Citat:
Ursprungligen postat av
Magictrix
Hade hon en bild på sig själv som liten (och ljusare, inte ljus) färdig i sin telefon? Eller är frågorna riggade? Har ni bilder på er själva som små i era telefoner?
Hon är inte "ljus" på bilden. Hon har brunt hår. Visserligen inte så mörkbrunt som nu, men det är banne mig ändå brunt. Anna vet uppenbarligen ingenting om hårfärger, oavsett om det gäller bruna nyanser eller gråa längder.
Ja, förmodligen är frågorna riggade.
Jag har då aldrig varit med om nån som har småbarnsbilder på sig själv i mobilen. Det normala är väl att folk har bilder på sina egna småbarn eller barnbarn, men inte sig själva...
Vilket får mig att fundera på hur Anna fått in den där bilden i sin mobil från början. Hennes mor är ju död och kan således inte ha messat den till henne. Såvida hon inte skickade den innan hon dog förstås, och Anna har haft den i mobilen i över ett decennium sen dess... Vilket inte känns troligt. Vem skulle annars ha småbarnsbilder på Anna och få för sig att skicka dem till hennes mobil? Hennes syster som hon inte umgås med? Knappast. Hennes "syster" som egentligen är en kusin? Möjligen. Men det verkar inte heller troligt.
Förmodligen har Anna själv fotograferat av den där bilden. Och förmodligen av den anledningen att hon planerat att arrangera just den där frågan.
Edit: Och förresten tror jag inte ett ögonblick på att hon föredrar att duscha kallt. Brukar hon inte tvärtom betona just sina VARMA härliga duschar?