2020-12-29, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Som officiell ambassadör för Sigtuna borde det ju vara en enkel match att tigga spons från lokala företagare i syfte att ge till behövande. Alltså till sig själva. Men det kanske de redan utnyttjat?

Tror Valvet i Sigtuna tröttnade att göda familjen då det inte genererade några intäkter...
Citera
2020-12-29, 21:37
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteAlltid
Tror Valvet i Sigtuna tröttnade att göda familjen då det inte genererade några intäkter...
Liksom solariet 😏
Citera
2020-12-29, 21:48
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Just det, Valvet. Här kommer en intressant och nördig Book-spaning. Någon gång i slutet av sommaren läste jag i denna tråd att familjen satt och åt gratismiddag i godan ro när en av Bookens ärkefiender dök upp. Hen ska ha vänt i dörren. (Med en liten brasklapp här att det kan ha varit tvärtom, att det var Books som vände i dörren när de fick se vem som åt där...) Jag kan inte för mitt liv komma ihåg vem det var. Jag tror det var efter den incidenten de slutade äta där.

Vilket på Bookska kan betyda att de a) blivit av med sponsringkontraktet med Valvet pga att de inte hade råd att föda hela familjen. (Antagligen hade de ett avtal med att Anna skulle få äta där, då och då. Kanske bjöd de hela familjen en gång och Bookarna tolkade det som att det var fritt fram och tog hela handen?). Anna kunde ju då - såklart - inte skriva att det var hon som misskött sig utan skyllde då på en helt påhittad incident. Eller så är det b) att typ Carola satt och smaskade på en kebab och Anna kunde då inte tåla att någon annan fick uppmärksamhet från hennes stjärnglans. Eller c) Carola med entourage kliver in och får syn på Bookens familj. Anna Book (kan man tänka sig) kastar sig fram för att kramas och pussas, medan Carola avvisar henne (eftersom det är Corona och kanske för att hon inte är så förtjust i Anna?). Varför Booken blir förödmjukad och aldrig mer vill äta där igen eftersom hon är rädd att Carola ska dyka upp igen. (Jag skriver Carola som ett exempel eftersom hon bor i krokarna så det är inte omöjligt.)
Citera
2020-12-29, 22:16
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Hon säljer nog inte ett skit. Visar hur fattig tiggar Anna är. Hon har alltid visat vad hon har fått och gett i julklapp. I år inte en bild. Tror att hon sparat skalen på sina julnötter för att dryga ut i maten. Måste vara tragiskt att vara super stjärna och vara en tiggare.

Möjligt att Felicia fixade guldklappar i år till Anna genom att spraya guld på allsköns grejer,toapappersrullar, muttrar mm guld älskar ju Anna med. Borde inte göra det, men jag ger Anna härmed en gyllene idé att göra en pysselbook med Felicia..

Kan det vara så att Felicia har fotboja, eftersom hon inte rört sig så mycket utanför hemmet sedan i höstas?
Hon är då bokstavligen och fysiskt låst vid sin kära morsa.
Citera
2020-12-29, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svajmastartisten
Om man har blivit blockad av Anna på Insta, så kan man följa henne här istället (enda sättet för henne att inte synas där är att göra kontot privat, och det tillåter inte hennes ego).

Om familjen betalar in 500 kr/memmo-beställning de gör, och får tillbaka 200 kr som betalning, så har de alltså betalat 300 kr för att kunna skriva en positiv recension. Och det ser Anna rimligen som välgörenhet.
Tack för tipset om picuki! Perfekt för oss arma blockade, och nu när inte mamma40 kan rapportera längre 😢
Citera
2020-12-29, 22:19
Medlem
[quote=InteAlltid|74117230]Tror Valvet i Sigtuna tröttnade att göda familjen då det inte genererade några intäkter... Ja sämre reklam än Anna Book kan man ju inte få. Röda mattan är indragen för Stjärnan. hade hon inte fjantat sig med sina lives hade hon kanske haft en liten chans till värdighet. Nu är det tiggeri i hög grad. Har man tur kanske man få se drottningen utanför systembolaget Sigtuna med en Mc Donalds mugg. Hon är ju ändå ambassadör i kommunen.
Citera
2020-12-29, 22:26
Medlem
Citat:
Just det, Valvet. Här kommer en intressant och nördig Book-spaning. Någon gång i slutet av sommaren läste jag i denna tråd att familjen satt och åt gratismiddag i godan ro när en av Bookens ärkefiender dök upp. Hen ska ha vänt i dörren. (Med en liten brasklapp här att det kan ha varit tvärtom, att det var Books som vände i dörren när de fick se vem som åt där...) Jag kan inte för mitt liv komma ihåg vem det var. Jag tror det var efter den incidenten de slutade äta där.

Vilket på Bookska kan betyda att de a) blivit av med sponsringkontraktet med Valvet pga att de inte hade råd att föda hela familjen. (Antagligen hade de ett avtal med att Anna skulle få äta där, då och då. Kanske bjöd de hela familjen en gång och Bookarna tolkade det som att det var fritt fram och tog hela handen?). Anna kunde ju då - såklart - inte skriva att det var hon som misskött sig utan skyllde då på en helt påhittad incident. Eller så är det b) att typ Carola satt och smaskade på en kebab och Anna kunde då inte tåla att någon annan fick uppmärksamhet från hennes stjärnglans. Eller c) Carola med entourage kliver in och får syn på Bookens familj. Anna Book (kan man tänka sig) kastar sig fram för att kramas och pussas, medan Carola avvisar henne (eftersom det är Corona och kanske för att hon inte är så förtjust i Anna?). Varför Booken blir förödmjukad och aldrig mer vill äta där igen eftersom hon är rädd att Carola ska dyka upp igen. (Jag skriver Carola som ett exempel eftersom hon bor i krokarna så det är inte omöjligt.)

Följer denna tråd regelbundet och det du skriver har aldrig skrivits i denna tråd.

Efter att Anna fick en hemkörning med en dubbel hamburgare samt pommes till Lucas och därutöver måltider till hela familjen upphörde hyllningarna från Anna till Valvet. Troligen sa de ifrån. Ingick väl inte i avtalet att föda hela familjen åt Sigtunas ambassadörer. Som alltid drar Anna det hela lite för långt vilket får samarbeten att upphöra.

Tror knappast vi ser hyllningar till frisören på Salong Vita nu efter att Anna tiggde till sig hårförlängning åt sig själv och klippning till döttrarna. Kritiken från kunderna efter att han stod tätt intill bredvid Anna lär inte vänta på sig. Alla minns ju hur hon stängde ner en salong efter att ha fått Covid...
Citera
2020-12-29, 22:32
Medlem
Citat:

För ngt år sedan hade minigangstern live och någon frågade var han klippte sig. Svaret var hos Bobby men du har nog inte råd att klippa dig där. Undrar var eller vem som klipper junior nu.
Citera
2020-12-29, 22:42
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Följer denna tråd regelbundet och det du skriver har aldrig skrivits i denna tråd.

Efter att Anna fick en hemkörning med en dubbel hamburgare samt pommes till Lucas och därutöver måltider till hela familjen upphörde hyllningarna från Anna till Valvet. Troligen sa de ifrån. Ingick väl inte i avtalet att föda hela familjen åt Sigtunas ambassadörer. Som alltid drar Anna det hela lite för långt vilket får samarbeten att upphöra.

Tror knappast vi ser hyllningar till frisören på Salong Vita nu efter att Anna tiggde till sig hårförlängning åt sig själv och klippning till döttrarna. Kritiken från kunderna efter att han stod tätt intill bredvid Anna lär inte vänta på sig. Alla minns ju hur hon stängde ner en salong efter att ha fått Covid...

Det var ju ingen vidare reklam heller för tatueraren, som väl tatuerade in fel på Antonio?
Hela familjen skulle ju ha tatuering. Gratis
eller med kraftig rabatt..
För att inte tala om Brottbykliniken, Anna och Felicia gjorde knappast bra PR för kliniken och hela familjen skulle ha gratis? tandvård.

Anna med hela karavanen av familjemedlemmar som ska ha och ha, känns lite.. 🤢
Om jag hade ett litet företag och såg familjen traska förbi skulle jag stänga butiken fort som fan.
Slänga en "Stängt" skylt i fejan på Anna när hon med trevande händer tänker öppna ytterdörren.
Senast redigerad av cece123 2020-12-29 kl. 22:47.
Citera
2020-12-29, 22:45
Medlem
cece123s avatar
Citat:
För ngt år sedan hade minigangstern live och någon frågade var han klippte sig. Svaret var hos Bobby men du har nog inte råd att klippa dig där. Undrar var eller vem som klipper junior nu.

Felicia, allt i allon i hemmet lägger jag en slant på.
Hon slänger väl upp en skål i pallet på killen och klipper honom efter skålformen..
🤔Är det därför han varit så osynlig på sistone??
Citera
2020-12-29, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadameDuBary
Tack för den länken, cece123, där Anna Book ungefär 47:34 och framåt visar sitt breda artisteri.

Herregud...

Det låter ju helt förjävligt. Vilket hon kanske hade kommit undan med om hon haft utstrålning, men inte ens det har hon. Hur kunde det bidraget ens få vara med!?
Anna kan verkligen inte sjunga. Om hon hade underhållit rösten och sångtekniken hade hon kanske kunnat det. Men jösses, vilket magplask. Skyllde hon verkligen på orkestern!?
Citera
2020-12-29, 23:03
Medlem
Citat:

Just att han poängterade att andra inte skulle ha råd att klippa sig där lite kul. När Anna inte längre kan tigga till sig gratis klippning, var klipper han sig nu?

Väldigt tyst om Antonio och Roberto nu under jul. Hur ser de ut? Var klipper de sig?

Anna fick uppenbarligen ingen julklapp av Roberto. Varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in