2020-08-01, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteAlltid
fick bli påmind om ALLT fint jag gjort och fått uppleva under mina 35 år i musikbranschen och då berörde dem inte allt

Men att gå tillbaka och minnas all musik jag varit med att skapa och skriva själv, alla stora låtskrivare och producenter jag fått äran att jobba med, alla som körat åt mig, alla fantastiska människor jag fått jobba med på tv och alla underbara jobb.

Då började även lördagen bra med ett gott skratt.

Var tvungen att gå in och läsa det inlägget Alexander Erkwik gjort om Book då hon blåste honon på pengar. (finns på bloggbevakning) o så ser man detta sen som hon skriver idag om sig själv! Tror att erkwik har mkt rätt i sin bedömning
Citera
2020-08-01, 12:28
Medlem
Citat:
fick bli påmind om ALLT fint jag gjort och fått uppleva under mina 35 år i musikbranschen och då berörde dem inte allt

Men att gå tillbaka och minnas all musik jag varit med att skapa och skriva själv, alla stora låtskrivare och producenter jag fått äran att jobba med, alla som körat åt mig, alla fantastiska människor jag fått jobba med på tv och alla underbara jobb.

Jaa lödas gottis.
Lät som mamma Anna skrivit eller sagt till dottern att det och det ska du säga och prata om Hmmm... Men tack lödas underhållningen.
Och så låter ju hon ju precis som sin mamma
Citera
2020-08-01, 12:34
Medlem
Scamps avatar
Citat:

Haha kunde heller inte fått mig en bättre start på dagen. Detta var komik.
Citera
2020-08-01, 12:51
Medlem
Betvivlar starkt att Felicia har någon särskild koll på Annas ”karriär” då den avslutades flera år innan hon föddes. Det enda hon kan minnas är rimligen Fångarna på fortet och Let’s Dance. Självklart har Anna matat dottern med utvalda sanningar om vad som ska sägas. Det är uppenbart av sättet hon presenterar detta på: ”För en tid sedan talade Felicia om att hon skulle medverka i en podd...” självklart har frågan först gått till Anna om hon vill detta. Felicia har sedan pumpats full med gamla vinylsinglar och konvoluttexter om medverkande musiker osv... för Anna är detta starten på marschen mot Så mycket bättre! Nu ska världen få veta!
Citera
2020-08-01, 13:21
Medlem
moralhoras avatar
"Stora musikkatalog" Anna har släppt FYRA album under sin 35-åriga karriär.
Citera
2020-08-01, 13:24
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerPersonen
Betvivlar starkt att Felicia har någon särskild koll på Annas ”karriär” då den avslutades flera år innan hon föddes. Det enda hon kan minnas är rimligen Fångarna på fortet och Let’s Dance. Självklart har Anna matat dottern med utvalda sanningar om vad som ska sägas. Det är uppenbart av sättet hon presenterar detta på: ”För en tid sedan talade Felicia om att hon skulle medverka i en podd...” självklart har frågan först gått till Anna om hon vill detta. Felicia har sedan pumpats full med gamla vinylsinglar och konvoluttexter om medverkande musiker osv... för Anna är detta starten på marschen mot Så mycket bättre! Nu ska världen få veta!
Karriären dog nog för 34 år sedan och 5 år innan Lazy F föddes. Sprattlade till lite genom Samba Sambero i svenska uttagning till ESC 2007 men i övrigt är det i stort sett bara i förnedrings TV Anna synts.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Anna_Book
Citera
2020-08-01, 13:30
Medlem
moralhoras avatar
Ok, nu påstår Felicia att Anna har väldigt svårt att ta "credit" för saker och ting utan är väldigt blygsam och vill lyfta fram alla andra. Sedan när?
Citera
2020-08-01, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Ok, nu påstår Felicia att Anna har väldigt svårt att ta "credit" för saker och ting utan är väldigt blygsam och vill lyfta fram alla andra. Sedan när?

Det visar bara hur långt medberoendet gått. Precis som Anna talar hon tvärtomspråket. Vet inte programledaren om att hon står åtalad för grov stöld förresten? Undrar vad den stackars damen säger om hon för höra gärningkvinnan sitta och ordbajsa i en podd. Förhoppningsvis lyssnar hon inte på poddar. Men bara åsynen av Anna Book måste vara traumatisk för henne.
Citera
2020-08-01, 13:45
Medlem
Citat:

Jaha... Så det var alltså inte relationen mellan mamma och dotter det handlar om, utan Annas förträffliga karriär som hyllad och framgångsrik artist?
Citera
2020-08-01, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerPersonen

Tror faktiskt inte att Anna påverkat Felicia om vad hon skulle säga. Ganska menlöst prat om Anna men så klart hyllningar om vilken fantastiskt mamma och person Anna är.

Efter Annas inlägg på IG hade jag faktiskt förväntningar om skönskrivningar om Annas artistkarriär men ”låtskatterna” är låtar från Annas skivor släppta 1996 och 2007. Inga låtar man hört tidigare och man förstår när man hör dem varför Anna inte slagit igenom som artist. Om Sverige är ett mellanmjölksland så pratar vi här minimjölk när det kommer till låtarnas innehåll och potential att bli publikframgångar (kanske därför ingen av låtarna aldrig spelades i sin helhet).

De stora låtskrivarna som hon samarbetat med är Dr Alban, Marie Fredriksson och Per Gessle. Inget ont om dessa artister men hade förväntat mig lite större namn än så.

Felicia är uppvuxen i skivstudion, Felicia har alltid haft Anna som sin största trygghet i livet, Felicia har ingen kontakt med sin pappa, Felicia gillar inte Carola efter en incident under en inspelning av Fångarna på fortet, Felicia säger att Anna alltid lyfter fram andra människor på sin egen bekostnad och därför alltid hamnar i bakgrunden, Felicia tycker Anna är underskattad som artist, Felicia skulle vara Anna bästa manager.
Senast redigerad av InteAlltid 2020-08-01 kl. 14:01.
Citera
2020-08-01, 14:03
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora

Alltså den där familjen är ju helt verklighetsfrånvänd...specifik Anna..

Citat:

Anna menar fantastiska jobb, som att sjunga på företagsgig, som hon liknar med att gå på gatan?

Menar Anna det fantastiska omhändertagandet av TV4 när Anna och Pernilla Wahlgren inte fick äta skaldjursplatå och skyfflades snabbt tillbaka hem till Sverige, vid inspelningen av Fångarna på fortet?

Menar Anna Stora låtskrivare som den där mannen som skrev Annas dunderhit Casanova..?
Annas samarbete med Dr Alban slutade mindre kul, jag vill minnas att Anna blev sur på att den rätt raka Dr Alban hade sagt att Anna måste banta för att lyckas med sin sångkarriär, Anna hade som vanligt inte orken för det..
och skyllde på alla andra att det inte blev några hits.Hits måste man ibland jobba hårt för..

Och All musik Anna har skrivit och skapat själv..
och som ingen hört eller minns...förutom Anna själv som förmodligen varje kväll står i sovrummet och sjunger, inför en påtvingad dotters mobilkamerafilmande, så hela världen ska få ta del av Annas fantastiska sång via denna fiiina superviiiktiga dokumentation.

Börjar undra om Anna ropar in sin yngsta dotter in på toan för en dokumentation av att högproduktiva.. Anna återigen skapat en brun klump i toastolen..💩💩💩
Senast redigerad av cece123 2020-08-01 kl. 14:09.
Citera
2020-08-01, 14:06
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
De stora låtskrivarna som hon samarbetat med är Dr Alban, Marie Fredriksson och Per Gessle. Inget ont om dessa artister men hade förväntat mig lite större namn än så.

Liten rättning där - Anna har aldrig samarbetat med Marie Fredriksson och Per Gessle; hon har spelat in låtar som de varit med och skrivit. Gessle-låten "Namn & Nummer" hade redan The Pinks spelat in innan Anna gjorde en cover och "Det finns mycket man inte känner till" hamnade till slut på Maries egen solo-platta. Tvivlar på att Fredriksson eller Gessle ens var i studion när vår Tunna spelade in låtarna.

Bara för skojs skull så kan vi väl jämföra Anna och Maries versioner av "Det finns mycket man inte känner till"?

Annas: https://www.youtube.com/watch?v=HRa5_c6s8Js

Maries: https://www.youtube.com/watch?v=vqFSiYZv0Ag

Det visar verkligen att Anna är en sångerska i världsklass!
Senast redigerad av moralhora 2020-08-01 kl. 14:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in