2020-01-10, 15:18
Medlem
Boopidoos avatar
Enligt uppgift i Felicias tråd är rättegångsdatum bestämt till 27 feb.
Nu är det alltså dax för Märstamorsan att ”go public” och stötta Lazy F på plats.
Citera
2020-01-10, 19:12
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerPersonen
Medan det arbetande och skattebetalande Sverige tvingar sig upp i ottan för att ta sig till jobbet i den bistra och mörka januarimorgonen ligger Märstamorsan och snarkar gott. Vid nio börjar hon så vakna till, stiger upp, tar sig en café con leche och bäddar rent i en säng. Sedan är det horisontalläge framför repriserna på femman till tolv då en Foodorapizza inmundigas. Därefter en tur till soptunnan. Det blir en promenad ner för backen på en mil som tar 30 sek. Några instagraminlägg. Vid tre tittar hon till Felicia som inte stigit upp riktigt än. Märstamorsan bestämmer sig då för att själv ta en tupplur.

Vid fem åker hon till Märsta centrum men glömmer handla mat. När Roberto kommer hem från sitt tolvtimmarspass vid sju bryter hon ihop för att hon inte känt sig inspirerad att laga middag. Istället beställs pizza igen. Roberto frågar om hon inte ska göra en ny låt med tvillingarna, men världsstjärnan förklarar att hon inte bara vill göra musik för sakens skull utan det måste kännas rätt. Dessutom är Christer Björkman skyldig henne en plats i mello. Bingolotto gör hon inte för det känns inte fint! Sonen ringer och säger godnatt från den öppna anstalten. Sen blir det ”Wahlgrens värld” följt av ett nytt psykbryt över hur orättvist livet är för gamla åttiotalsstjärnor med tröst av Halmpyntet. Vid två har Märstamorsan äntligen somnat och Roberto får rekordlånga fyra timmars sömn innan det är dags att stiga upp igen.

Endast den mest avancerade psykologiska expertis skulle idag kunna korrigera det som gick väldigt fel i Tunnamammas och Tunnas relation på 1970-talet.

Hahah skrattade så jag grät, mycket bra skildring av Annas hårda vardag
Citera
2020-01-10, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Vad menade hon med Uggla uttalandet då? Att han äcklat sig på henne eller? Och Persbrandt, upplys mig gärna?

Ja, jag tror det(om Uggla.). Men endast Anna Book vet och nu kan ingen fråga henne om hon nu stängt för kommentarer.

Med Persbrandt så var det så att när Anna förmodligen knarkade, för att vinna Biggest loser, så blev hon översexuell. Det konstiga var att hennes make verkade glad åt det och verkade inte alls skämmas över att frugan berättade om sex på toaletten på Ica Maxi och att de idkade samlag en massa gånger per dygn och allt vad det var. Men dessutom så drömde Anna Book om Persbrandt: https://www.aftonbladet.se/nojesblad...es-tre-frikort

Det framkom nog aldrig vem som var makens frikort.

Tillägg: Hmm... Om jag hade läst artikeln jag länkade till, så hade jag ju kunnat läsa vem som var Robertos, enligt Anna Book tråkiga, frikort.

Jag tittade även igenom bilderna som hör till artikeln och hu vad läskig Anna Book såg ut... Det hade jag förträngt.
Senast redigerad av Ruskette 2020-01-10 kl. 20:44.
Citera
2020-01-10, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Det beror helt och hållet på VEM som bakar brödet. Hade F bakat brödet då så hade Anna sprungit runt i cirklar av glädje oavsett dieter. F är favoritdottern medan V inte är lika populär verkar det som. Hon är mer som ett bihang. Tror det har att göra med att V verkar vara duktigare i skolan än både F och Anna tillsammans i kvadrat vilket skapar konflikter. Ibland får jag intrycket av att V är mobbad av både Anna och F pga detta.

Ja, det är skrämmande och sorgligt. Jag har fått för mig att FAST Anna Book då försvarade sin son då han gjort sig skyldig till sexbrott och klankade ned på stackars trettonåriga tjejen(offret.) så har hon ett favoritbarn och det är Felicia. Att hon nog är smått förvirrad över vad hon ska med de andra barnen till, men det är min egen spekulation.
Citera
2020-01-10, 20:51
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Enligt uppgift i Felicias tråd är rättegångsdatum bestämt till 27 feb.
Nu är det alltså dax för Märstamorsan att ”go public” och stötta Lazy F på plats.
Bra! Jag hoppas verkligen på en kännbar fällande dom, men hon lär väl inkomma med massa intyg om att vid tillfället var psykiskt instabil och rätten lär väl i vanlig ordning gå på lögnerna. Undrar om Mamma-Tunna kommer närvara.
Citera
2020-01-11, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Bra! Jag hoppas verkligen på en kännbar fällande dom, men hon lär väl inkomma med massa intyg om att vid tillfället var psykiskt instabil och rätten lär väl i vanlig ordning gå på lögnerna. Undrar om Mamma-Tunna kommer närvara.

Självklart kommer mamma Tunna vara där och grina och bedyra att hon är oskyldig
Citera
2020-01-11, 09:19
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bettybobs
Självklart kommer mamma Tunna vara där och grina och bedyra att hon är oskyldig
Skulle inte förvåna mig om Tunnan ställer till med en scen. Kanske blir domstolstrotts.
Citera
2020-01-11, 11:25
Medlem
MongoHasses avatar
Har inte kommenterat i tråden ännu men läser den med stor glädje. Förmodligen Flashbacks bästa tråd...
Jag har en önskan att någon tv-kanal ska göra en realityserie med familjen Book-Toledano. Nu har ju tom Public Service släppt sin egen med Billgrens. Den som gör en med familjen B-T kommer garanterat att få tittarrekord. Det blir den bästa, kanske tom bättre än "den rätte för Rosing" som Kanal 5 hade för många år sedan, vilken var helt enormt bra!

Väntar och hoppas att få se dem leva ut sina liv och lustar i rutan snart...
Citera
2020-01-11, 12:33
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MongoHasse
Har inte kommenterat i tråden ännu men läser den med stor glädje. Förmodligen Flashbacks bästa tråd...
Jag har en önskan att någon tv-kanal ska göra en realityserie med familjen Book-Toledano. Nu har ju tom Public Service släppt sin egen med Billgrens. Den som gör en med familjen B-T kommer garanterat att få tittarrekord. Det blir den bästa, kanske tom bättre än "den rätte för Rosing" som Kanal 5 hade för många år sedan, vilken var helt enormt bra!

Väntar och hoppas att få se dem leva ut sina liv och lustar i rutan snart...
Ja, jag och många med dig och mig tror att det skulle kunna bli en succé. Det skulle bli väldigt likt serien "Våra värsta år" som gick i slutet på 80 och början på 90 talet. Tunnans lynnighet skulle verkligen bidra till programmets komik och förvecklingar.

Problemet kan nog vara att få eller inget produktionsbolag vill ha med Tunnan och anhang att göra, hon lär ju vara känd som omöjlig att arbeta med. Men det skulle nog kunna bli ett gott och mycket välbehövligt ekonomiskt tillskott till StolleTANDos kassa.
Citera
2020-01-11, 12:44
Medlem
MongoHasses avatar
Citat:
Ja, jag och många med dig och mig tror att det skulle kunna bli en succé. Det skulle bli väldigt likt serien "Våra värsta år" som gick i slutet på 80 och början på 90 talet. Tunnans lynnighet skulle verkligen bidra till programmets komik och förvecklingar.

Problemet kan nog vara att få eller inget produktionsbolag vill ha med Tunnan och anhang att göra, hon lär ju vara känd som omöjlig att arbeta med. Men det skulle nog kunna bli ett gott och mycket välbehövligt ekonomiskt tillskott till StolleTANDos kassa.

Visst skulle det bli en succé! Blir den någotsånär lik "våra värsta år" blir den otroligt sevärd. På ett sätt så tycker jag nog att Roberto har vissa likheter med Al Bundy. Frisyren?

Man får ju hoppas att Kanal 5 tar sitt ansvar precis som när de producerade och visade "den rätta för Rosing"...
Citera
2020-01-11, 13:11
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MongoHasse
Visst skulle det bli en succé! Blir den någotsånär lik "våra värsta år" blir den otroligt sevärd. På ett sätt så tycker jag nog att Roberto har vissa likheter med Al Bundy. Frisyren?

Man får ju hoppas att Kanal 5 tar sitt ansvar precis som när de producerade och visade "den rätta för Rosing"...
Nog mer likheter än så, han är ju familjeförsörjaren, Tunnan drar ju inte in några pengar, och gör hon det så tror nog jag att de inte kommer familjen i övrigt tillgodo i särskilt stor omfattning. Han jobbar/har jobbat dubbelt i långa perioder. Husköpet är säkert ett förskott på arvet från svärfar. Kan omöjligt fatta att Roberto är kvar med Tunnan. Bra att svärfar (och Roberto?) sett till att yngsta dottern går i skola i Spanien och kommer från de övrig kriminella element i familjen.
Citera
2020-01-11, 15:49
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Nog mer likheter än så, han är ju familjeförsörjaren, Tunnan drar ju inte in några pengar, och gör hon det så tror nog jag att de inte kommer familjen i övrigt tillgodo i särskilt stor omfattning. Han jobbar/har jobbat dubbelt i långa perioder. Husköpet är säkert ett förskott på arvet från svärfar. Kan omöjligt fatta att Roberto är kvar med Tunnan. Bra att svärfar (och Roberto?) sett till att yngsta dottern går i skola i Spanien och kommer från de övrig kriminella element i familjen.

Apropå kriminella element: har deras grabb jobb eller vad gör han?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in