2020-12-29, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beebopalula
Herregud...

Det låter ju helt förjävligt. Vilket hon kanske hade kommit undan med om hon haft utstrålning, men inte ens det har hon. Hur kunde det bidraget ens få vara med!?
Anna kan verkligen inte sjunga. Om hon hade underhållit rösten och sångtekniken hade hon kanske kunnat det. Men jösses, vilket magplask. Skyllde hon verkligen på orkestern!?

Hade hon passerat Laila Bagge? Nej, hade det varit uttagning till idol hade hon likt Fetlicia varit borta innan allvaret börjat. Då ska vi ha i åtanke att Fetlicia sjunger bättre än Anna enligt Anna!
Citera
2020-12-29, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteAlltid
Hade hon passerat Laila Bagge? Nej, hade det varit uttagning till idol hade hon likt Fetlicia varit borta innan allvaret börjat. Då ska vi ha i åtanke att Fetlicia sjunger bättre än Anna enligt Anna!

Du måste skoja!? Jag hade faktiskt inte hört det där förrän idag. Det var värre än jag trodde. Tror banne mig inte en enda ton satt på rätt plats... professionella sångerskor vet att man måste underhålla rösten för att den ska hålla. Och det här var väl bara ett par år efter ABC?
Citera
2020-12-29, 23:19
Medlem
Citat:
Just att han poängterade att andra inte skulle ha råd att klippa sig där lite kul. När Anna inte längre kan tigga till sig gratis klippning, var klipper han sig nu?

Väldigt tyst om Antonio och Roberto nu under jul. Hur ser de ut? Var klipper de sig?

Anna fick uppenbarligen ingen julklapp av Roberto. Varför?
Skulle också vara kul att veta vad Bobby,tandläkaren, Valvet med andra företag som ratat Anna tycker.
Citera
2020-12-29, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beebopalula
Du måste skoja!? Jag hade faktiskt inte hört det där förrän idag. Det var värre än jag trodde. Tror banne mig inte en enda ton satt på rätt plats... professionella sångerskor vet att man måste underhålla rösten för att den ska hålla. Och det här var väl bara ett par år efter ABC?

Året efter ABC. 1987.

Levande orkester, 12 bidrag, två kanaler på TV...

Hur fick hon ens chansen med ett så skralt framträdande?
Citera
2020-12-29, 23:38
Medlem
Nu gör hon reklam igen att hon sänkt priset till 400 till nyår. Hon är desperat nu , behöver pengar. Hon har inte nämt Roberto alls på länge och det verkar som han inte gav henne någon julklapp i år. Alla pengar går till mat .
Citera
2020-12-29, 23:43
Medlem
Citat:
Året efter ABC. 1987.

Jag undrar detsamma. Jag visste att det var dåligt och blev en flopp för Anna, men den där nivån... jag saknar ord. Ungar på skoluppträdanden sjunger ofta bättre! Hennes sätt att så öppet himla med ögonen och grimasera åt orkestern gör allt ännu värre. Hade hon bara hållit god min kanske det inte hade blivit en sådan flopp.
Citera
2020-12-29, 23:46
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muminflickan
Nu gör hon reklam igen att hon sänkt priset till 400 till nyår. Hon är desperat nu , behöver pengar. Hon har inte nämt Roberto alls på länge och det verkar som han inte gav henne någon julklapp i år. Alla pengar går till mat .
Haha hon fick alltså inte alls så många beställningar som hon hade hoppats på, därför sänker hon priset. Men vem fan lägger 400 på en hälsning från henne? De sinnessjuka?
Citera
2020-12-29, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Haha hon fick alltså inte alls så många beställningar som hon hade hoppats på, därför sänker hon priset. Men vem fan lägger 400 på en hälsning från henne? De sinnessjuka?

Jag vet inte, men jag har faktiskt en känsla av att de ska skiljas efter årsskiftet. Bara får en känsla av det.
Citera
2020-12-29, 23:54
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp

Glöm inte bort en express hälsning från Buuken till ett företag kostar 7500 kr..
Rena guldstölden..
Citera
2020-12-30, 00:07
Medlem
Citat:
Året efter ABC. 1987.

Producenten Steen Priwin försökte stoppa Anna. Han menade att en sextonåring inte passade för låten som handlar om någon som mött motgångar i livet men som ändå inte ger upp. Steget var ganska långt från ABC om man säger så. Att Anna ändå fick chansen berodde på hennes mamma. Marita Book blev rasande av att tv försökte stoppa hennes dotter och efter en gråtkampanj i tidningarna gav SVT med sig. Hade Anna och hennes mamma haft någon självinsikt hade de förstått att SVT hade rätt. Anna var en dagisartist med begränsad sångförmåga och klarade inte av låten. När Anna gjorde succé 1986 var det en förinspelad musikvideo där hon mimade. Nu skulle hon sjunga live till levande musik.

Som om allt inte var nog blev Anna sjuk samma vecka som repetitionerna skulle börja. Då svarade Steen med att portförbjuda Anna från arenan eftersom hon riskerade att smitta ner de andra artisterna. Han krävde ett friskintyg från läkare. I coronatider förstår vi naturligtvis det kloka i detta men även det beslutet fick Anna att rasa i tidningarna. Till slut kom Anna till Göteborg, gjorde ett fasansfullt uppträdande som dödade den eventuell chans till fortsättning av karriären hon hade. I slutet av låten rusar hon av scenen utan att tacka och blänger ilsket mot orkestern. Efter några månader kom snyftartiklar om att skivbolaget dumpat Anna men att hon nu skulle gå ner i vikt och starta om. ”Ge inte upp det finns en morgondag”. Nej Anna, ibland ska man nog ge upp hopplösa projekt som en karriär som dog för 34 år sen.
Citera
2020-12-30, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerPersonen
Producenten Steen Priwin försökte stoppa Anna. Han menade att en sextonåring inte passade för låten som handlar om någon som mött motgångar i livet men som ändå inte ger upp. Steget var ganska långt från ABC om man säger så. Att Anna ändå fick chansen berodde på hennes mamma. Marita Book blev rasande av att tv försökte stoppa hennes dotter och efter en gråtkampanj i tidningarna gav SVT med sig. Hade Anna och hennes mamma haft någon självinsikt hade de förstått att SVT hade rätt. Anna var en dagisartist med begränsad sångförmåga och klarade inte av låten. När Anna gjorde succé 1986 var det en förinspelad musikvideo där hon mimade. Nu skulle hon sjunga live till levande musik.

Som om allt inte var nog blev Anna sjuk samma vecka som repetitionerna skulle börja. Då svarade Steen med att portförbjuda Anna från arenan eftersom hon riskerade att smitta ner de andra artisterna. Han krävde ett friskintyg från läkare. I coronatider förstår vi naturligtvis det kloka i detta men även det beslutet fick Anna att rasa i tidningarna. Till slut kom Anna till Göteborg, gjorde ett fasansfullt uppträdande som dödade den eventuell chans till fortsättning av karriären hon hade. I slutet av låten rusar hon av scenen utan att tacka och blänger ilsket mot orkestern. Efter några månader kom snyftartiklar om att skivbolaget dumpat Anna men att hon nu skulle gå ner i vikt och starta om. ”Ge inte upp det finns en morgondag”. Nej Anna, ibland ska man nog ge upp hopplösa projekt som en karriär som dog för 34 år sen.

Känner för att vara lite rättvis här... låten som sådan hade ändå potential- men Anna lyckades förstöra den.
Precis allt med det där framträdandet är katastrofalt. Rösten, bristen på utstrålning och scennärvaro, ingen energi eller äkta känsla, och Anna ger mest intryck av att vara sur när hon blänger och grimaserar åt orkestern. So what om de spelade fel, hade hon låtit sången komma ikapp och låtsats som det regnar hade hon ju kunnat få det att funka. Håkan Hellström kan inte heller sjunga, men han kompenserar för det med utstrålningen, vilket är anledningen till att Anna aldrig kommer lyckas. Hon har ingen utstrålning.
Citera
2020-12-30, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muminflickan
Jag skulle inte ge 4 kronor för en hälsning från Anna. 400 kr skänker jag hellre till barncancerfonden. Inga foton från julmys bara en bild från en missväxt gran. Kanske har lilla Fridolf vaknat upp och tagit primadonnan i örat att nu är det slut lajvat. Väx upp kärring. Vad vet jag en tanke bara. Hade det varit lyxlyxlyx hade hela Globala internät vetat detta. Tyst från ambassadörvillan så man blir mörkrädd. Kanske elen inte är betald så finaste Anna inte kan ladda mobilen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in