2020-04-24, 07:51
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annafluktaren
Tror också 420 000 är till attefallshuset. Designat, med inhyrda hantverkare, vatten, avlopp, pentry/kök och badrum inte ovanligt det hamnar på 500 000 upp till en miljön. Markarbete är dyrt.

Anna sitter väl och smider planer på hur hon ska kunna få folk att jobba gratis för henne
och ge henne superrabatter som bara hon känner till.Hon ska naturligtvis inte ha det simplaste Attefallshuset, såklart.
Citera
2020-04-24, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Riktigt snuskigt beteende...

Anna försökte blåsa ett företag 2006, det slutade med att hon förlorade och fick betala rättegångskostnader.Fy fan så fult av henne.

Företagaren säger så här...

En åsikt som han f ö r m o d l i g e n delar med ett antal andra personer i Sverige..

https://www.st.nu/artikel/anna-book-...etag-i-konkurs

https://www.st.nu/artikel/anna-book-...dsvallsforetag

Hahaha hon fick betala företagets rättegångskostnader också på 42 000kr
Citera
2020-04-24, 08:14
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annafluktaren
Tror också 420 000 är till attefallshuset. Designat, med inhyrda hantverkare, vatten, avlopp, pentry/kök och badrum inte ovanligt det hamnar på 500 000 upp till en miljön. Markarbete är dyrt.
Jepp, vatten och avlopp är den stora kostnaden. Gräva ner en elkabel är ingen större kostnad.
F.ö. blir det nog ingen segunda casa i år som läget ser ut just nu i Spanien. Synd då jag bor i närheten och hade tänkt ta en promenad.
Citera
2020-04-24, 08:43
Medlem
Anna har drejat , kolla kommentar o svar i ena bilden.Hon är så otrevlig

https://postimg.cc/gallery/rV7q52x
Citera
2020-04-24, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Det är intressant. Innan familjen flyttade till Märsta bodde de i en lägenhet i Solna. Jag utgår ifrån att det var en bostadsrätt, men har ingen aning. Men de måste ju ha fått väldigt bra betalt för den i så fall.
Går man till banken och är ett par som tjänar lite mer än medelinkomsten kan man få låna ungefär tre miljoner. Förutsatt att man har fast anställning och inga betalningsanmärkningar. Då får man inte långa någonting. Dessutom ska man slanta upp 15% av lånesumman kontant.
Har heller ingen aning om vad villan kostade. Eftersom de bott länge i Solna skulle jag tippa att de i bästa fall fått en miljon i vinst (om de inte pantsatt bostadsrätten också, vilket inte är någon omöjlighet).
Anna har ju inget jobb och med tanke på hennes cv kan vi ju nästan förutsätta att hon har betalningsanmärkningar. Så hon får inga lån. Om hennes man tjänar hyfsat kan han ensam få låna kanske två millar.Då kanske vinsten från bostadsrätten räckte till kontantinsatsen? Kan de ha fått villan för två millar?

Lägenheten i Solna var en bostadsrätt, det ryktas om att den ägdes av Robertos pappa och i så fall fick dom ju ingen vinst alls såvida han inte gav dom pengarna. Som du säger har Anna betalningsanmärkningar, så hon kan överhuvudtaget inte få ett lån förutom i så fall från oseriösa långivare till skyhöga ränta.

Villan kostade strax under 5 miljoner, så vart dom fått pengar att köpa den för är ett mysterium...
Citera
2020-04-24, 09:31
Medlem
nickomyras avatar
De måste ha fått vinsten fr lägenheten. Och det blev en rejäl vinst .
Så tror de i princip har cashat in när de köpte huset . Och huset står bara på Roberto som ägare .
Citera
2020-04-24, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostubaf.A.Rapp
Ny här som aktiv medlem. Dock följt denna tråd i åratal. Har även alltid haft en kärlek till offentliga dokument så jag passade snabbt på att anskaffa mig lite ny lektyr nu när jag såg att Anna nått en förlikning med mattentreprenören i tingsrätten. Begärde ut samtliga aktbilagor av intresse rörande detta. Håll till godo: https://forumfiles.com/D8W183sdoe/TR_T_8181-9_zip

Tack! Nu är jag inte jurist men har svårt att tro att Anna skulle ha kunnat vinna det här fallet när mattförsäljare har både skriftligt bevisning samt flertalet vittnen som stödjer hans version.

Sen slår det mig hur otroligt oseriös Anna är med sina affärer.

1. Hon emot saker för nästan 50 000 kr utan att ha ett skriftligt avtal på sin motprestation.
2. Hon tar emot orderbekräftelse där det tydligt framgår att hon fått 30% rabatt, inte för att hon ska göra PR utan för att affären ibland gör så vid större köp.
3. Hon låter mattorna levereras och läggas in trots att dom ska ha bestämt hur den påstådda PR skulle ha skett.
4. När fakturan mailas så har Anna missat den pga att den påståtts hamna i en skräpkorg. Och dessutom har hon faktiskt sagt till butiken att hon inte använder sin mail så ofta.
5. Först i juni när fakturan gått till inkasso börjar hon smsa med anställda i företaget om att detta inte var vad dom kommit överens om. Som jag förstått det förföll fakturan redan i april, så att företaget väntat till juni med att skicka till inkasso är schysst bara det.

Sen påstår hon att hon tar 24 000 kr för ett reklaminlägg på insta. Vilket inte känns så trovärdigt.
Citera
2020-04-24, 09:43
Medlem
Skottihuvets avatar
Den ekonomiska situationen runt försäljning av bostadsrätten i Solna, vinst och reaskatt på den samt finansiering av husköpet har diskuterats och utretts tidigare i tråden.

Det är inte upplyftande att behöva läsa om samma spekulationer ang detta en gång till...
Citera
2020-04-24, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
Anna har drejat , kolla kommentar o svar i ena bilden.Hon är så otrevlig

https://postimg.cc/gallery/rV7q52x

Jag fattade dock inte den frågan, vem är det hon blåst på en miljon?
Citera
2020-04-24, 09:49
Medlem
Kan det vara så att anledning till att Anna lever så över sina medel är att hon redan är (eller i alla fall var) hos Kronofogden samt har betalningsanmärkningar. Att hon tänker att det ändå inte får några konsekvenser om hon struntar i att betala saker, för hennes ekonomi ändå redan är körd?
Citera
2020-04-24, 10:04
Citat:
Ursprungligen postat av glas.nyckel
Kan det vara så att anledning till att Anna lever så över sina medel är att hon redan är (eller i alla fall var) hos Kronofogden samt har betalningsanmärkningar. Att hon tänker att det ändå inte får några konsekvenser om hon struntar i att betala saker, för hennes ekonomi ändå redan är körd?
När jag kollade för ett år sedan hade hon inga skulder hos kronofogden. En anmärkning ligger kvar i tre år så såvida hon inte hamnat hos fogden sedan dess så har hon inget. Har dock inte kollat hur länge hennes anmärkningar låg/ligger.

Hon lever över sina tillgångar för att hon anser sig vara värd det. Hon är ju för tusan en av våra mest kända artister och har varit aktiv i 30-40 år som artist och då förtjänar man ju det bästa .*ironi*
Citera
2020-04-24, 10:08
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
När jag kollade för ett år sedan hade hon inga skulder hos kronofogden. En anmärkning ligger kvar i tre år så såvida hon inte hamnat hos fogden sedan dess så har hon inget. Har dock inte kollat hur länge hennes anmärkningar låg/ligger.

Hon lever över sina tillgångar för att hon anser sig vara värd det. Hon är ju för tusan en av våra mest kända artister och har varit aktiv i 30-40 år som artist och då förtjänar man ju det bästa .*ironi*

Tror att hon tröstshoppar och lindar in sig i en kokong av skönhetsbehandlingar för
att boosta sitt taskiga självförtroende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in