2019-11-07, 05:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PinkLacey
Är inte jättesvårt att få lönsamhet på en sådan verksamhet. De flesta kör eget, väldigt få är anställda av salongerna.

Jo, nagelsalonger har det tufft att gå runt ekonomiskt. Därför man i princip uteslutande ser billig asiastisk arbetskraft, men löner lååååångt under 50:-/timmen och mestadels svart!

Att tunnan skulle lyckas få lönsamhet i en sådan salong är lika troligt som att hon vinner Nobelpriset.
Citera
2019-11-07, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internethuliganen
Och för och fixa naglarna så måste du ta av dina guldringar som jag lägger i ett smyckebad då
dem kan påverkas av nagel kemikalierna... Men hoppsan, är du säker på att det inte är samma ring som du tog av det måste vara någon annan kund som råkat glömma den falska guldringen som du fick av misstag.???

Kunder behöver ta av sig värdefulla smycken i Tunnans närvaro. I en salong där säkert Lazy F skulle befinna sig.

Till alla kunder skulle jag råda; håll HÅRT i värdesakerna!
Citera
2019-11-07, 05:58
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Kan farligheten på akrylat mm jämföras med tex lacknafta?
Nej, lacknafta kan nästan liknas vid saft i jämförelse. Arbetsmiljöverket har synpunkter.
Finns att läsa lite bl a här
https://www.arbetsmiljoupplysningen....r-hardplaster/
https://www.av.se/arbetsmiljoarbete-...-foreskrifter/

Har svårt att tro att Anna tar till sig av någon information om risker. Om hon ger sig på fransförlängning kommer det förr eller senare hända att hon "råkar" droppa något i någons öga.
Citera
2019-11-07, 06:22
Medlem
TPLs avatar
Hudterapeuter brukar hyra in någon som kan injicera botox. Jag tror Anna fixar det själv billigt och bra (och troligen svart). Har hon tänkt på allt i pappersväg för att starta sin nagelfixarsalong?
Citera
2019-11-07, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Hudterapeuter brukar hyra in någon som kan injicera botox. Jag tror Anna fixar det själv billigt och bra (och troligen svart). Har hon tänkt på allt i pappersväg för att starta sin nagelfixarsalong?

Ny lag på G som gör att injektioner enbart får ges av utbildad vårdpersonal. Dyra att ha sådana anställda.

Givetvis kommer Tunnan aldrig klara att driva en salong, oavsett art. Hon är för lat för att ha ett vanligt jobb.
Citera
2019-11-07, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Dysfunktionell familj absolut, men när det kommer till just Felicia tror jag att både hon och Anna levt i någon naiv drömvärld där de trott att Annas kändisskap skulle göra Felicia känd så att hon skulle kunna livnära sig på det. Det var ju en period när Felicia skulle visas upp överallt och vara med i olika tv-program. Mamma Book har väl sett hur "enkelt" det varit för Wahlgrens, Parneviks och alla andra kändisfamiljer att slussa ut sina barn i rampljuset och vips, få egna karriärer.

Tutar man i sina barn att de är kändisbarn och förmer än andra så vill de såklart inte söka lågstatusyrken och börja nerifrån och jobba sig uppåt.

Det, och att barnen uppenbarligen vuxit upp utan moralisk kompass, tror jag är anledningarna till att det gått käpprätt snett.

Lazy F hade skrivit det tidigare i sin presentation om sig själv på bloggen minns inte riktigt vad det stod men ungefär " kändisbarn" var delvis plagerat från Biancas inledning på hennes blogg, dumt att jag inte tog bild på det för detta var så patetiskt!
Citera
2019-11-07, 07:38
Medlem
här är kommentaren om att anna vill bli märsta-nagelfixare, dock fanns den inte på bloggen om anna book utan på löwengrips , jag sökte på upp som en sol och hittade den

https://postimg.cc/67z7TdGL
Citera
2019-11-07, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PinkLacey
Herregud, vad lever ni i för värld? Och har ni någonsin stött på en kvinna? Det finns massa med äldre kvinnor som fixar sina naglar. Kan garantera att de mesta av damerna som hejade på Anna på Instagram fixar naglarna. Finns massa damer som är exakt som Anna (som själv är en tant) i stil och går och gör fula blingade naglar.

Hur garanterar du det?
Citera
2019-11-07, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
här är kommentaren om att anna vill bli märsta-nagelfixare, dock fanns den inte på bloggen om anna book utan på löwengrips , jag sökte på upp som en sol och hittade den

https://postimg.cc/67z7TdGL

Längre ner fanns denna länk !
https://www.tallinksilja.se/hang-med-pa-party
Citera
2019-11-07, 09:40
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 60plus
Längre ner fanns denna länk !
https://www.tallinksilja.se/hang-med-pa-party
Helt ok pris faktisk när man räknar in allt inkluderat som 2 st. frukostbuffe och middagsbuffe. Jag blir lite sugen att boka. Mingla i baren och kanske Anna dyker upp
Citera
2019-11-07, 11:10
Medlem
alicewonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Helt ok pris faktisk när man räknar in allt inkluderat som 2 st. frukostbuffe och middagsbuffe. Jag blir lite sugen att boka. Mingla i baren och kanske Anna dyker upp
Jag med faktiskt! Vore kul att bara få hänga med henne och snacka lite skit! Vågar man hoppas att Roberto är med tro?
Citera
2019-11-07, 11:14
Medlem
PinkLaceys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Jo, nagelsalonger har det tufft att gå runt ekonomiskt. Därför man i princip uteslutande ser billig asiastisk arbetskraft, men löner lååååångt under 50:-/timmen och mestadels svart!

Att tunnan skulle lyckas få lönsamhet i en sådan salong är lika troligt som att hon vinner Nobelpriset.
Nu jobbar ju inte de flesta så. Många sitter på salonger där de har en eller två nageltjejer som hyr in sig hos salongen.
Eller så kör man hemifrån.
De stora salongerna med massa asiatiska nageltjejer är en helt annan sak. Och tro mig, vill man ha hyfsade naglar går man inte till en sån salong.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in