2020-08-04, 10:29
Medlem
LitenTuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Är det ett eventuellt krig som håller på att uppstå?

Tror och hoppas att det är My som drar sig från vänskapen innan Anna hinner ställa till med för mycket.
Citera
2020-08-04, 10:37
Medlem
Bladgulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juliane
Nu har Anna hennes vana trogen hämnats på My genom att lägga ut bilder på insta där My ser enorm ut. Anna skriver också att hon ju växte upp med mycket trädgårdsarbete, så även om hon inte är någon expert kunde hon ge mycket hjälp när My och Jonas planterade häck.

Det man ser på bilderna från bådas insta är att My gräver hur mycket som helst medan Anna snurrar runt och filmar med sin mobil, skojar med Jonas och har det avslappnat 😂

Håller inte med om att My ser enorm ut (vad det nu skulle spela för roll). I min värld utanför Odensala finns det folk i alla storlekar Däremot jäkligt osnällt att lägga upp bilder på någon med röven i fokus.
Det mest intressanta med Annas självförhärligande beskrivning om hur hon bidrar med sitt goda öga (för det vackra? estetiska?) i trädgårdsarbetet är att hon av någon anledning helt glömmer nämna att det är My som är experten och säkert skulle kunna vara Anna till hjälp med både trädgård och inneväxter. Om nu Anna har något intresse i det.

My blev vald till årets florist 2015 och har flera års branschvana med växter och arrangemang.
https://blogg.alltforforaldrar.se/ma...sen-tusen-tack
Senast redigerad av Bladguld 2020-08-04 kl. 10:43.
Citera
2020-08-04, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bladguld
Håller inte med om att My ser enorm ut (vad det nu skulle spela för roll). I min värld utanför Odensala finns det folk i alla storlekar Däremot jäkligt osnällt att lägga upp bilder på någon med röven i fokus.
Det mest intressanta med Annas självförhärligande beskrivning om hur hon bidrar med sitt goda öga (för det vackra? estetiska?) i trädgårdsarbetet är att hon av någon anledning helt glömmer nämna att det är My som är experten och faktiskt skulle kunna vara Anna till hjälp med trädgård och växter. Om nu Anna har något intresse i det.
My blev vald till årets florist 2015 och har flera års branschvana med växter och arrangemang.

Ja jag håller med, enorm var fel uttryckt. Gillar My och har följt hennes historia. Hon är vacker och verkar otroligt ambitiös. Det var mer en avspegling av vilken god vän Anna är.
Citera
2020-08-04, 10:44
Medlem
LitenTuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bladguld
Det mest intressanta med Annas självförhärligande beskrivning om hur hon bidrar med sitt goda öga (för det vackra? estetiska?) i trädgårdsarbetet är att hon av någon anledning helst missar att det är My som är experten och faktiskt skulle kunna vara Anna till hjälp med trädgård och växter. Om nu Anna har något intresse i det.

Anna Book är helt makalös när det gäller att framhålla sig själv, räcker att kolla tomten hemma hos Toledanos så ser man vilka nötter de är på att sköta en trädgård. Att My varit florist hade gått mig förbi, bra det kommer fram här och lata Anna läser ju inte här.
Citera
2020-08-04, 10:45
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LitenTuva
Tror och hoppas att det är My som drar sig från vänskapen innan Anna hinner ställa till med för mycket.
Ja hoppas det.
Citera
2020-08-04, 12:21
Medlem
Anna är irriterad. Anna får mess med frågor om produkterna i deras hem fast hon skrivit det redan.

Jag förstår Annas irritation. Men inte hennes sätt att hantera det. Det blir ju inte extra kul att reta upp henne med att fråga när hon gör en grej av det.
Citera
2020-08-04, 12:34
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juliane
Nu har Anna hennes vana trogen hämnats på My genom att lägga ut bilder på insta där My ser enorm ut. Anna skriver också att hon ju växte upp med mycket trädgårdsarbete, så även om hon inte är någon expert kunde hon ge mycket hjälp när My och Jonas planterade häck.

Det man ser på bilderna från bådas insta är att My gräver hur mycket som helst medan Anna snurrar runt och filmar med sin mobil, skojar med Jonas och har det avslappnat 😂
Nu är cirkeln sluten. Mys fästman är alltså Jonas från Basic Element. Där den andra medlemmen är gift med Linda Rosing. Anna tror nog att de fortfarande är världsstjärnor och det är därför hon biter sig fast i deras närhet. Jonas är däremot ingen idiot så han kommer nog snart att se till att My håller sig borta. Anna kanske hoppas att hon kan bräda Linda Rosing i rollen som tuttskakande körtjej i bakgrunden till Basic element?
Citera
2020-08-04, 12:34
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AynRand1984
Väktarn runt 420K.
Anna 196k.

Citat:
ok så om man räknar högt torde de ha 40-45.000 netto ut i månaden eftersom de betalar så lite skatt på låga inkomster. Flisan o hennes snubbe - bidrag?

tja det går ju att leva ganska gott på DEM pengarna. Räntorna är låga osv.

Förklarar ju hur de kan leva LYX LYX LYX och handla massa skit på Rusta, InochFinn och JYSK.
Det där får jag nog inte ihop. Båda betalar väl iaf kommunalskatten (som i Sigtuna är ca 33%)?
Isf får jag det till ca 34.400 netto i månaden?

Fast vad vet jag, sitter i solen med en kall IPA och glor på folklivet
Citera
2020-08-04, 12:55
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Är det ett eventuellt krig som håller på att uppstå?

Man ser på Jonas W:s blick hur mycket han avskyr att ha Anna flamsande runt där i trädgården.
Citera
2020-08-04, 13:16
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det där får jag nog inte ihop. Båda betalar väl iaf kommunalskatten (som i Sigtuna är ca 33%)?
Isf får jag det till ca 34.400 netto i månaden?

Fast vad vet jag, sitter i solen med en kall IPA och glor på folklivet

Du kan googla på Jobbskatteavdraget.

Ett exempel

https://www.ekonomifakta.se/fakta/sk...katteavdraget/
Citera
2020-08-04, 13:17
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Man ser på Jonas W:s blick hur mycket han avskyr att ha Anna flamsande runt där i trädgården.
Haha ja jagsåg det också.
Citera
2020-08-04, 13:23
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Du kan googla på Jobbskatteavdraget.

Ett exempel

https://www.ekonomifakta.se/fakta/sk...katteavdraget/
Aha, sånt kan inte en gammal pensionär som jag
Då får jag det till runt 39’