Citat:
Ursprungligen postat av
Magictrix
Jag är fullständigt med dig. Anna har tappat kontrollen för länge sen. Men alla inlägg om tånaglar och fetma är helt sjuka. Det var kul i början av sommaren när hon skojade med filter, men nu har alla gränser passerats. Hon må leva i en fantasivärld med sin kropp, men låt henne göra det. Vad hon äter eller säger sig inte äta är hennes problem. Underhållningen i den här tråden är och ska vara hennes fantastiska mytologiska ego. Fast nu börjar inte ens det vara kul längre när hon är svårt sjuk. Man ska aldrig sparka på en som ligger, men så länge Anna påstår att hon fortfarande står upp så... men ändå. Anna är som den där riddaren i Monty Pyhton som ska försvara en bro och fått både armar och ben avhuggna. Han ligger där på bron och skriker ”kom igen din fegis, ger du upp?” Vi måste inse att hon är trasig på riktigt. Så inga mer kommentarer om utseende och skit. Hon till och med sjunger hyggligt. Inte på idol-nivå, men någorlunda Rent. Så låt oss fokusera på de rena lögnerna och divalaterna. Ok?
Jag instämmer här.
Som jag påpekat tidigare gör min sjuka humor att jag ibland finner hela denna såpopera kring Anna Book och familjen roande. Den överträffar alla TV-serier.
Men ibland blir det faktiskt tragiskt. Att människan har problem, ständigt ställer till det för sig och är sin egen värsta fiende är ett faktum.
Ta bara hennes "live-framträdanden" med den skara människor som faktiskt verkar gilla henne. Där tappar hon gång på gång humöret och skäller ut människor och börjar mässa om hur illa behandlad hon är. Vore hon smart så skulle hon bara ignorera de som skriver provocerande inlägg och prata på med sina fans om väskor eller vad det nu är.
Men hon verkar ha en ständigt underliggande ilska inom sig, det är därför det inte behövs någonting innan hon tappar humöret och börjar leva om i sina "lives" eller på Instagram.
Att blåsa sin manager (som verkar vara en ärlig kille) på pengar är väl inte heller det smartaste karriärdraget. Inte heller att stöta bort de vänner hon har och har haft genom att stjäla från dem o.s.v.
Dessutom alla lögner som sänker henne i mångas ögon och får henne att framstå som allmänt oärlig. Den med IKEA:s julbord och telefonen är en oöverträffad klassiker.
Att hon lever i en drömvärld där hon är världsstjärna kan jag faktiskt acceptera. Jag har stött på många sådana människor. Hockeyspelare som gjorde segermålet i någon kvalmatch för 30 år sedan men inte så mycket mer men som ändå fortfarande lever för detta ögonblick, precis som Al Bundy i "Våra Värsta År" :"I've played high-school football. I scored four touchdowns in one game!"
Det tråkiga är att hon försöker övertyga både familjen och sin omgivning att hon verkligen
är en världsstjärna.
Att sedan försöka upprätthålla sin stjärnstatus genom att delta i förnedringsprogram i TV och sedan gråta i kvällstidningarna över att hon blivit förnedrad i dessa program skapar ett löjets skimmer över det hela. Problemet är att hon gjort det så många gånger att ingen länge tar henne på allvar.
Vill hon verkligen vara kändis så kunde hon väl försöka sig på något vettigt, jobba med välgörenhet eller liknande. Men hon har väl bränt alla broar till de som skulle kunna marknadsföra och backa upp något projekt som hon skulle kunna delta i.
Att hon älskar sin familj och sina barn är naturligt. Att hon däremot försvarar deras kriminella handlingar är vidrigt och sänker henne i mångas ögon. Där vore det bättre om hon bara höll käft.
Hennes attityd mot yngsta dottern stör mig ibland.
Musiken ger jag inte mycket för. men det beror på att jag inte gillar den sortens plastpop. jag gillar inte "världsartister" som Britney Spears, Katy Perry och Miley Cyrus heller.