Har tittat på den första av de 4 delarna. Gråhåriga Anna har så dåligt minne för att hon "är över 50".

Jag träffar många som är 80+ och 90+ som är kristallklara i jämförelse med Anna. Lider hon av någon form av demens?
Hon fick en fråga om pedikyr och började prata om sina händer och naglar...
Hon vet inte vad pedikyr är? Herregud, jag skäms å hennes vägnar.
Under liven syntes flugor flera gånger och hon nämnde att en satte sig på hennes Brago-kex. Anna är omsvärmad, inte av fans utan flugor. Grattis. De dras till skit. Tur att Anna hade alla fönster öppna så att "flugorna kan flyga ut och få lite luft under vingarna och frisk luft i
lungorna". 🤣
Hon sa att de bara sett 3 bananflugor sedan de flyttade till huset, förlåt, herrgården ska det vara. I lägenheten i Solna hade de tydligen stora problem med de där flugorna. Undrar varför.
Huset var nyrenoverat och de köpte nya möbler, mycket nytt blev det. Det har bara gått knappt 2 år sedan flytten, snart är det ingrott och flugorna dyker upp igen. Kompost har de tydligen men frågan är om de kan sköta den. De kanske slänger matrester i högen av sly och ogräs eller har de en tunna som Sigtuna (!) kommun tömmer?
Anna röker inte och dricker ytterst sällan alkohol, inte läsk heller. Hon pratar om sin plånbok. Va!? Vad har hon i den? Robertos pengar?
Verkar vara slut med restaurangmat, nu lagar de till rårakor hemma. Potatis är ju en bra och billig basvara, klokt tänkte jag men då säger ambassadörskan att de äter den med LÖJROM... Hon betonar att det även går bra med den röda eller svarta (från stenbit).