivt än att sitta och gapa på Instagram i flera timmar. Kanske hade hon kunnat skapa en YouTube-kanal eller något där hon kan försöka komma med i något partnerprogram för annonsering och dra in ytterligare slantar åt det hållet.
Sedan så är jag väl sedvanligt pessimistisk över utsikterna - även om det blir en "framgång" (låt oss säga 25 betalande tittare, vilket jag skulle se som "framgångsrikt" då det är svårt att få människor att betala för material som vanligtvis är gratis) så skulle vet jag inte om Anna skulle orka att vara ihärdig nog för att driva vidare det hela vecka-till-vecka. Det är ju därför hon har reglerats till att skrika på Instagram liksom - Anna orkar inte riktigt slutföra saker hon påbörjat och förstår inte att man måste bygga ett varumärke.