2020-12-15, 07:45
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
Nytt på story, nytt drama på G?

https://postimg.cc/4HkZ7wW5

När är det inte drama i GalenpAnnas liv?
Hon har väl svårt att hålla sig borta från flashback helt enkelt eller så är det någon av hennes närmaste vänner, dvs en köpt följare på Instagram, som inte gillat hennes lådstädbild med hjärtan.
Citera
2020-12-15, 07:51
Medlem
magpies avatar
Det vore kul om någon kunde fråga GalenpAnna i en live, helst när hon lajvar från Spanien, varför hon aldrig nämner eller hyllar sin far. Om hon nu anser sig så äkta spansk borde hon väl hälsa på och skylta med sin spanska pappa.
Citera
2020-12-15, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpie
Det vore kul om någon kunde fråga GalenpAnna i en live, helst när hon lajvar från Spanien, varför hon aldrig nämner eller hyllar sin far. Om hon nu anser sig så äkta spansk borde hon väl hälsa på och skylta med sin spanska pappa.

Han är död men jag tror knappt de hade någon kontakt när han levde heller. Han var gift och Anna blev till genom ett semesterknull på fyllan i Spanien.
Citera
2020-12-15, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muminflickan
Han är död men jag tror knappt de hade någon kontakt när han levde heller. Han var gift och Anna blev till genom ett semesterknull på fyllan i Spanien.

Jag tycker det är konstigt då hon har halvsyskon som bor i Spanien men som de aldrig hälsar på när de är i Spanien samt "sin" övriga släkt som finns där
Citera
2020-12-15, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bettybobs
Jag tycker det är konstigt då hon har halvsyskon som bor i Spanien men som de aldrig hälsar på när de är i Spanien samt "sin" övriga släkt som finns där

Det tycker inte jag.
De har säkert sina orsaker. Speciellt om det nu stämmer att hennes pappa var gift med en annan kvinna.
Citera
2020-12-15, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stolpen22
Det tycker inte jag.
De har säkert sina orsaker. Speciellt om det nu stämmer att hennes pappa var gift med en annan kvinna.

Förstår hur du tänker ( jag tänker lika ) men då Tunna ofta påtalar att hennes farmor lärt henne laga vissa maträtter och att hon var där som barn en del dock misstänker jag att allt är påhittad historia av henne
Citera
2020-12-15, 13:51
Medlem
Citat:
Förstår hur du tänker ( jag tänker lika ) men då Tunna ofta påtalar att hennes farmor lärt henne laga vissa maträtter och att hon var där som barn en del dock misstänker jag att allt är påhittad historia av henne
¨

Även det, som så mycket annat, är påhittat. Det låter onekligen mer exotiskt att vara hos sin spanska farmor än att erkänna att pappa och dennes familj inte ville ha med vare sig Anna eller hennes morsa att göra.
Citera
2020-12-15, 14:32
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oscarostermalm
¨

Även det, som så mycket annat, är påhittat. Det låter onekligen mer exotiskt att vara hos sin spanska farmor än att erkänna att pappa och dennes familj inte ville ha med vare sig Anna eller hennes morsa att göra.

Det finns en bild på Anna och hennes farmor här någonstans... i tråden.
Anna har berättat att det inte var så enkelt för den spanska släkten att acceptera pappans fadäs.
Pappan försökte väl bo i Sverige under något år, men trivdes inte.
Fick jobb på nån biltvätt, har jag för mig.
Anna hälsade sporadiskt på hos sin släkt i Spanien och kontakten är nog inte speciellt tät.
Hon har halvbröder.

Om man växer upp på det sättet Anna gjort dvs dysfunktionellt, med en del av släkten som visar att man inte är 100 % önskad och där andra delen av släkten lider av sjukdom och alkoholism, då får man definitivt känna av att man har noll i status i statusstegen och det från början.
Det påverkar givetvis självkänslan av att inte ha en stabil familjekonstellation, där båda föräldrarna har status och är populära i omgivningen. Det har enorm betydelse för barnens sätt att se på sig själv framöver.
Anna kan ju inte rå för att båda föräldrarna var omdömeslösa och inte tänkte framåt.

Annas mamma var nog inte bara udda mot artistvärlden, utan även när Anna gick i skolan. Dvs den där lite udda mamman som folk tisslade om.
Anna är nog lite av en mytoman och drömmare, likaså var hennes mor och äldsta dotter. De sitter fast i samma genetiska smörja.
Där miljö och genetik är svår att lösgöra sig ifrån.
Citera
2020-12-15, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Det påverkar givetvis självkänslan av att inte ha en stabil familjekonstellation, där båda föräldrarna har status och är populära i omgivningen. Det har enorm betydelse för barnens sätt att se på sig själv framöver.

Sanning med modifikation. Inte ovanligt att tex utåtriktade människor med NPD har "hög status", bra jobb, ytligt populära (likt Anna lätt att skaffa bekanta men svårt att bibehålla vänskap) etc. Icke desto mindre lika giftiga för sina barns självkänsla då de är dubbelnaturer med ett ansikte utåt och ett annat hemma.
Vad andra med begränsad insikt anser om en förälder är inte allt, för andra ser inte allt. Att föräldern har status må vara fördelaktigt men om samma förälder är narcissistiskt lagd är det noll och intet värt för barnet som får smaka på andra sidor när andra inte ser. Nu var ju Annas mamma eljest och egocentrisk (verkar ju ha sett Anna som dottern som skulle ge henne status och förverkliga hennes egna drömmar) av allt att döma samt att pappan säkert skämdes över sin otrohetsaffär-i alla fall över att den blev upptäckt- och inte kunde riktigt se henne som sitt eget barn.

En sorglig samling olyckliga omständigheter kan man säga.
Senast redigerad av Omniman 2020-12-15 kl. 15:56.
Citera
2020-12-15, 16:53
Medlem
Topgun855s avatar
Vad skulle en ev realatyserie handla om?
Samhällstjänst med Felicia.
Brott med Antono.

Roberto står i bakgrunden och garvar.

Nää Anna sjuk du är.
Citera
2020-12-15, 17:44
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Här har hon anpassat verkligheten IGEN till det som låter bra . Hennes farföräldrar gillade inte henne öht.
Så här sa hon en intervju för några år sedan
https://postimg.cc/JDsQLzYg

Dessutom bodde hennes pappa bara i Sverige ett år innan han återvände till Spanien och sin familj så den NÄRA kontakt hon påstår att hon haft med sin far får man nog ta med en nypa salt.
Citera
2020-12-15, 17:47
Medlem
Tuttlutts avatar
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...nfor-korslaget

Ett tag sedan men hur många tror på detta 🙄😁😁😁
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem