2019-11-08, 16:51
Medlem
Jag förstår inte riktigt uttrycket " Det känns inte fint " Säger man så? Det var en fin stund funkar ju men använder man ordet som Booken gör???
Citera
2019-11-08, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tonkines
Jag förstår inte riktigt uttrycket " Det känns inte fint " Säger man så? Det var en fin stund funkar ju men använder man ordet som Booken gör???

Hon försöker sig på ett uttryck som hon tror att överklassfolket använder sig av...inte fiiint.
(prova att säga det med indragen underläpp och med ett liiitet överbett med tänderna)...Låter lika fjolligt som det ser ut. (Jmf med samma metod att säga "Liilla smuts")...
Citera
2019-11-08, 17:42
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:

Nä, man får ju intrycket att hon menar att sociala medier inte är fina nog att använda utifrån ett snobbigt perspektiv.
Hade hon däremot sagt att det i dessa klimartsmarta tider inte är så bra att sitta på sociala medier i flera timmar eftersom det drar väldigt mycket energi samt tar personlig tid som behövs till att ta hand om familjen, så hade hon nog inte blivit så kritiserad och kanske rent av hyllad i medierna.
Citera
2019-11-08, 17:42
Medlem
alicewonderlands avatar
Citat:
Hon försöker nog framkalla känslan av att hon är lite finare, lite bättre än andra, och följaktligen förtjänar att hennes (eländiga) blogg och skrivandet av densamma ska vara lika fina. Hon delar så generöst med sig av sitt fina liv (och vi är otacksamma), så för henne är nog ordvalet naturligt.
Citera
2019-11-08, 17:43
Medlem
Är det kallt och eländigt här kan hon väl åka och titta till lägenheten i Spanien några dagar. Den 15/11 kan man åka för 1546kr. Överkomligt tycker jag.
Citera
2019-11-08, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bettybobs
Detta är väldigt beklagligt men sant, de fick många mail från flera olika och ingen respons. Vad är det som kan ske som gör att "man" blir exkluderad från svensk television? Eller resonerar de som så att det är inte Anna som har gjort detta utan det är hennes barn?! Dock anser jag att Anna är medskyldig i detta då något har gått jävligt fel då 2 barn av 3 är kriminella då borde det vara något i hemmet/uppfostran, eller?

Hennes underligaste fel är ju att hon inte tar avstånd från kriminalitet. Men sen kan hon själv böla för att "Arga Snickaren" gav henne en diskmaskin som inte torkar torrt. Hon kan håna folk som äter julbord på IKEA. Hon hånar sin sons trettonåriga våldtäktsoffer och i Biggest loser var hon elak mot Camilla Henemark som redan uppenbarligen hade det tufft. Att det är som att hon får vara stygg mot vem tusan hon vill , men ingen får vara vad hon UPPFATTAR SOM STYGG mot henne... För enligt sig själv så är hon ju alltid bara så korrekt, bra, underbar och perfekt och aldrig är NÅGOT hennes fel utan alltid någon annans. Hon är som vinterkräksjukan personifierad.
Citera
2019-11-08, 18:11
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Typ3
Är det kallt och eländigt här kan hon väl åka och titta till lägenheten i Spanien några dagar. Den 15/11 kan man åka för 1546kr. Överkomligt tycker jag.

En tjejhelg i Malaga med mamma och döttrar nu när det är så mörkt o regnigt här !
Senast redigerad av nickomyra 2019-11-08 kl. 18:13.
Citera
2019-11-08, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Det var inte våldtäktsoffer Anna kallad för smuts utan en random tjej i hennes kommentarer.

För övrigt håller jag med om att det är slöseri med tid att mejla tv 4 eller dylikt. Hon kommer inte bli avpolleterad för vad hennes skitungar gjort, iaf inte än.

Det påstod jag inte heller. Jag skrev att hon hånade hans offer.
Citera
2019-11-08, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anthea
Fast det är ju skillnad på program. Där det ska mysas i jultider så är den typen av uppgifter mer hemska. Det skorrar. Men jag tänker då inte göra något åt den saken. Det tycker jag är lite för mycket, men alla gör väl som de vill. Det är väl bra om något kan gå bra för Anna.
Kul att du tycker det. Själv tycker jag att hon som var tretton år när Anna Books son utsatte henne för våldtäkt och sedan hånades av Anna Book, offentligt på hennes instagram, kunde skonas och slippa se Anna Book på någon tv-kanal alls. Men mys extra du åt att det "går bra för Anna Book".
Citera
2019-11-08, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Typ3

Tveksamt. Det är ju svärfars uthyrningslägenhet och det är säkert fullt i bokningsschemat så här års. Jag menar med betalande hyresgäster.

Många som vill komma bort från regn och rusk. Los Stolledanos -Books får allt vänta till sina vanliga veckor under lågsäsong.
Citera
2019-11-08, 20:46
Medlem
Citat:

Nej, som vanligt försöker vår lilla sångfågel-författarinna låta lite mer bildad än vad hon är och det resulterar såklart i ett språkligt magplask. Som när hon envisades med att peta in ordet UTAV så fort hon fick chansen och det blev helt fel.

Jag tror att hon försöker säga, citat: "det känns inte BRA/RÄTT nu, och det är en stark känsla som jag inte kan bortse från."
Citera
2019-11-08, 20:49
Medlem
Anna gick på Danius begravning.
Då Danius var verksam i Svenska Akademien som håller på med litteratur och Anna heter ju Book, ju!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in