2019-08-24, 11:41
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av setj
Deras bostadsrätt lyckades löjliga familjen risa ner totalt att de kommer att kunna hålla ordning på en kåk är en utopi. Om några år kommer Tunnan att lipa över att hon hatar sitt hus nu är det smekmånad ett tag till.

Ett hus är bra på sommaren men är tufft att ha på vintern och det är väl därför många bara har sommarstugor medan de bor i lägenhet på vintern. Redan vid jul kommer de första tårarna att rinna pga att som tillkommer att göra och köpa för att boendet ska fungera under vintern. Jag hoppas att huset inte är fuskisolerat för då blir det problem med dyrare värmekostnader osv. En snöslunga eller åtminstone snöskyffel kan vara bra att köpa in redan nu innan alla pengarna tagit slut. Några hinkar att ha grus eller sand i är också bra att ha under vintern. Hur blev det med bilen förresten? Är den besiktad och klar?
Senast redigerad av Gabriel Knight 2019-08-24 kl. 12:11.
Citera
2019-08-24, 11:50
Medlem
Anna lever efter devisen :"\Hellre känd och hånad än död och bortglömd.
Husdrömmar är dock legio bland kvinnor.De vill av naturen inte bo i lägenhetsliknande boenden.
Alltså är inte detta projekt något patologiskt.
Hennes övervikt ska ses till sin längd.Hon ser fetare ut än en normalt längre kvinna med samma övervikt.
Kvinnor som inte är lata(vilket faktiskt övervägande mest smala kvinnor är pga att vara "kinky" med maten och då hamna i strategin om minsta motståndets lag pga sin dåliga ork given.),kan bli väldigt energiska runt ett litet hus.
Principen om att nu sälja sig som husägare hänger nog ihop med den aktivitet som läkarvetenskapen pådyvlar alla och då främst fetskåp.
Håna därför inte Anna i detta!
1.Hon har haft lägenhet och fick sina vingar brutna.
2.Hon blev inte bitter och stannade kvar.
3.Hon hämnas ingen med sitt husköp.

Anna verkar inte vara en lathund och kommer att fixa sitt projekt kring att bli en successivt nedbantad husägare galant .
Det är liksom den offentliga högintensivt affärsidéen.
Citera
2019-08-24, 12:00
Medlem
Jag förutspår att det kommer en hel drös med bilder när första snön kommer. Bilder på hur fint hon tycker det är, bilder på hela familjen ute i snön (kanske bygger de en snögubbe eller dito -lykta) och bilder på hur alla hjälper till med snöröjningen.

Sedan har de andra gjort sitt och överlämnar med varm hand resten av årets snöröjning till Roberto.
Citera
2019-08-24, 12:43
Inga problem förstår ni väl.. Hon använder sina framtänder som plog. Problemet löst.
Citera
2019-08-24, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Har du nåt som helst belägg för dina antaganden? Gossebarn!
Vilket av dom? Om Anna är rik som ett troll? Eller var det om klockorna och var dom kommer ifrån? Är det en tillfällighet att Booken har ett stort fint ur på armen medan maken vaktar klockbutiken? Har för mig att hon skröt om hur många klockor hon äger också.
Senast redigerad av gurkelurkan 2019-08-24 kl. 13:16.
Citera
2019-08-24, 13:19
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Vilket av dom? Om Anna är rik som ett troll? Eller var det om klockorna och var dom kommer ifrån? Är det en tillfällighet att Booken har ett stort fint ur på armen medan maken vaktar klockbutiken? Har för mig att hon skröt om hur många klockor hon äger också.
Klockorna unge man.
Citera
2019-08-24, 13:25
Medlem
Citat:
Klockorna unge man.
Vad är det du hakar upp dig på? Toffeln vaktade en klockaffär och av en tillfällighet? råkade Anna ha flertalet klockor och en stor vit på armen som hon stolt visade upp. Finns säkert någon bild tillgänglig för den vetgirige.
Citera
2019-08-24, 13:50
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Anna Book är rik och kommer anställa en trädgårdsmästare. Maken arbetar och sliter så mycket så det skulle han inte orka hålla på med. Han säljer väl klockor också från butiken som han vaktar. Såg att frun har ett vackert ur som hon fått av maken. Inte bara ett och barnen har nog också fått klockor av väktaren.
Så du menar att Halmpyntet stjäl klockor från sin arbetsplats?
Jaja, man förvånas ju inte.
Men ett litet belägg eller bevis för dina antaganden tycker jag du kunde servera.
Ja om du tycker det är ok att sprida falska rykten eller personliga antaganden så låt inte mig stå i vägen.
Citera
2019-08-24, 13:57
Medlem
Citat:
Så du menar att Halmpyntet stjäl klockor från sin arbetsplats?
Jaja, man förvånas ju inte.
Men ett litet belägg eller bevis för dina antaganden tycker jag du kunde servera.
Ja om du tycker det är ok att sprida falska rykten eller personliga antaganden så låt inte mig stå i vägen.
Skrev jag någonstans att toffeln stulit klockor? Jag framhöll att denne var väktare åt en klockbutik och i samma veva hade Book en ny stor klocka på armen? Gratis är familjens motto och om det var så med klockan ska jag låta vara osagt. Kycklingen under frysdisken var i alla fall en snattarteknik vilket gör Anna unik. Ingen annan hade kommit på knepet.
Citera
2019-08-24, 22:13
Medlem
här var det filter o ögonbryn

https://postimg.cc/rzms52fF
Citera
2019-08-24, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
här var det filter o ögonbryn

https://postimg.cc/rzms52fF

Men herredjävlar så hon ser ut (inte)
Citera
2019-08-25, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frisedeln
Men herredjävlar så hon ser ut (inte)
Ser väl mest ut som bilderna som LazyF lägger ut, totalt redigerade och 1000 mil från verkligheten. När jag tänker på det borde väl layotare vara ett passande yrke för LazyF, för det finns ju knappt nån i världen som är så duktig på att redigera bilder som hon 😂😂😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in