2019-06-08, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Det var väl här någonstans jag förlorade allt hopp om Halmpyntet.
https://www.instagram.com/p/BW7lQn2B...natoledanobook

Instämmer!
Hon snålar då inte med emojis
Citera
2019-06-08, 14:43
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:

Det är nog bara att inse att hoppet är ute för hela familjen. De är "Al Bundys" hela högen och kommer att leva som outsiders i samhället.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2019-06-08 kl. 14:45.
Citera
2019-06-08, 14:49
Medlem
http://annabook.se/

Citat:
Sagt det förr och säger det igen. Tiden
Vi har fått ännu en av våra leveranser med möbler från SE Möbler och den här gången var det en jättefin fotpall och vår nya soffa – och jag måste bara säga att den är såååå galet snygg OCH bekväm 👌🏽⭐️ Det var helt rätt val😍😍😍 och ett stort plus till Se Möbler som levererar alla dagar i veckan, helger och även röda dagar – DET kallar iallafall jag service.

Här får ni se en glimt av soffan

Sedan var vi på Bauhaus och köpte en paviljong till vårt ena trädäck – det blev också otroligt fint när Roberto och Antonio hade monterat upp det 👌🏽

Och så fick vi den sista leveransen från IKEA med inredning till våra nya garderober 😍

Har dessvärre inte hunnit ta nån bild på det, men det tar vi i ett annat inlägg snart.

I övrigt så har mycket tid gått åt till att planera och färdigställa vår sons Student. Och redan i Tisdags så hade Antonio bjudit hem sina bästa klasskompisar på en sleepover med spa, bastu och bad, grillkväll och skönt häng inför studenten. Dom var sju grabbar som hade en kanon kväll tillsammans, och dom somnade nöjda och glada.

05.30 gick jag upp och förberedde en mysig frukost till dom allihopa. Jag dukade och drog ihop lite gott och blandat 😉

Kl.6 gick alla killarna upp och duschade och fixade sig studentfina och prick Kl.7 satte dom sig till bords och njöt av frukosten. Sedan var det dags för lite fotografering innan Roberto körde dom till skolan kl.8 eftersom dom hade samling redan Kl.9 i skolan för utlämning av bla. betygen.

När killarna åkt, så var det dags för oss tjejer att duscha och fixa till oss och kl.10.30 åkte vi mot skolan där vi mötte upp min syster och båda mina systerdöttrar Melissa och Daniella. Det var ett väldigt fint och trevligt utspring som Antonios skola hade anordnat ⭐️👌🏽 Ohh det var en fantastisk känsla att se alla ungdomarnas enorma glädje att skoltiden nu är avklarad och framtiden väntar❤️❤️❤️

Också väldigt vemodigt att ta farväl av Antonios mentor och övriga lärare som har betytt otroligt mycket för honom under hans skoltid🙏🏼 Det värmde väldigt fint i hjärtat att få prata med dom och höra deras lovord – för han har kämpat. Det har han gjort hela sin skoltid och att få avsluta med att vara på topp och nått sina mål är såklart en tillfredsställande känsla. Och då är det extra fint när det uppmärksammas så klart. Så tårarna rann, men av glädje och tacksamhet❤️

Jag kommer få skriva ett inlägg till och visa flera bilder då. För annars kommer det här inlägget blir alldeles för långt 😂 Och jag är dessutom på väg för att fira Sveriges nationaldag, så jag har inte riktigt tid och visa allt som jag skulle vilja visa just nu. Men det funkar och dela upp inläggen också, jag avslutar med några sista bilder från vår studentmottagning hemma i huset tillsammans med familj och vänner.

All mat beställde och köpte vi av min ungdomsvän som äger Beirut Café på Engelbrektsgatan på Östermalm – och som alltid levererar dom fantastiskt god och fräsch mat. Och ingen behövde gå hem hungrig – STORT TACK Beirut Café för generöst med mat, våra gäster blev mer än nöjda🙏🏼🤗

Ja som ni ser så har jag ju hur mycket bilder som helst 🙈😂 Men det är ju en speciell dag i livet, så det är kanske inte så konstigt. Men jag stannar här för den här gången, så visar jag fortsättningen i nästa inlägg 😉 Nu ska jag hoppa ur bilen tillsammans med min älskling och spendera dagen tillsammans med ett härligt gäng goda vänner ❤️ Jag önskar er en riktigt fin Nationaldag och hoppas att ni firar ordentligt med era nära och kära🇸🇪🍾🥂😘🎂 Njut av det vackra vädret, god mat och härligt sällskap – för det ska vi göra.

Stor kram

Anna.
Senast redigerad av Doiten 2019-06-08 kl. 15:14.
Citera
2019-06-08, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Någon som läst, hört hur relationen emellan
Robertos syster och AB är?

Haha vi kommer snart få svaret på insta eller bloggen trots att hon aldrig själv läser flashback
Citera
2019-06-08, 15:26
Medlem
Rimberts avatar
Hörde nyss en rolig kommentar från IRL-världen: Kan inte detta feta monster bara försvinna från vår åsyn.
Citera
2019-06-08, 15:34
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
http://annabook.se/

Som bloggbevakning noterat förut har Anna kontroll över tiden och tvångsmässigt rapar hon upp allas rutiner från morgon till senare förmiddag med klockslag.
Finns det någon annan som skriver blogg på det viset ?
Citera
2019-06-08, 15:36
Medlem
Tagelapas avatar
från bloggen

"I övrigt så har mycket tid gått åt till att planera och färdigställa vår sons Student. Och redan i Tisdags så hade Antonio bjudit hem sina bästa klasskompisar på en sleepover med spa, bastu och bad, grillkväll och skönt häng inför studenten. Dom var sju grabbar som hade en kanon kväll tillsammans, och dom somnade nöjda och glada.

05.30 gick jag upp och förberedde en mysig frukost till dom allihopa. Jag dukade och drog ihop lite gott och blandat 😉

Kl.6 gick alla killarna upp och duschade och fixade sig studentfina och prick Kl.7 satte dom sig till bords och njöt av frukosten. Sedan var det dags för lite fotografering innan Roberto körde dom till skolan kl.8 eftersom dom hade samling redan Kl.9 i skolan för utlämning av bla. betygen."
-----------------
Nu får man ju förmoda att alla sex gossarna som dom lyckats lura ut till Märsta var normalbygda och normallånga för sin ålder om man jämför med den lilla räkan Antonio. Då undrar jag hur fan farbror Roberta fick plats med alla sju i bilen in till skolan. Fick han köra flera gånger? Skaffat en stoooooor bil/minibuss? Pulat in ett par tre boys i skuffen? Eller Anna ljuger?
Citera
2019-06-08, 15:39
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:

Den där är ju en höjdare. Hur fan kan hon med att lägga ut något sådant på insta.
Jag hoppas att det här spars undan så vi kan ha nöje av det i många år till.
Citera
2019-06-08, 15:44
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa
Den där är ju en höjdare. Hur fan kan hon med att lägga ut något sådant på insta.
Jag hoppas att det här spars undan så vi kan ha nöje av det i många år till.

Ja. Den videon är både rolig och skrämmande.
Det värsta är väl Annas vinkärringsskratt på slutet, som visar att hon uppskattar det hela.
Det går väl att analysera den videon i evighet.
"Var är mamma, varför kommer hon inte".

Karlhelvetet ligger ju och sprattlar som en baby på skötbordet och väntar bara på att mamma ska komma och byta blöjorna.
Senast redigerad av Rimbert 2019-06-08 kl. 16:15.
Citera
2019-06-08, 15:52
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ja. Den videon är både rolig och skrämmande.

Ja man blir verkligen beklämd när en vuxen karl beter sig som en bebis och dessutom alltid kallar sin fru för mamma. Det fattas något där. Det känns varken sunt eller friskt.
Det är faktiskt nästan så man sätter skrattet i halsen för det blir så fruktansvärt obehagligt. Utlämnande och respektlöst på något sätt.

Det kanske är därför hon är så van att prata med bebisröst för hon gör det med señor Lopez.
Den där familjen är creepy.
Citera
2019-06-08, 16:34
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
De kan slösa en miljon eller så under de närmsta 10 åren, men sen då...

Jag tror du är optimistisk där - om Anna hade en miljon i handen så skulle hon antagligen slösa bort det på ett par månader, om ens det. Hon slår mig som typen där det inte spelar någon roll om man ger henne en, tio eller hundra miljoner, utan hon skulle nog rätt snabbt bränna genom pengarna oavsett på rekordtid.
Citera
2019-06-08, 16:42
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa
från bloggen

"I övrigt så har mycket tid gått åt till att planera och färdigställa vår sons Student. Och redan i Tisdags så hade Antonio bjudit hem sina bästa klasskompisar på en sleepover med spa, bastu och bad, grillkväll och skönt häng inför studenten. Dom var sju grabbar som hade en kanon kväll tillsammans, och dom somnade nöjda och glada.

Kl.6 gick alla killarna upp och duschade och fixade sig studentfina och prick Kl.7 satte dom sig till bords och njöt av frukosten. Sedan var det dags för lite fotografering innan Roberto körde dom till skolan kl.8 eftersom dom hade samling redan Kl.9 i skolan för utlämning av bla. betygen."
-----------------
Nu får man ju förmoda att alla sex gossarna som dom lyckats lura ut till Märsta var normalbygda och normallånga för sin ålder om man jämför med den lilla räkan Antonio. Då undrar jag hur fan farbror Roberta fick plats med alla sju i bilen in till skolan. Fick han köra flera gånger? Skaffat en stoooooor bil/minibuss? Pulat in ett par tre boys i skuffen? Eller Anna ljuger?

Men hann man till skolan om de åkte 8 och skulle vara där kl 9? Är skolan nära Märsta? Jag trodde han gick inne i stan och då brukar väl morgonrusningen ställa till det tidsmässigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in