Flashback bygger pepparkakshus!
2021-01-28, 12:56
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Anna har inte nämnt att hon betalat för varumärket, men de är kanske snälla di dära som ritat upp det åt Anna, så hon får det som en bonus.
Anna betalar för tekniken och kunskapen oklart vad, som "Micke har, han syns i tidigare klipp på deras Facebook sida.

En sak är ju säkert, det är ju inte Annas mediokra matlagning folk betalar för det är ju Anna som folk betalar för att se.
Nu får hon ju visa upp sig i hemmet, hon blir ju sjuk i princip om hon är utanför sitt trygga hem.
Hon kan applicera smal och rynkfilter och har hela familjen 3 stöttande steg bakom henne.
Annars fixar hon det knappt.
Så har det ju varit tidigare.

Jag gjorde misstaget att svara på ett inlägg innan jag läste bakåt i tråden... Jag förstår något mer nu.

Jag blev förvånad att hon köpt in ett helt koncept då jag trodde familjen var luspank och knappast skulle ha råd med såna utlägg. Jag hade antagligen byggt klart carporten innan jag gav frugan utrymme för att steka fiskpinnar på nätet. I synnerhet som det ska komma ett par decimeter snö i helgen. Det hade väl varit skönt att slippa skotta fram bilen varje morgon Roberta?

Det är också märkligt att Anna ljuger rakt igenom och säger att hon kämpat fram detta under hela januari. Det var ju nästan så jag trodde på henne. Visserligen förstod jag att en person inte kan sköta en hel livesändning med matlagning och allt. Men jag såg fram emot en smula underhållning ändå. Hellre spänna en båge. Men när hon bemödar sig om att överallt särskilt noga ange att detta inte är ett samarbete när det är precis exakt ett samarbete, då har man väl bevisat för alla inblandade att man är antingen helt dum i hela jävla huvudet eller en bedragare, förmodligen en kombination. Hade Took ett gram respekt kvar tappade hon det där.

Vad vi kan se fram emot är inte längre hur Micke sköter sändningen och tekniken medan Tookan gör bort sig. Det vi verkligen kommer få se är hur Tookan även nästa lördag kommer laga fiskpinnar och en gästkock kommer göra en remouladsås (eftersom det kommer överstiga Tookans iq-nivå att fixa det själv). Hela familjen kommer runda av sändningen genom att sitta till bords och ge mamma beröm. Därefter kommer inga fler sändningar och det kommer att bero på att Tookan trodde Micke gjorde detta gratis mot att han får synas i hennes sällskap. I samma ögonblick han skickar sin faktura kommer Tookan att satsa på en helt ny idé. Garage sale de luxe. Kom och köp tre Jysk-kuddar för en tusenlapp styck. Anna har ju suttit på dem. Ni kan även få My Martens cykel billigt.
Citera
2021-01-28, 13:01
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puckelipuck
Såg att receptet inför lördag för 4 personer innehöll bla. en massa smör, 2 kg fast potatis, 10 dl vispgrädde och 1 kg kycklingfilé. Tycker 0,5 kg potatis, 2,5 dl grädde och 250 gram kyckling per person låter som enormt mycket kalorier.

En tredjedel av grädden i såsen och resten i pannacottan kan man gissa. Men ja, det är ganska mycket mat. Ungefär som att smälla i sig 5,5 cheeseburgare på McDonalds, eller nästan 3 Big Mac. Fast det är ju klart att en halv Märsta-portion inte är lika med 50%, utan mycket mycket mycket mindre, kanske så lite som 5%. Märstas bastugrader har som bekant en helt egen skala jämfört med Celsius, men det kanske var 130 grader Farenheit i bastun, dvs ungefär 54 grader Celsius?
Citera
2021-01-28, 13:02
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
"Jag betalar för tekniken och kunskapen som min nya medarbetare Micke har.
Jag betalar för all mat - råvaror och basvaror samt alla köksredskap och tillbehör i ett kök. Vi fakturerar och betalar skatt och sociala avgifter som alla andra normala människor gör!
Frågor på det?"

Ja, jag har några frågor. Kanske din pressekreterare kan svara här i tråden.
Vem har stått för kostnaden när det gäller din köksutrustning? Svärfar?
Är maten inhandlad genom självscanning? Är kycklingfiléerna egentligen delar av Jeanettes utvärpta höns?

I listan över vad som behövs står det lite diffust "kastruller". Hur många och hur stora? Hur stor ska ugnsformen vara?

Känner Micke till dina tidigare affärer? Mattan i sovrummet till exempel. Dina betalningsanmärkningar? Din kriminella familj?

Som löntagare och normal människa betalar jag inga sociala avgifter, det gör arbetsgivaren. Vilka är vi som fakturerar och betalar skatt?
Jag har några fler frågor. Har du f-skattsedel? Om inte, hur betalar du skatt och sociala avgifter då? Tar du ut lön? Vad kostar det att hyra in Micke?
Citera
2021-01-28, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
facebooktråden är på god väg att bli raderad skulle jag gissa. Hon kan inte hålla sig från att bittert svara alla som skriver där.

Lite synd att hon alltid lyckas förstöra för sig själv när hon väl hade nått på gång. Hon borde få en lektion i varumärkeshantering, hur man bemöter kunder och hur man tar hand om sitt varumärke. För en del är det naturligt men hos andra inte alls.

Roberto tycks besitta en social kompetens som går hem, så han borde kunna ge tips. Lilltjejen jobbar väl extra på café. Så även där bör det finnas kompetens. Kanske de kan hjälpa AB?
Citera
2021-01-28, 13:14
Medlem
TPLs avatar
Allt löser sig tidigt på lördag när Anna plötsligt insjuknar i nån hemlig sjukdom. Har ju hänt förr.
Själv köper jag en pizza och tittar på Mupparna och svenske kocken. Gratis.

"Svenske kocken kännetecknas av kraftiga ögonbryn"
Citera
2021-01-28, 13:24
Medlem
Det här går åt skogen innan hon ens sänt första liven. Hennes varumärke är såpass skadat och det finns ingen som helst trovärdighet kvar. Hon är en otrevlig okunnig bitch som sitter på sin piedestal och förväntar sig att alla ska hylla henne. När ska hon få självinsikt?
Citera
2021-01-28, 13:34
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Nu har det dykt upp folk som är blockade av henne på Instagram eller så är det folk härifrån som trollar med henne. Har hon blockat folk som frågat om recept på sås?

Vems trollkonto är Jennie Karlsson? Tyvärr lite väl uppenbart

😄😄...

Det är tydligen två som menar sig ha blivit blockade vid såsförfrågan.
Anna tog sig an den GEDIGNA uppgiften att gå igenom tusentals blockade namn, men hittade inte snyggingen Jennie..
Den andra kanske verkar vara mer... äkta

Anna blockar väl för att hon vet att hon blivit genomskådad, för att såsen egentligen kommer från en sån där pruttflaska med färdig konstgjord sås i.Med typ 50 % socker i, färgämnen och emulgeringsmedel och annat gott och blandat.

Nu har Anna svarat den andra med att hon inte heller var blockad..
👉Har Anna någonsin erkänt att hon har blockat någon, vid frågan??????????👈
Senast redigerad av cece123 2021-01-28 kl. 13:43.
Citera
2021-01-28, 13:42
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
"Svårt i skrift att tyda det märker jag." WTF - Hon kan inte skriva en begriplig mening. Hur ska hon då kunna laga mat?

Hon har nog tittat lite för mycket på Star Wars och lyssnat lite för mycket på Yoda under alla krävande förberedelser hela januari.
Citera
2021-01-28, 13:54
Medlem
Tycker lite synd om Micke, samarbetspartnern, som satsat så galet på märstasuggans kulinariska helt "egna" recept, och som står för film och ljussättning.

Kan man sponsra honom istället med riktad inbetalning a´119 kronor?
Så att man vet att summan ska gå oavkortat till honom för den tid och utrustning han står för?

Enligt nåt surt svar från Anna på CookTogethers hemsida, så står Mickes och hennes kostnader, var för sig...om hon nu inte ljugit igen, alltså.

Recept hittar man ju gratis lite överallt på nätet, så det vill jag inte betala för..
Citera
2021-01-28, 13:59
Medlem
Kommer hon vara lika passivt aggresiv i matlagningsprogrammet som i hennes live? Tror det kan dra följare, lite som när Gordon Ramsay var ett svin i tv, sånt gillar folk att se på.
Citera
2021-01-28, 14:29
Medlem
Citat:
😄😄...

Anna tog sig an den GEDIGNA uppgiften att gå igenom tusentals blockade namn, men hittade inte snyggingen Jennie..

Anna blockar väl för att hon vet att hon blivit genomskådad, för att såsen egentligen kommer från en sån där pruttflaska med färdig konstgjord sås i.Med typ 50 % socker i, färgämnen och emulgeringsmedel och annat gott och blandat.

hon har proffs som sköter insta sa hon 😂
Citera
2021-01-28, 14:31
Medlem
Poisonouss avatar
Citat:
😄😄...

Inte bara att hon inte erkänner att hon blockar någon, hon ljuger medvetet och säger att hon INTE blockar folk.

Hursomhelst, hennes fullständigt vedervärdiga sätt att tilltala människor (både i hennes lives och nu senast i Facebook-eventet) tror jag driver bort folk. Hon kommer väl kunna casha in ett par hundralappar på sin höjd, men det här kommer ju också vara ett i raden av "projekt" som kommer rinna ut i sanden; tvillingarna, drejandet, osv. Allt skiter sig, mest troligt pga. hennes vidriga personlighet.

Ge det ett par veckor, kanske någon månad, så kommer det ha skurit sig i "samarbetet" med CookTogether. Bråk om arvode där hon kommer försöka blåsa Micke (han på CookTogether), och hon bli GALEN på varenda jävel som vågar fråga om CookTogether i kommande insta-lives.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in