Citat:
Ursprungligen postat av
pluttman
Att Sigtuna kommun kan acceptera att hon kallar sig ambassadör är för mig en gåta .
En som håller på o skriker kuk fitta knulla onanera med mera.
Undrar om de vet hurdan hon är egentligen.
Jag kollade in del 1 och 2 av hennes live under dagen. Trean tar jag under kvällen.
Faktum är att Anna börjar påminna om den där monologen Stefan Sauk körde i TV för flera år sedan, den där sura gubben som sa "det är mycket nu, djävligt mycket".
I första avsnittet inleder Anna lugnt och diskuterar om sitt hår med sina mest trogna anhängare. Sedan är det någon som "råkar" nämna den turkosa blusen och då, precis som i en häftig hårdrockslåt som börjar lugnt med akustisk gitarr och sedan WHAM, tung-gung så exploderar Anna, BAM BAM BAM och resten av föreställningen blir ett konstant tjatande om alla troll och hur de mobbar henne.
Det verkar finnas en otroligt undertryckt ilska i Anna som hela tiden hotar att bryta ut. Under båda dessa live-videos så sopar hon bara kort undan alla vänliga kommentarer som hennes hängivna följare kommer med för att istället fokusera på de som kommer upp med spydiga kommentarer eller bara råkar ställa fel fråga och då komma med långa, ilskna utläggningar om troll och allt möjligt.
Vore Anna minsta smart så skulle hon bara gå förbi de kommentarer som retar henne, blockera de som skriver och lägga all energi på de som hon finner trevliga. Men det klarar hon inte.
Att hon dessutom måste försvara det sonen gjort är rent osmakligt. Här borde hon bara hålla käften, släppa eventuella kommentarer om detta och gå vidare med något annat.
När hon sedan hotar Roberto ifall han skulle lämna henne förklarar väl varför Roberto är så nedtryckt som han är. han vågar bara inte opponera sig mot husets härskarinna utan gör allt för att försöka hålla henne på någorlunda gott humör. Samma med resten av familjen förmodar jag.
När hon sedan sitter och skriker om kuk, knulla, fitta och att de kvinnor som hon anser sig mobbad av har fått för lite kuk så liknar hon mer en gammal fyllkärring som bodde i närheten av en f.d. flickvän jag hade än den världsartist som hon låtsas vara.
Lite komiskt blev det ändå då jag satt på jobbet och kollade Video 2 i dessa lugna "Corona-tider" och fick ett skrattanfall då någon skrev frågan: "Har din man en mustig drängkuk?"
Inte särskilt snällt egentligen men jag med min sjuka humor exploderade av skratt!
Kollegorna började undra vad som hade hänt och så blev det samling vid min dator där fem personer bakom mig undrar. "Vad gör Anna nu när hon ser detta?" "Vad händer nu". Precis som rena actionfilmen. När sedan en viss "bojolio" kom in med några inte alltför snälla frågor så blev det riktig fart på föreställningen. På så vis blev det lite spänning och underhållning under en långtråkig dag med inte så mycket jobb.
Men jag tycker väl ändå att Anna borde ägna sig åt något annat än att sitta framför telefonen i flera timmar och bara vara ilsken.