Citat:
Ursprungligen postat av
Linzzen
Jag är väldigt skeptisk till den här Corona-diagnosen. Att så mirakulöst gå igenom hela sjukdomsförloppet OCH bli konstaterat smittfri av läkare, på så kort tid. Det är något som inte stämmer. Hade hon visat upp ett intyg som visar att hon nu har utvecklat antikroppar, hade jag trott på det.
I själva verket tror jag att hon fiskar efter ekonomisk ersättning från de statliga coronapengarna. Det måste vara därför som hon upprepar som ett mantra, de stora, viktiga och missade jobben. Synd bara att hon missförstått det hela. Det utgår inget annat än sjukpenning från FK om man blir så sjuk så att man inte kan gå till jobbet, corona eller ej. Den statliga ersättningen är ju till för de som äger produktionen av arrangemanget som blir inställt pga restriktionerna.
Vad tror ni andra?
Många får bara milda symtom några dagar .. men ja att hon blir sjuk precis just den veckan när hon skulle ha jobbat så mycket så det hade räckt till hela årets inkomst .
Hur tråkigt och jobbigt det är för att hon så gärna vill jobba, och vilken kris det blir ekonomiskt och hon har minsann aldrig fått bidrag tidigare , utan klarat sig helt själv .
Och nu några dagar efter när tyvärr de viktiga jobben har gått till några andra , då är hon helt smittfri och vill så gärna jobba igen .
Såg att någon skrev om basic element ( Mys snubbe är ju med där ) .. att de troligen fått bidrag genom att ljuga om inbokade spelningar som sedan ställdes in 🤷🏻♀️ Så kanske hon försöker nåt sånt eller att hon hade avtal med vilka det nu var hon skulle jobba för att de får måste vara hemma vid Corona , men får ersättning ändå .