Citat:
Ursprungligen postat av
pizzamedmozzarella
Eftersom jag fortfarande har gamla skolkamrater som jobbar i tvbranschen så har vi spekulerat lite om Anna och hennes realityserie. Det kan nog stämma att Anna blivit kontaktad. Men när dom sedan gjort research så insåg dom att Anna inte är så intressant. Hon är för ointressant som karaktär. Alla negativa egenskaper dränker de goda, om det nu finns några såna.
Skulle nog inte bli förvånad ifall familjens kriminella eskapader sätter käppar i hjulet för en eventuell tvserie. Antonios våldtäkt är många medvetna om. När jag hade mitt första jobb i tvbranschen som loggare/researcher så satt man i princip och googlade i 8-9 timmar om dagen. Antonios våldtäkt har garanterat inte gått en researcher obemärkt förbi.
En annan aspekt är drama. Drama och tragedier är spännande och lockar tittare. Dock är Anna dramatisk av helt fel anledningar. Hennes drama uppstår ur vanföreställningar snarare än konflikter med yttre världen. Titta t.ex på The Osbournes när dom har en konflikt med grannarna. Dom kastar en skinka över staketet och spelar dödsmetal. Det är kul eftersom vi som tittare kan ändå relatera till den typen av konflikt, vi alla har ju upplevt störande grannar. Men när Anna sitter med stirrande ögon, gråten i halsen och påstår att alla är ute efter henne så saknas det igenkänning. Vi kan säkert uppleva hennes sinnesstämning nån gång i livet, men inte 24/7 som Anna. Det blir för obekvämt att titta på en psykiskt sjuk människa som felaktigt projicerar en perfekt tillvaro. Den enda realityserien som skulle kunna passa är en där vi följer Annas "väg tillbaka". Dvs att hon fått insikt om sin sjukdom och nu gör en lång resa för att bli frisk. Det skulle vara intressant att titta på. Fast tvivlar på att Anna skulle kunna lägga alla korten på bordet och börja gräva i all smärta offentligt.
Ja, det ska ju ändå ge nåt, och Annas ständiga psykbryt är ju bara samma samma. Sen lär hon nog inte vara helt lätt att samarbeta med, det har ju i alla lägen alltid gått åt skogen. T ex arga snickaren, Melodifestivalen m fl. Rätt vad det är kanske hon bara vägrar medverka, och även om man har styrt upp alla kontrakt så lär ju Anna begå kontraktsbrott, även om hon skulle bli ersättningsskyldig så har hon inget att betala med och inget att mäta ut.
Sen har ju både sonen och gökungen begått grova brott som inte accepteras av den breda allmänheten. Dessutom har hon ju själv åkt på snatteri, kanske stöld med. Sen har hon väl även ett kontraktsbrott i historiken med någon manager hon vägrat betala. Förekommit hos kronofogden har hon gjort gånger flera.
En sak är säker, hon är hiskligt avundsjuk på Wahlgrens.
En annan sak, är att om det skulle bli en serie, så kommer hon mest lipa, tycka synd om sig själv, prata om sina operationer, och framhäva hur perfekt hon är. Skulle kanske vara kul i två avsnitt, men sen blir det bara segt.
Jag har sagt det förr och säger det igen, de är en kopia på Våra värsta år. Al Bundy.