2019-05-30, 22:17
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Där har jag också bott en gång i tiden.

Ärligt talat så bryr sig ingen egentligen om vad Annas postadress är förutom henne själv - det är väl det som är det roliga i det hela. Hade hon bara ryckt på axlarna och sagt "ja, jo postadressen är Märsta" så hade det varit överspelat. För Anna så är det dock väldigt viktigt att hon inte bor i Märsta, som antagligen ses (av henne) som mindre fint än Sigtuna.

Jag lovar dig Anna, även "ofina" postadresser kan vara trivsamma.
Ha ha, just det! Om hon från början sagt att vi ska flytta till ett hus i eller utanför Märsta, så hade ingen brytt sig om den saken. Men allt skvaller om denna Flodhäst blir ju extra roligt då hon förnekar självklara sanningar, som att hon bor just i Märsta! Likväl alla andra galenskaper hon hittar på. Allt ska vara finare och mer putsat än vad det i verkligheten är.

Alla ser i genom detta, och det är det som är så roligt med att följa hennes eskapader.
Citera
2019-05-30, 22:30
Medlem
OhMyGaddars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thabita
(FB) Den stora skvallertråden om Anna Book!
Inlägget med länken till bröllopsvideon.

Nu säger jag inte detta av elakhet. Men är inte Annas mor lite lik karaktären Sylvia Fine från tv-serien The Nanny?

https://postimg.cc/0zSPdcFB
Senast redigerad av OhMyGaddar 2019-05-30 kl. 22:40.
Citera
2019-05-30, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Ha ha, just det! Om hon från början sagt att vi ska flytta till ett hus i eller utanför Märsta, så hade ingen brytt sig om den saken. Men allt skvaller om denna Flodhäst blir ju extra roligt då hon förnekar självklara sanningar, som att hon bor just i Märsta! Likväl alla andra galenskaper hon hittar på. Allt ska vara finare och mer putsat än vad det i verkligheten är.

Alla ser i genom detta, och det är det som är så roligt med att följa hennes eskapader.
Ja alla vet att hon är ute och seglar- Inget fel att bo i skogen utanför Märsta. Hon borde vara stolt över sin adress, skogen är nära finns säkert kor, får och hästar som hon kan jämföra tänderna med.
Citera
2019-05-30, 22:48
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OhMyGaddar
Nu säger jag inte detta med elakhet. Men är inte Annas mor lite lik karaktären Sylvia Fine från tv-serien The Nanny?

https://postimg.cc/0zSPdcFB

Nu var du alldeles för elak mot karaktären Sylvia Fine, däremot...

https://youtu.be/BKXEM3VcSEA
Citera
2019-05-30, 23:44
Medlem
erp.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Roar mig med att läsa Annas gamla blogg från 2013, kan bara konstatera att åren går,
men Anna Books beteende består...
Trots att hon inbillar sig själv att hon har förändrats..som sagt självinsikten är vääääldigt grumlig hos Anna.
https://web.archive.org/web/20130623...ife.se/page/2/

Anna babblar på att hon kan vända blad, har långa ältande försvarstal,hennes hemliga kontrakt,ja och så bilden på mamma i julgranen...nog ser innehållet anno
2013 ut som årets blogginnehåll,
same shit liksom.

Undrar varför hon aldrig nämner dessa underbara och fantastiska vänner hon skrev om och visade upp då?
Citera
2019-05-31, 00:13
Medlem
alicewonderlands avatar
I senaste inlägget skriver hon att hon ska förtydliga saker och ting, och hoppas att det ska vara en hjälp för dem som inte kan låta bli att lägga sig i andras förehavanden och liv... Men Anna, om du inte VILL att någon ska lägga sig i vad du gör, varför bloggar, instagrammar och lajvar du, varför är en realityserie om din familj din högsta dröm, varför ställer du upp och fabulerar i intervjuer...? Jag VILL ju inte veta något om dig, men det är ju så hejdlöst underhållande när du håller på!
Citera
2019-05-31, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Roar mig med att läsa Annas gamla blogg från 2013, kan bara konstatera att åren går,
men Anna Books beteende består...
Trots att hon inbillar sig själv att hon har förändrats..som sagt självinsikten är vääääldigt grumlig hos Anna.
https://web.archive.org/web/20130623...ife.se/page/2/

Anna babblar på att hon kan vända blad, har långa ältande försvarstal,hennes hemliga kontrakt,ja och så bilden på mamma i julgranen...nog ser innehållet anno
2013 ut som årets blogginnehåll,
same shit liksom.

Citat: Jag kommer aldrig låta något så småsint som bitterhet hålla mitt sinne i besittning, aldrig! Men jag kommer respektera den som sagt att jag ska stå tillbaka. För jag är inte typen som skulle må bra av att tränga mig på, aldrig! Så jag lär mig av livet svåra gåta, jag satsar på att älska – jag lägger saker bakom mig & har fokus på att förlåta. Det är omskrivet av mig själv

Inte utan att man småler.
Men - hur photoshoppad är inte bilden på henne! 😳
Citera
2019-05-31, 01:16
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wowbooken
Citat: Jag kommer aldrig låta något så småsint som bitterhet hålla mitt sinne i besittning, aldrig! Men jag kommer respektera den som sagt att jag ska stå tillbaka. För jag är inte typen som skulle må bra av att tränga mig på, aldrig! Så jag lär mig av livet svåra gåta, jag satsar på att älska – jag lägger saker bakom mig & har fokus på att förlåta. Det är omskrivet av mig själv

Inte utan att man småler.
Men - hur photoshoppad är inte bilden på henne! 😳

"Lägger saker bakom sig" ....snarare...
"Lägger saker framför sig"
Citera
2019-05-31, 03:17
Medlem
Gabriel Knights avatar
Eftersom hon blir allt mer manisk bör hon stänga ner alla sociala medier ett tag och göra time-out för att tillfriskna.Tiden i källaren sittande bland en massa traumatiska minnen, skrikandes i en telefon verkar att ha satt sina spår.
Citera
2019-05-31, 09:24
Medlem
https://www.flashback.org/lsp61126810

Från bröllopsvideon filmas även en del gäster. Nr 2 i kyrkan, snubben med kortärmat, är Batmobilbyggaren Leif Garvin (eg Leif Alderskans). Känd mytoman, bedragare och häradsbetäckare.
Undrar vilken relation Anna hade till honom?
Citera
2019-05-31, 11:21
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KolsyradSprit
https://www.flashback.org/lsp61126810

Från bröllopsvideon filmas även en del gäster. Nr 2 i kyrkan, snubben med kortärmat, är Batmobilbyggaren Leif Garvin (eg Leif Alderskans). Känd mytoman, bedragare och häradsbetäckare.
Undrar vilken relation Anna hade till honom?

Aha, läromästaren och hans elev... nu ser man äntligen ett mönster framträda... Läromästaren var mytoman, eleven likaså, bedragare, hm nåja, hon är väl anklagad för lögner och snatteri samt var han häradsbetäckare och eleven är nymfomaniskt lagd och har sex i flera timmar på ICA !!!
Citera
2019-05-31, 17:33
Medlem
Tagelapas avatar
Men käre värld var inte vår professionella gråterska på Bibi Anderssons begravning. Hon kanske missade bussen från Märsta och in till stan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in