Undrar hur länge ruggugglegänget står ut med Tunnan? Käften kommer att gå som en symaskin om Hall of fame. Drömmen vore Anna på skidor i backen att det blir en vurpa och katastrof är självskrivet.
Sedan när är Anna med i ett "tjejgäng"? Ska vi gissa på att det är någon snäppet högre upp i näringskedjan som fått en sponsresa och tänker att Anna ändå var med i mello och nu får vara med och leka på sponshelgen? Typ Zybejde?
Valda citat ur Annas gråtintervju..;
"men sedan är det så mycket runtomkring som tar så mycket energi att jag blev väldigt dränerad"
- Vilket är sant. En våldtäktspojk till son och en tjuvaktig dotter kan ta mycket energi. Jag kan förstå det. På riktigt.
"hon var rädd för att förlora sin plats i offentligheten."
- Också sant. Ständigt sant. Varenda minut är det sant.
"Ska jag jobba och tjäna en massa pengar och vara med bara för att man är rädd för att tappa sin plats? Eller ska jag kliva av och säga att jag är rädd om mitt liv och vill känna efter vad som är viktigt?"
- Vad kan man säga? Hur lång tid var hennes sociala medier nere? Två veckor? Så där har vi svaret på vad som var viktigt.
"hon klev av den hektiska karusellen av kändisskap."
- Det var knappast kändisskapet som var den hektiska karusellen.
”varför uppdaterar jag, är det för min skull eller för alla andras”. Och när jag insåg att jag gjorde det för alla andra så kände jag att ”nej, det är fel”. Du ska instagramma för att du vill och tycker att det är kul, inte för att det förväntas av dig. Jag rekommenderar alla att stänga av, säger Anna Book."
- Kändisar brukar annars tycka att det är viktigt att uppdatera sina fans. Det är liksom själva poängen med att vara en kändis. Ja, om man nu inte är en konstnär som låter sitt uttryck tala via sin musik eller konst.
"Förödande för ekonomin men fantastiskt för själen. Det är tur att man ändå har varit lite sparsam och att man lärt sig av sina tidigare misstag, säger sångerskan."
- Klassisk projicering. Den enda som undrar om hennes ekonomi är hon själv. Därför låter hon meddela att hon har lite stulet guld i byrålådan kvar att sälja. Men för ett halvår sedan stod hon på en loppis i Solna och sålde av farmors gamla porslin och flickornas barnkläder...
"I dag bor hon och älskade maken Roberto Toledano, 51, i Sigtuna norr om Stockholm och Anna Book syns knapp på premiärer längre."
- I Märsta, kära journalist, i Märsta... och det var väl kanske en månad sedan jag sist såg en bild från en filmpremiär Anna var på.
"Jag har boat in mig där och acklimatiserat mig till livet på landet och bara gått in i mig själv. Det kan ju låta banalt men jag tröttnade lite på ankdammen, säger Anna Book."
- Det kan låta banalt... om man ställer upp som kuttersmycke i mello ett par månader senare...
"Det har varit 18 härliga månader där jag bara har fått tänka på mig själv."
- 18 härliga månader av vad? Arbetslöshet? Dömda barn? Men visst, det är klart att hon njuter av att tänka på sig själv. Det har hon väl gjort hela livet.
Ingen måtta på filter. Fattar hon ingenting. Vi såg ju henne på TV i lördags. Då såg hon betydligt äldre ut än 12 år.
Ja normala människor hade gett upp allt med filter och tramsande i medierna men inte hon. Fattar inte människan att det hela drar ett löjets skimmer över henne?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!