2021-01-05, 05:28
Medlem
Haggan håller oss på halster, spänningen är olidlig. Vad kommer att hända på stolledanos gods? Är det slutåkt med fårrrden till de fiiina salongerna på Östermalm.
Citera
2021-01-05, 07:10
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Anna har redan sålt av en massa guld, som hon har fått sedan tidigare.
Kanske sånt som hon fått av Felicia🤷‍♂️.
Kanske minns fel men senast jag såg något om Anna och smycken på insta var när hon fick en fråga om sina örhängen och de hade hon köpt på någon marknad i Spanien för några tior.

Vet inte hur det är i övriga Sverige men en bidragande orsak till depp kan vara att vi här i Sigtuna knappt sett solen på två månader. Kan inte direkt koppla det till ett svårt val för en kvinna men det påverkar ens humör helt klart.
Citera
2021-01-05, 07:16
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Kanske minns fel men senast jag såg något om Anna och smycken på insta var när hon fick en fråga om sina örhängen och de hade hon köpt på någon marknad i Spanien för några tior.

Vet inte hur det är i övriga Sverige men en bidragande orsak till depp kan vara att vi här i Sigtuna knappt sett solen på två månader. Kan inte direkt koppla det till ett svårt val för en kvinna men det påverkar ens humör helt klart.

Anna har berättat att hon under tidigare delen av 2010 och framåt stått och sålt smycken, arvegods och annat på loppisar, nu finns det väl inte så mycket kvar att sälja av.

Anna måste väl skramla ihop till en sådan här grej till Felicia också, kan tänka mig att det blir dyrt.. https://pasteboard.co/JIbRd8Z.jpg
Citera
2021-01-05, 10:48
Medlem
MadameDuBarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Det har varit uppe i tråden att butiken tog tillbaka hennes scanning-kort eftersom det blev väldigt många......eehrmm.....fel 😏

Intressant att läsa att Anna Book förlorade sitt scanning-kort eftersom hon vid en kontroll inte scannat alla varor. Det är ju också en sorts stöld. Kanske var det inte första gången som hon "slarvat" med detta. En person som betraktar sig som allmänt känd - någonstans i tråden står det att hon blev kränkt för att hon ombetts visa id-handling när hon skulle hyra en film - borde vara mycket försiktigare för att slippa dålig publicitet - inte minst för att hon redan har två barn i kriminalregistret. Vilken familj!
Citera
2021-01-05, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Topgun855
Det blev för tufft med hus för Stolleandos.
Förra sommaren snickra dom på nåt räcke på liven men gav upp.

Roberto slog nästan eld på hela skogen när brännhögen antändes.
Gräsmattan har bara grannarna sköt om.

Fyra vuxna vägrar ta alldagliga jobb eller pga tidigare brottslighet som sätter käppar i hjulen.

Inom 1 år sitter dom i en bostadsrätt i förorten igen och Anna tycker synd om sig själv.

Bam Bam Bam.

Att bo i hus är inga problem om man har tid, intresse och pengar. För familjen Took-Stolledanos är problemet att intresse och pengar saknas. Tid för att underhålla hus och trädgård har man med fyra vuxna som är arbetslösa och är hemma hela dagarna. Men då man saknar både intresse och pengar växer trädgården igen, underhållet uteblir och de påbörjade projekten förblir oavslutade.

Man undrar ju lite varför man valde att flytta ut på vischan när man trots allt hade ett lämpligt boende som passade familjen bättre. Att bo i hus passar inte den lata familjen Took-Stolledano.
Citera
2021-01-05, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Topgun855
Det blev för tufft med hus för Stolleandos.
Förra sommaren snickra dom på nåt räcke på liven men gav upp.

Roberto slog nästan eld på hela skogen när brännhögen antändes.
Gräsmattan har bara grannarna sköt om.

Fyra vuxna vägrar ta alldagliga jobb eller pga tidigare brottslighet som sätter käppar i hjulen.

Inom 1 år sitter dom i en bostadsrätt i förorten igen och Anna tycker synd om sig själv.

Bam Bam Bam.
Fixar de inte husboendet så kommer det såklart att skyllas på Corona
Citera
2021-01-05, 12:09
Avstängd
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadameDuBary
Intressant att läsa att Anna Book förlorade sitt scanning-kort eftersom hon vid en kontroll inte scannat alla varor. Det är ju också en sorts stöld. Kanske var det inte första gången som hon "slarvat" med detta. En person som betraktar sig som allmänt känd - någonstans i tråden står det att hon blev kränkt för att hon ombetts visa id-handling när hon skulle hyra en film - borde vara mycket försiktigare för att slippa dålig publicitet - inte minst för att hon redan har två barn i kriminalregistret. Vilken familj!
En så kallad trådsanning är att det inte heller var första gången hon åkte dit. En gång är ingen gång. Det kan hända. Vi vet trots allt inte vad hon glömde att scanna. Om det var en liter mjölk eller en oxfilé? Man kan dock tycka att en gång är tillräckligt pinsamt för att inte upprepa det hela. Jag brukar inte scanna själv, men det har hänt några gånger. Det som kan vara knepigt ibland är frukt eller grönsaker i lösvikt. Det kan finnas många sorters äpplen... Att missa en vara kan vara hänt. Jag har dock aldrig blivit kontrollerad. Det vore intressant att veta vilka kriterier personalen på Ica har för att dubbelkolla en kund. Nu kanske det inte är så många i personalen som längre känner igen Anna, men om de gjort det borde det kanske kännas lite pinsamt att dubbelkolla en så kallad kändis? De måste ha misstänkt något.
Citera
2021-01-05, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
En så kallad trådsanning är att det inte heller var första gången hon åkte dit. En gång är ingen gång. Det kan hända. Vi vet trots allt inte vad hon glömde att scanna. Om det var en liter mjölk eller en oxfilé? Man kan dock tycka att en gång är tillräckligt pinsamt för att inte upprepa det hela. Jag brukar inte scanna själv, men det har hänt några gånger. Det som kan vara knepigt ibland är frukt eller grönsaker i lösvikt. Det kan finnas många sorters äpplen... Att missa en vara kan vara hänt. Jag har dock aldrig blivit kontrollerad. Det vore intressant att veta vilka kriterier personalen på Ica har för att dubbelkolla en kund. Nu kanske det inte är så många i personalen som längre känner igen Anna, men om de gjort det borde det kanske kännas lite pinsamt att dubbelkolla en så kallad kändis? De måste ha misstänkt något.
Jag har haft scanner i många år både på Coop och Willys och blir kollad några gånger per år Nuförtiden brukar det vara delavstämning eftersom jag alltid scannar in allt. Men det är inte de i butiken som.väljer vem som får avstämning Det kommer upp när man skall betala och då får en i personalen ett meddelande. När man är ny kund får man avstämning flera gånger. Anna är korkad som inte scannar in allt som den stora stjärna hon dessutom tror hon är och så hamnar hon i medier för stöld.
Citera
2021-01-05, 16:32
Medlem
Pinsamt, riktigt jäv.. pinsamt hårt retuscherad haggan är på insta!
Citera
2021-01-05, 16:40
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slemmikus
Pinsamt, riktigt jäv.. pinsamt hårt retuscherad haggan är på insta!
Ja och på varenda jävla bild dessutom. En vuxen kvinna som beter sig som en 14åring som nyss upptäckt filter.
Citera
2021-01-05, 17:02
Medlem
HateWrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trez77
Jag tror redan hon medicineras för depression.
Voxra,en antidepressiv medicin, kan man bli lite manisk av,om man har anlag för det.
Ett glas vin och receptbelagd medicin så blir man som hon,påtänd, självisk och befinner sig i en låtsasvärd.
Hon har med hundra procents säkerhet antidepp. Någon slags kemisk moderering av humöret.
Jag har funderat en hel del kring hennes medicinering då jag har ganska god erfarenhet av hur läkemedelsmissbrukare ser ut och beter sig.

Min, inte helt okvalificerade, gissning är att hon har antidepp och stämningshöjande som grundmedicinering.
Ovanpå detta slänger hon gärna i sig lite lugnande eller värktabletter vid behov...

Det är inte osannolikt att hon, faktiskt, är rätt försiktig med alkoholen delvis pga sina mediciner.
Jag tror dessutom att hon medicinerat under ganska lång tid.
Hade det varit mycket alkohol inblandat hade Anna betett sig långt mer bisarrt och spårat ur ännu oftare.
Citera
2021-01-05, 17:06
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix

Om man klagar för att butiken tar fel pris i kassan i efterhand, blir det kunden som får ta smällen och då blir det oftast koll nästa gång man scannar.
Alla brukar ju inte köra självscanning varje gång, en del varierar mellan att betala i kassan och scanna.
Sedan kan man ju även råka scanna in dubbelt el dylikt.

Ska jag vara ärlig tror jag självscanning är för komplicerad för Buuken.
Hon är ju inte en stjärna i matte enligt klassfesten och har väl knappt hunnit gå 8e klass, eftersom hon blev en superstjärna...
Att studera vidare vid 30, ansåg ju Anna att hon var aaaalldeles för gammal för.

På den tiden Anna gick i skolan fick man betyg i 7an?
Betyg är ju offentliga handlingar som man kan begära ut. Tror nog att Anna var sämst i klassen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in