Citat:
Ursprungligen postat av
Ostubaf.A.Rapp
Ny här som aktiv medlem. Dock följt denna tråd i åratal. Har även alltid haft en kärlek till offentliga dokument så jag passade snabbt på att anskaffa mig lite ny lektyr nu när jag såg att Anna nått en förlikning med mattentreprenören i tingsrätten. Begärde ut samtliga aktbilagor av intresse rörande detta. Håll till godo:
https://forumfiles.com/D8W183sdoe/TR_T_8181-9_zip
Tack! Nu är jag inte jurist men har svårt att tro att Anna skulle ha kunnat vinna det här fallet när mattförsäljare har både skriftligt bevisning samt flertalet vittnen som stödjer hans version.
Sen slår det mig hur otroligt oseriös Anna är med sina affärer.
1. Hon emot saker för nästan 50 000 kr utan att ha ett skriftligt avtal på sin motprestation.
2. Hon tar emot orderbekräftelse där det tydligt framgår att hon fått 30% rabatt, inte för att hon ska göra PR utan för att affären ibland gör så vid större köp.
3. Hon låter mattorna levereras och läggas in trots att dom ska ha bestämt hur den påstådda PR skulle ha skett.
4. När fakturan mailas så har Anna missat den pga att den påståtts hamna i en skräpkorg. Och dessutom har hon faktiskt sagt till butiken att hon inte använder sin mail så ofta.
5. Först i juni när fakturan gått till inkasso börjar hon smsa med anställda i företaget om att detta inte var vad dom kommit överens om. Som jag förstått det förföll fakturan redan i april, så att företaget väntat till juni med att skicka till inkasso är schysst bara det.
Sen påstår hon att hon tar 24 000 kr för ett reklaminlägg på insta. Vilket inte känns så trovärdigt.