2020-04-23, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annafluktaren
Som husägare och boende i Stockholm kan jag berätta att familjen inte är särskilt belånad. Runt 700 000 skrev ni. Med tanke på att huset kan belånas upp till 85 % av värdet har de i runda slängar 3,5 milj kvar att belåna det för. Dock kan Robertos inkomst sätta stopp. Årsinkomsten x 4,5 brukar banken ha som övre gräns. Tjänar han 40 000 i månaden ligger maxgränsen runt 2,1 milj om bara hans inkomst räknas. Så familjen har minst 1,5 milj till att plocka ut innan det är stopp på köpfesten.

Inkomsten ska även räcka till hela familjens övriga utgifter, mat osv. Det tar banken med i beräkningen
Citera
2020-04-24, 01:16
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Anna Book är på omslaget till senaste Hänt i veckan som kom ut idag. En bild på en solbränd Book med stora bröst. Bra gener och mycket sex Anm Book hyllas försin släta hy lyder texten. Vem hyllar hennes släta hy?

https://www.prenumerera.se/tidningar/hant-i-veckan

Anna tigger väl en gratistidning från Hänt så att hon får ytterligare några bilder till sin klippbok
Citera
2020-04-24, 01:23
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Tidigare pratades det om att Anna och mattföretaget hade en 50/50 deal. Om jag fattade det hela rätt skulle hon då alltså betala halva priset för mattan.

Mattföretaget säger nu att Anna blivit erbjuden 30% rabatt. På 47.000 kronor. Detta erbjudande kom dock först när skulden gick till inkasso. De kände kanske att det var bättre att få något för mattan än ingenting?

Nu säger Anna att dealen var att hon skulle få mattan och monteringen gratis. Mot marknadsföring. Det är alltså hon som är offret här.

När nu domen fallit fick Anna alltså betala 30.000 plus rättegångskostnader (jag har ingen aning hur mycket såna brukar vara?) Plötsligt är Anna "supernöjd" med utfallet. Hur kan hon vara det om hon verkligen skulle fått mattorna gratis? Dessutom blir det ju ungefär 30% rabatt ändå, som hon inte var nöjd med.

En advokat inser naturligtvis att det inte går att vinna ett mål där det inte finns något skrivet avtal. Så vad är mest troligt? Att Anna gått till mattaffären och sagt "om jag får mattan gratis så skriver jag om er på min blogg" eller att Anna köpt mattan och sedan inte haft några pengar att betala med och när räkningen gått till inkasso ringt dem och föreslagit att hon kan göra reklam för dem om de stryker skulden, varvid de antagligen har sagt att du kan få 30% och Anna vägrat betala?

Jag undrar också hur mycket en reklamplats på en blogg kan kosta? Jag förstår ju att fler följare genererar högre annonskostnader. Hur många följare har Anna egentligen? Kvar? kanske man ska lägga till? eftersom hon skjuter skarpt i kommentatorsfältet numera. Är det rimligt för Anna att värdera ett omdöme i bloggen till 47.000 kronor?

Jag tänker även att om man gör en affär i den storleksordningen, att det är rimligt för både säljare och köpare att skriva ett avtal. Anna måste ju betala skatt på detta och mattföretaget borde väl då få dra av summan som reklamkostnad? Det är väl själva grundtanken?

Anna lyckas manipulativt flytta fokus till sig själv som vanligt. Det spelar ingen roll om dottern stulit kronjuvelerna och hon själv köpt en Ferrari hon inte tänker betala, det är i slutändan synd om henne. Ferrari ska vara jäkligt tacksamma att hon valt att köra runt i deras bil.

I inlagan till rätten säger Anna att hon får 24000 för inlägg på IG och att hon tydligt klargjort för matthandlaren att hon inte hade möjligheter att betala för mattorna.
Dvs Anna har inga pengar.
Möjligtvis tänkte hon betala med tonfisk som hon sa i detta Youtube klipp
https://nyheter24.se/noje/kandissver...tt-tappa-hakan

I klippet syns det tydligt att Anna under sommaren 2017, innan Biggest Looser finalen fått insprutat botox i panna, mellan ögonbryn och kråksparkarna på sidan av ögorna är borta.
Anna är ju rätt duktig på att ljuga..då hon påstår att hon börjat med botox långt senare..
Men hon fick väl botoxsprutor medan hon var nedsövd av tandläkaren och har väl ingen aaaaning om varför hon gick från slät till rynkig på 10 minuter efter att ha varit hos en tandläkare som även ger botox behandling..

Antar att de tog pant på huset för att betala mattorna som det har skrivits förut på FB.
De lär ju belåna huset så långt det går till livsnödvändiga inköp som löshår, nagelförlängning, doftljus och annat som behövs för att Anna ska överleva sitt torftiga liv.
Senast redigerad av cece123 2020-04-24 kl. 01:38.
Citera
2020-04-24, 04:35
Medlem
Nu håller dom på med att smälla upp en Atterfallare, vad koster det, och hantverkare är inte billigt.
Citera
2020-04-24, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Det är intressant. Innan familjen flyttade till Märsta bodde de i en lägenhet i Solna. Jag utgår ifrån att det var en bostadsrätt, men har ingen aning. Men de måste ju ha fått väldigt bra betalt för den i så fall.
Går man till banken och är ett par som tjänar lite mer än medelinkomsten kan man få låna ungefär tre miljoner. Förutsatt att man har fast anställning och inga betalningsanmärkningar. Då får man inte långa någonting. Dessutom ska man slanta upp 15% av lånesumman kontant.
Har heller ingen aning om vad villan kostade. Eftersom de bott länge i Solna skulle jag tippa att de i bästa fall fått en miljon i vinst (om de inte pantsatt bostadsrätten också, vilket inte är någon omöjlighet).
Anna har ju inget jobb och med tanke på hennes cv kan vi ju nästan förutsätta att hon har betalningsanmärkningar. Så hon får inga lån. Om hennes man tjänar hyfsat kan han ensam få låna kanske två millar.Då kanske vinsten från bostadsrätten räckte till kontantinsatsen? Kan de ha fått villan för två millar?

Dom hade ju bott i lägenheten i Solna i nästan 20 år om jag minns rätt, och den såldes för typ 6.5 mille. Så om de inte hade belånat den under tiden de bodde där gjorde dom nog en bra vinst.
Citera
2020-04-24, 07:04
Medlem
cece123s avatar
Riktigt snuskigt beteende...

Anna försökte blåsa ett företag 2006, det slutade med att hon förlorade och fick betala rättegångskostnader.Fy fan så fult av henne.

Företagaren säger så här...

Citat:
Vi har jobbat med Sveriges artistelit och jag har aldrig varit med om något liknande, säger Peter Åström.

En åsikt som han f ö r m o d l i g e n delar med ett antal andra personer i Sverige..

https://www.st.nu/artikel/anna-book-...etag-i-konkurs

https://www.st.nu/artikel/anna-book-...dsvallsforetag
Senast redigerad av cece123 2020-04-24 kl. 07:17.
Citera
2020-04-24, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Men i julas pantbrev på 420 tkr ! Då var det ju renoverat och klart .

Skulle gissa på att det är för Attefallshuset de bygger.
Citera
2020-04-24, 07:09
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteAlltid
Skulle gissa på att det är för Attefallshuset de bygger.

Så dyra brukar de inte vara, såvida inte ska bygga tre stycken åt barnen.
De kommer väl aldrig att flytta hemifrån..på riktigt iaf.
Senast redigerad av cece123 2020-04-24 kl. 07:14.
Citera
2020-04-24, 07:19
Medlem
Hon lägger alltså in heltäckningsmattor i huset för närmare 50 000kr som hon enligt egen uppgift inte kan betala för. Mycket märkligt beteende. Hon uppger att hon berättat för företaget att hon inte kan betala innan de la in mattorna. Hur stor är sannolikheten att ett företag utför ett så dyrt arbete åt någon som uppger att man inte kommer kunna betala för arbetet?

Hon hävdar i artikeln i Aftonbladet att företaget saknar ryggrad. Tvärtom visar väl företaget på ryggrad eftersom de faktiskt tar strid och får henne att betala. Tycker det är ett bedrövligt beteende att göra så mot en småföretagare. Att dessutom svartmåla företaget när det är hon som gjort bort sig är pinsamt.

Att de tvingas ta ut 30 000kr i lån på huset för att betala för mattorna visar att de helt saknar likvida medel och en buffert för oförutsedda händelser. Annas uppgift till Aftonbladet att hon fortfarande har pengar kvar på banken efter detta stämmer alltså inte.
Citera
2020-04-24, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123

Beror nog på vilken standard de valt. Ett vinterbonat Attefallshus med kök och badrum i där de ska koppla in vatten och ansluta avlopp så kan det nog mycket väl hamna på den kostnaden.
Citera
2020-04-24, 07:36
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteAlltid
Beror nog på vilken standard de valt. Ett vinterbonat Attefallshus med kök och badrum i där de ska koppla in vatten och ansluta avlopp så kan det nog mycket väl hamna på den kostnaden.

Nyckelfärdiga hus med allt inkluderat, kostar ibland mer än än 420 000 kr.
Anna har säkert planerat att få huset billigare med löften om
något, som hon inte kommer att fullfölja.
Only time will tell.
Citera
2020-04-24, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Tror också 420 000 är till attefallshuset. Designat, med inhyrda hantverkare, vatten, avlopp, pentry/kök och badrum inte ovanligt det hamnar på 500 000 upp till en miljön. Markarbete är dyrt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in