2020-08-11, 08:04
Medlem
JBernards avatar
Underbart att hon lyckas klämma in att: "Sedan fick du en liten present av mig, en speciell hjärteskål som var en av dem första jag gjorde."

Verkligen en osjälvisk handling av Anna!

Tycker på allvar synd om henne, snart brister det och hon mördar hela familjen med en yxa.
Citera
2020-08-11, 08:18
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Underbart att hon lyckas klämma in att: "Sedan fick du en liten present av mig, en speciell hjärteskål som var en av dem första jag gjorde."

Verkligen en osjälvisk handling av Anna!

Tycker på allvar synd om henne, snart brister det och hon mördar hela familjen med en yxa.
Hon lyckades även i detta inlägg klämma in en egocentrisk grej, att hon skickade med en skål som hon själv hade gjort. Återigen hamnade fokus på henne i inlägget.
Citera
2020-08-11, 08:31
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GammalGubbkuk
Från Annas Instagram:

annatoledanobook 💛 TACK min goa vän @azabrennander.se för 9 fina timmar tillsammans. Du kom vid 9.00 och åkte nästan kl.18 eftersom jag bad dig vila 1 1/2 - 2 timmar innan återresan hem på 5-6 timmar i bil - såååå bra att du lyssnade och gjorde så🙏🏼 Men vi hann med fika, mysig pastalunch 🍝 ute i solen, mycket prat och skratt - UNDERBART att se dig le på riktigt igen 😁❤️🙏🏼 VILL att du ska få vara lycklig, det förtjänar du ❤️ Medans du vilade så hann jag tvätta och hänga tvätt, ta en dusch klä mig och fixa till håret och ansiktet 😂😂😂 Sedan fick du en liten present av mig, en speciell hjärteskål som var en av dem första jag gjorde ☺️ vi tog en god kopp te i soffan pratade lite till hihihi och som färdkost hem i bilen gjorde jag en sandwich med omelett, sallad och tomat 🥪 och en flaska isvatten till dig eftersom jag vet att du helst inte stannar på vägen hem😉 Kom snaaaaart igen och då måste du sova över 😘 Puss vännen!

Bilder på väninnan i sängen, Annas grismat och Annas fiiiiiina present:

https://postimg.cc/gallery/TxwHpDD

Bild på Annas inplastade smörgås-gåva:

https://postimg.cc/MXzyHR6j

Är det normalt att ha omelett som pålägg mellan två skivor formfranska?
Hur många omeletter gör egentligen Anna under en veckas gång? Hon gör omelett till sig själv, till Roberto, hon ger bort dem till sina vänner... Lär gå åt mycket ägg. Får de fortfarande ägg från de snälla grannarna...?
Skulle jag besökt någon och denne skrivet så där om besöket hade jag aldrig åkt dit igen, helt galet.
Angående omelett så är det vanligt i Spanien att ha typ omelett eller äggröra i mackorna. När jag bodde där och köpte färdiggjorda triangelmackor i butik så valde jag alltid de med ägg, klart godast och tycker inte Anna gör fel där. OT, men sämst är de med tomat som ger ifrån sig för mycket vatten.
Ägg är väl också ett nyttigt val med mycket protein som ger mättnadskänsla.
Citera
2020-08-11, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Varför åker man frivilligt och hälsar på Anna Book?
Och dessutom kör 6 timmar för ”nöjet” att få njuta av Anna Books sällskap?

Jag har ingen aning om vem gästen är, men ni som vet, är hon lika märklig och fake som AB?
Förstår inte varför dom skulle trivas ihop annars.
Och återigen, 6 TIMMARS bilkörning för att träffa Anna Book???

Om jag har fattat det rätt så tar hela resan till Lilla Anna ungefär 12 timmar? Då hade det varit vettigt med en övernattning, tycker jag.
Senast redigerad av shaftesbury 2020-08-11 kl. 08:51.
Citera
2020-08-11, 09:04
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Om jag fattat det rätt var hon på väg hem från någon annan stans (Gotland?) och svängde inom Anna innan hon fortsatte hemåt. Så hon hade inte kört 5-6 h bara för att äta frukost hos Anna.
Hon åkte väl Visby - Nynäshamn och passade på att hälsa på GalenpAnna när hon var i Stockholmstrakten. Det är visserligen en dryg timmes bilresa Nynäs - Märsta, men kortare än att åka från Växjö. Förstår att Åza behövde vila och egen tid efter att ha träffat GalenpAnna på dagen.
Citera
2020-08-11, 09:10
Medlem
magpies avatar
Sen undrar jag varför man vill ta omvägen via Stockholmstrakten istf att åka från Oskarshamn när man bor i Växjö.
Citera
2020-08-11, 09:21
Medlem
Hennes inlägg andas verkligen så ofta Herregud vad SNÄLL jag är! Som att hon nästan inte kan tro det själv så underbar är hon. Precis som min narcissistiska morsa.
Citera
2020-08-11, 09:58
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GammalGubbkuk
Från Annas Instagram:

annatoledanobook 💛 TACK min goa vän @azabrennander.se för 9 fina timmar tillsammans. Du kom vid 9.00 och åkte nästan kl.18 eftersom jag bad dig vila 1 1/2 - 2 timmar innan återresan hem på 5-6 timmar i bil - såååå bra att du lyssnade och gjorde så🙏🏼 Men vi hann med fika, mysig pastalunch 🍝 ute i solen, mycket prat och skratt - UNDERBART att se dig le på riktigt igen 😁❤️🙏🏼 VILL att du ska få vara lycklig, det förtjänar du ❤️ Medans du vilade så hann jag tvätta och hänga tvätt, ta en dusch klä mig och fixa till håret och ansiktet 😂😂😂 Sedan fick du en liten present av mig, en speciell hjärteskål som var en av dem första jag gjorde ☺️ vi tog en god kopp te i soffan pratade lite till hihihi och som färdkost hem i bilen gjorde jag en sandwich med omelett, sallad och tomat 🥪 och en flaska isvatten till dig eftersom jag vet att du helst inte stannar på vägen hem😉 Kom snaaaaart igen och då måste du sova över 😘 Puss vännen!

Bilder på väninnan i sängen, Annas grismat och Annas fiiiiiina present:

https://postimg.cc/gallery/TxwHpDD

Bild på Annas inplastade smörgås-gåva:

https://postimg.cc/MXzyHR6j

Är det normalt att ha omelett som pålägg mellan två skivor formfranska?
Hur många omeletter gör egentligen Anna under en veckas gång? Hon gör omelett till sig själv, till Roberto, hon ger bort dem till sina vänner... Lär gå åt mycket ägg. Får de fortfarande ägg från de snälla grannarna...?
Fy fan vad vidrigt att lägga upp såna inlägg för offentligt beskådande! Hade någon gjort så med mig hade inte jag varit vän med den personen mer. Men Tunnan har ju ingen koll vad som bör hållas privat och vad hon kan lägga upp. Hon har inga gränser, och det syns!
Citera
2020-08-11, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slemmikus
Nu kan man ju faktiskt ha ökad behåring av andra orsaker än massor med cystor på äggstockarna. Men du kanske har stenkoll på tunnans alla diagnoser.

Det kan man ha och givetvis har jag inte stenkoll på hennes alla diagnoser, har du? Förmodligen inte.

Eftersom just Annas PCO-S är tämligen välkänd är det inte ett alltför avancerat antagande att ludenheten beror på just det, eller??? Om du vill spekulera i annat, gör det om det gör dig lyckligare, det verkar du behöva. Ha en härlig dag!
Citera
2020-08-11, 10:26
Medlem
Eftersom jag fortfarande har gamla skolkamrater som jobbar i tvbranschen så har vi spekulerat lite om Anna och hennes realityserie. Det kan nog stämma att Anna blivit kontaktad. Men när dom sedan gjort research så insåg dom att Anna inte är så intressant. Hon är för ointressant som karaktär. Alla negativa egenskaper dränker de goda, om det nu finns några såna.
Skulle nog inte bli förvånad ifall familjens kriminella eskapader sätter käppar i hjulet för en eventuell tvserie. Antonios våldtäkt är många medvetna om. När jag hade mitt första jobb i tvbranschen som loggare/researcher så satt man i princip och googlade i 8-9 timmar om dagen. Antonios våldtäkt har garanterat inte gått en researcher obemärkt förbi.

En annan aspekt är drama. Drama och tragedier är spännande och lockar tittare. Dock är Anna dramatisk av helt fel anledningar. Hennes drama uppstår ur vanföreställningar snarare än konflikter med yttre världen. Titta t.ex på The Osbournes när dom har en konflikt med grannarna. Dom kastar en skinka över staketet och spelar dödsmetal. Det är kul eftersom vi som tittare kan ändå relatera till den typen av konflikt, vi alla har ju upplevt störande grannar. Men när Anna sitter med stirrande ögon, gråten i halsen och påstår att alla är ute efter henne så saknas det igenkänning. Vi kan säkert uppleva hennes sinnesstämning nån gång i livet, men inte 24/7 som Anna. Det blir för obekvämt att titta på en psykiskt sjuk människa som felaktigt projicerar en perfekt tillvaro. Den enda realityserien som skulle kunna passa är en där vi följer Annas "väg tillbaka". Dvs att hon fått insikt om sin sjukdom och nu gör en lång resa för att bli frisk. Det skulle vara intressant att titta på. Fast tvivlar på att Anna skulle kunna lägga alla korten på bordet och börja gräva i all smärta offentligt.
Citera
2020-08-11, 10:43
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Om jag fattat det rätt var hon på väg hem från någon annan stans (Gotland?) och svängde inom Anna innan hon fortsatte hemåt. Så hon hade inte kört 5-6 h bara för att äta frukost hos Anna.
Hon kanske kom från Spanien (efter att ha hälsat på My?) via Arlanda och då tittade in en sväng hos Anna.
Citera
2020-08-11, 10:49
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Hon lyckades även i detta inlägg klämma in en egocentrisk grej, att hon skickade med en skål som hon själv hade gjort. Återigen hamnade fokus på henne i inlägget.
En av de första hon gjorde... Som kanske inte ens blev så bra eftersom Anna var nybörjare. Inget jag skulle vilja ha. Låter lite som barn som kommer hem med nåt kludd från förskolan, nåt man inte ens ser vad det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in