2020-10-14, 08:52
Medlem
GammalGubbkuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag kanske skulle förtydliga, My har skadat foten och Anna trodde väl att resan skulle ställas in och de skulle göra resan senare. Nu fick Anna via Mys insta se att hon åker i alla fall. Bara en tanke från min sida

Ok.

Men i vilket fall som helst så känner sig Anna säkert sviken för att My åker själv utan Anna. Men My är bergis lättad...

Men vem ska passa Mys katter, Anna har väl inte blivit tillfrågad den här gången...?

Edit: Gick in på Mys insta och såg att hon skriver "gänget". Och Anna ingår alltså inte i det gänget. Det svider förstås i Fettet. Hon som trodde att hon hade "vänner".
Senast redigerad av GammalGubbkuk 2020-10-14 kl. 08:57.
Citera
2020-10-14, 09:01
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GammalGubbkuk
Ok.

Men i vilket fall som helst så känner sig Anna säkert sviken för att My åker själv utan Anna. Men My är bergis lättad...

Men vem ska passa Mys katter, Anna har väl inte blivit tillfrågad den här gången...?

Edit: Gick in på Mys insta och såg att hon skriver "gänget". Och Anna ingår alltså inte i det gänget. Det svider förstås i Fettet. Hon som trodde att hon hade "vänner".
Och bostonterriern. My tror väl fortfarande att hunden inte orkar gå så långt. Har själv haft bostonterrier och dom är stenhårda. Hunden skulle springa kringlor runt My även om hon höll högsta fart.
Citera
2020-10-14, 09:07
Medlem
GammalGubbkuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag kanske skulle förtydliga, My har skadat foten och Anna trodde väl att resan skulle ställas in och de skulle göra resan senare. Nu fick Anna via Mys insta se att hon åker i alla fall. Bara en tanke från min sida

Undrar i mitt stilla sinne om My eventuellt medvetet kan ha låtit Anna tro det...
Citera
2020-10-14, 09:17
Medlem
irrljuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Det är iallafall någon som har klippt gräsmattan .

Det var nog länge sen, kollar man nära så växer det långa ängsblommar/strån i hela gräsmattan som själv är säkert 10 cm hög. För att inte tala om allt ogräs i grusgången, "ängen" längst till höger samt den redan påtalade felkonstruerade altandäcket där man även ser skuggor från stickor och kvistpluggar i kvällssolen...
En lyckad bild på helt andra plan än vad Anna tänkt
Citera
2020-10-14, 09:51
Medlem
cosmic_dancers avatar
Blir det ingen Anna Book i Åre, synd hade velat höra om hennes eskapader på bergen och hur hon verkligen kämpatriskerat livet och skadat sig alvarligt med ambualnshelikopter och där hon svävade mellan liv och död-

Verkligheten hade väl varit att hon snubblade på något trappsteg in till sportbutiken, brutit foten och och fått stanna på hotellet resten av veckan.
Citera
2020-10-14, 10:28
Medlem
Jag är väldigt skeptisk till den här Corona-diagnosen. Att så mirakulöst gå igenom hela sjukdomsförloppet OCH bli konstaterat smittfri av läkare, på så kort tid. Det är något som inte stämmer. Hade hon visat upp ett intyg som visar att hon nu har utvecklat antikroppar, hade jag trott på det.
I själva verket tror jag att hon fiskar efter ekonomisk ersättning från de statliga coronapengarna. Det måste vara därför som hon upprepar som ett mantra, de stora, viktiga och missade jobben. Synd bara att hon missförstått det hela. Det utgår inget annat än sjukpenning från FK om man blir så sjuk så att man inte kan gå till jobbet, corona eller ej. Den statliga ersättningen är ju till för de som äger produktionen av arrangemanget som blir inställt pga restriktionerna.
Vad tror ni andra?
Citera
2020-10-14, 10:49
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linzzen
Jag är väldigt skeptisk till den här Corona-diagnosen. Att så mirakulöst gå igenom hela sjukdomsförloppet OCH bli konstaterat smittfri av läkare, på så kort tid. Det är något som inte stämmer. Hade hon visat upp ett intyg som visar att hon nu har utvecklat antikroppar, hade jag trott på det.
I själva verket tror jag att hon fiskar efter ekonomisk ersättning från de statliga coronapengarna. Det måste vara därför som hon upprepar som ett mantra, de stora, viktiga och missade jobben. Synd bara att hon missförstått det hela. Det utgår inget annat än sjukpenning från FK om man blir så sjuk så att man inte kan gå till jobbet, corona eller ej. Den statliga ersättningen är ju till för de som äger produktionen av arrangemanget som blir inställt pga restriktionerna.
Vad tror ni andra?

Jag tror faktiskt Anna har/har haft corona, men har likt många andra mest haft milda förkylningssymptom. Långt ifrån alla blir dödssjuka (i så fall skulle sjukhusen varit överbelastade sedan länge) och problemet med corona är ju inte det, utan hur smittsamt det faktiskt är. Anledningen till att Anna nu gapar om att hon har blivit friskförklarad har nog med Åre-resan att göra och det faktum att hon aldrig blev riktigt sjuk till att börja med - i Annas huvud så är hon därmed "frisk" och inte smittsam. Att hon har fått ett doktorsutlåtande är därmed bullshit. Hon har möjligen ringt 117 17 och försökt övertyga dom att hon minsaaaaann inte haft symptom nu i flera dagar (i Annas huvud så är det samma sak som ett doktorsutlåtande).

Man kan i alla fall konstatera att om Anna har corona så är hon i riskgruppen att vara en "superspreader" oavsett.
Citera
2020-10-14, 10:53
Medlem
Citat:
Vad tror ni andra?
Jag skrev om det tidigare i tråden när hon blev sjuk att hon kan inte få pengar för utebliven inkomst från coronapengarna . När man är sjuk får man pengar från försäkringskassan men då måste man vara anställd eller egen företagare . Om Anna har en Sgi så måste den var väldigt liten Hon jobbar nästan aldrig.Men det är mycket möjligt att hon tror att hon skall få pengar för uteblivet jobb eftersom hon har så dålig kunskap om allt.
Citera
2020-10-14, 10:57
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Vad tror ni andra?

Många får bara milda symtom några dagar .. men ja att hon blir sjuk precis just den veckan när hon skulle ha jobbat så mycket så det hade räckt till hela årets inkomst .
Hur tråkigt och jobbigt det är för att hon så gärna vill jobba, och vilken kris det blir ekonomiskt och hon har minsann aldrig fått bidrag tidigare , utan klarat sig helt själv .
Och nu några dagar efter när tyvärr de viktiga jobben har gått till några andra , då är hon helt smittfri och vill så gärna jobba igen .
Såg att någon skrev om basic element ( Mys snubbe är ju med där ) .. att de troligen fått bidrag genom att ljuga om inbokade spelningar som sedan ställdes in 🤷🏻‍♀️ Så kanske hon försöker nåt sånt eller att hon hade avtal med vilka det nu var hon skulle jobba för att de får måste vara hemma vid Corona , men får ersättning ändå .
Citera
2020-10-14, 11:02
Medlem
Poisonouss avatar
Citat:
Många får bara milda symtom några dagar .. men ja att hon blir sjuk precis just den veckan när hon skulle ha jobbat så mycket så det hade räckt till hela årets inkomst .
Hur tråkigt och jobbigt det är för att hon så gärna vill jobba, och vilken kris det blir ekonomiskt och hon har minsann aldrig fått bidrag tidigare , utan klarat sig helt själv .
Och nu några dagar efter när tyvärr de viktiga jobben har gått till några andra , då är hon helt smittfri och vill så gärna jobba igen .
Såg att någon skrev om basic element ( Mys snubbe är ju med där ) .. att de troligen fått bidrag genom att ljuga om inbokade spelningar som sedan ställdes in 🤷🏻‍♀️ Så kanske hon försöker nåt sånt eller att hon hade avtal med vilka det nu var hon skulle jobba för att de får måste vara hemma vid Corona , men får ersättning ändå .

Hon har kanske snappat upp att ansökan för krisstödet öppnar imorgon, 15 oktober, för "kulturarbetare" vilket Anna med allra största sannolikhet räknar sig som:

https://www.kulturradet.se/nyheter/2...ar-15-oktober/

Inte för att jag tror (eller tycker) att hon är berättigad till någon ersättning eller något stöd, men hon är ju skrupellös så vad förväntar man sig?
Citera
2020-10-14, 11:04
Medlem
GammalGubbkuks avatar
Citat:

Men kan man verkligen få bidrag bara genom att själv påstå att man skulle haft jobb? Nog borde man rimligtvis behöva uppvisa påskrivna kontrakt/avtal om eventuella bokningar för att få ersättning?
Citera
2020-10-14, 11:06
Medlem
Poisonouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Bob
Att önska Anna Book sjukdom är mycket lågt, hur illa man än tycker om henne.

Du menar som när Anna Book själv tyckte att det var karma på högsta nivå när The Trumps fick det?
Har inget till övers för någon av dem, så är det sagt, men att hon åkt på corona kan man inte beskylla någon annan än henne själv för.

Hon har uppvisat noll empati och blivit sjuk och antagligen smittat andra, då känner jag noll sympati.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in